Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #1 Skrevet 11. mai 2015 Leker deres barn på 8-9 år med leker enda eller er det bare spilling og fotball som gjelder? Vi har et hav av lego og andre leker men det står urørt. Blir det feil av meg å "tvinge" dem til å leke? Føler dagens barn slutter å leke så tidlig!!! Anonymous poster hash: 965a7...0cc
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #2 Skrevet 11. mai 2015 Min blir 9 snart. Han bygger og leker fremdeles med Lego sammen med lillebroren sin. Og så leker de ofte rolleleker også med andre barn. Ellers så hopper han på trampolina, sparker ball eller andre uteaktiviteter. Og spiller, men vi har kun åpent for spilling i helga, så det blir ganske lite. Det var mer spilling før vi stoppet det i ukedagene, alle er fornøyde med det, egentlig. Og han ser tv eller netflix, da. Anonymous poster hash: 7776a...ecd
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #3 Skrevet 11. mai 2015 Har ei jente på 8. Hun leker med dukker og filly. Eller spille brettspill. Synes ikke egentlig at interessen er dalende. Anonymous poster hash: c8a66...f91
Honningmelon Skrevet 11. mai 2015 #4 Skrevet 11. mai 2015 Har jente, men hun leker enda. Driver med Lego Frieles bl. annet. Men, er kanskje mest optatt av å lage ting, skrive bøker o.l.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #5 Skrevet 11. mai 2015 Jenta på 8 leker mye enda, både med lego, bamser, små figurer, puslespill osv. Her om dagen fikk hun til og med storebror på 11 til å bli med å leke med briotog og de lagde en kjempelang bane rundt omkring i kjellerstuen... Anonymous poster hash: 67969...e39
Gjest Maiken og barna Skrevet 11. mai 2015 #6 Skrevet 11. mai 2015 Min bygger en del lego. Han er 8. Vi har regler for spilling så de tv medfører at han må finne på andre ting. Han bygger lego, tegner, trampoline, sykler og masse fotball
StinemorTilSnartSeks <3 Skrevet 11. mai 2015 #7 Skrevet 11. mai 2015 (endret) Hei Jeg har en sønn på snart ni som enda leker med sine Lego, gjerne sammen med lillebror. Han blir også oppfordret til å gå ut å finne på noe med sine venner og det gjør han hver dag Når det gjelder spilling og sånt, får han bare en time om dagen etter leksene er gjort og før kl, 1730. Dette fordi jeg ser at om spillingen blir senere, får han problemer med å sove. Jeg mener vi som foreldre må begrense barna ellers så gror nettbrettene fast i hendene på dem!! Endret 11. mai 2015 av Trollenesmor ;)
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #8 Skrevet 11. mai 2015 Ja, hun leker masse. Jeg har en på 10 også. Hul leker ikke så mye, men i dag har hun vært på loftet og funnet frem togbanen. Anonymous poster hash: 06fc0...650
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #9 Skrevet 11. mai 2015 8 åringen leker med i perioder med Lego, traktorer, biler, rollespill, ballspill, sykling mm oftest med 11 åringen. spill på nettbrett er også flittig i bruk innimellom treninger, løp og kamper. Jeg skrur av nett, TV og inndrar duppeditter innimellom for å tvinge frem frilek. Anonymous poster hash: 2592f...a6d
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #10 Skrevet 11. mai 2015 Alle komisene som kommer på besøk har med seg ipad og da synes jeg det er vanskelig å nekte dem å spille. De får ikke spille hele tiden men spesielt en kompis maser på gutten min hele tiden når de er ute og leker om de kan gå inn å spille. Er redd kompisene heller drar til noen andre hvis jeg er alt for streng ang spillinga. Jeg foretrekker tross alt å ha dem her for da har jeg i det minste kontroll på hva de spiller... HI Anonymous poster hash: 965a7...0cc
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #11 Skrevet 11. mai 2015 Har en på 8. Leker veldig mye med Lego, både alene og sammen med kompiser/ venninner. Det som har endret seg siste året er at alle byggesettene er "ukule" og at det skal bygges på fri hånd. De lager alt mulig- guttene lager bl.a kule avengers ting, mens jentene bygger kafé og butikker;-) De er utrolig kreative! Idag har det vært lek på trampoline, "boksen går" sammen med et helt gjeng her i hagen, sykling, snekring( de lager fuglehus- har tegnet det selv;-)++ Vi har aldri hatt regler ang spilling. Min erfaring sålangt er at det regulerer seg selv. Vi bor i nord og på vinteren når været er på det verste er det såklart mer spilling enn på denne tiden. Han har ikke spilt på ps3 på flere uker, og har ikke brukt iPad siden forrige onsdag mener jeg. Hadde han og vennene derimot brukt mest tid foran skjerm måtte jeg gjort noen endringer. Anonymous poster hash: 0df33...2fe
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #12 Skrevet 11. mai 2015 Har en gutt på 9, han leker med lego og transformers. Ellers går det mye i sykling og fotball. Spilling av og til, ikke hver dag. Anonymous poster hash: 87746...5bb
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #13 Skrevet 11. mai 2015 MIn gutt på 8 leker masse!! Men så har vi også strenge restriksjoner på iPad/spill med maks 30 min hver dag, og aldri når han har besøk. Så han leker masse alene og sammen med venner. Synes det er skremmende hvor mye iPad7spill/tv osv enkelte foreldre lar barna få lov til å holde på meg...Ikke rart de "glemmer" å leke da.. Anonymous poster hash: fccba...f62
Monica Skrevet 11. mai 2015 #14 Skrevet 11. mai 2015 Gutt på 8 år, de leker fortsatt mye med lego. Og håper de fortsetter noen år til.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #15 Skrevet 11. mai 2015 Har gutt på 9 i 3.klasse. Han leker med Lego, biler, klinkekuler, action figurer. Han tegner og perler, leser bøker, lager bøker. Ute leker de ting som cowboy og indianer, starwars som kriger med hverandre, og annet snacks. Liker også veldig godt å spille skylanders, mine craft, infinity, og alt mulig skit på iPad. Men vi skrur av, og da finner de på andre ting. Anonymous poster hash: 3f4c0...2d0
Twintipp og himmelblå Skrevet 11. mai 2015 #16 Skrevet 11. mai 2015 Har en som er 9 år, og han leker aldri med leker. Ikke de nærmeste kompisene heller. Har faktisk ikke leker lenger. Går kun i fotball, innebandy og hockey avhengig av årstid. De kan eks bygge hytte i skogen og sånt da, men. 99% av tiden driver de med idrett!
Mandala Skrevet 12. mai 2015 #17 Skrevet 12. mai 2015 Mine leker med Lego, alle sammen mellom 7-12 år. Også leker de star wars og ringenes herre ute. De to yngste på 7 og 9 år leker også med småbiler og annet som er tilgjengelig. Jeg er veldig glad for at de fortsatt leker, og er spent på endringen som kommer til å skje nå som eldste begynner på ungdomsskolen. Jeg ser forøvrig at få av barna direkte leker med venner de har på besøk.
Førstemann Skrevet 12. mai 2015 #18 Skrevet 12. mai 2015 Jente 9, 4 klasse her. Hun leker gjerne men bare sammen med andre.
MTF Skrevet 12. mai 2015 #19 Skrevet 12. mai 2015 Har en 10-åring her som fremdeles kan finne på å leke med lego, men det blir mindre og mindre av det. Fotball, bøker, play station og brettspill tar over her. Har en jent som nærmer seg 8 år og hun leker masse enda, både med lego, Barbie, Monster High og Polly Pocket i tillegg til rollelek.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå