Gå til innhold

Jentungen hoster så forferdelig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært mye hoste siden før jul, men de siste ukene har det blitt verre..

Hu hoster mye om natta, men også dagtid. Hoster til hu brekker seg, og ikke slimete, men snørrete og.

Har vært hos legen, og hu lytte og undersøkte. Alt så fint ut. Tok også blodprøver for å sjekke allergi, men de var også helt fine..

Er så usikker på hva jeg skal gjøre videre, føler legen mener jeg maser..

Hu hadde barneastma som liten, men vært fin i 2 år ( hjalp å fjerne mandlene, så jeg har tenkt det var mere der problemet lå..).

Noen som har vært borti lignende eller noen som har tips?

Har prøvd flere puter, vann ved senga, og i kveld fikk hu litt cosylan etter en time med intens hosting ( første gang)..

Ingen får jo sove, og vesla blir jo sliten stakkar.. Hu blir 6 forresten

Anonymous poster hash: 5dd64...c24

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hu hoster mye om natta, men også dagtid. Hoster til hu brekker seg, og ikke slimete, men snørrete og.

Har vært hos legen, og hu lytte og undersøkte. Alt så fint ut. Tok også blodprøver for å sjekke allergi, men de var også helt fine..

Hu hadde barneastma som liten, men vært fin i 2 år ( hjalp å fjerne mandlene, så jeg har tenkt det var mere der problemet lå..).

Har prøvd flere puter, vann ved senga, og i kveld fikk hu litt cosylan etter en time med intens hosting ( første gang)..

Kanskje hun burde forsøkt astmamedisiner igjen.

Anonymous poster hash: 15054...531

Skrevet

Enig! Absolutt på sin plass å prøve astmamedisin igjen. Be om å få starte med Flutide e.l. igjen. Hisen mor til astmabarn.

Anonymous poster hash: bb925...4fa

Skrevet

Kan det være mat-allergi? Jenta vår snorka som en gris på natta, snørrete og hostet mye. Legene fant ikke noe galt og alle sa at hun ville vokse det av seg. Etter litt tenking og lesing på nett fant vi ut at vi skulle fjerne enkelte ting fra kosten for å se om det kunne være noe der. Vi kutta ut melka og ALT som hadde spor av det i mat. Den første uka sluttet hun å hoste, den andre uka så snorka hun ikke og ENDELIG kunne vi alle få sove og ikke minst jenta. Hun spydde minst annen hver natt og nå sover hun igjennom hele natta. Utrolig deilig. Når jeg har fortalt det til legen så mener de at vi tar helt feil, at melka har ingenting med det og gjøre. Men vi både ser og hører at hun har ingen problemer sålenge hun ikke får i seg melk. Hvis hun er på besøk hos naboungen og får pannekaker (foreldrene vet nå at de ikke må gi henne noe med melk i) så starter hun å snorke og hoste. 

Det kan jo være vært å prøve å eliminere ting i fra kosten?

Anonymous poster hash: f4f82...ae9
Skrevet

Jeg er selv et astmabarn og blei overmedisinert, så er veldig skeptisk på å begynne med medisiner før det er blitt konstatert.

Men blir nok Tlf til legen og be om videre vurdering og også henvisning til den tidligere astmalegen hennes, for noe MÅ bli gjort! Takk for råd 😊

Hu er en tøffing, så klager ikke, men ser på hu at det tar på..

Skrevet

Kunne jo høres ut som mycoplasma/100 dagers hosten.. Snakk med legen og nevn mycoplasma, se hva de tenker. Jeg har ofte sånn hoste som aldri blir borte men så fort jeg får antibiotika for det så løser det seg.

Skrevet

Falsk krupp?

Anonymous poster hash: d440f...69c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...