Gå til innhold

Hvilket kjønn blir oftest tatt feil av?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på ultralyd, hvilket kjønn blir oftest tatt feil av? (F.eks at man får vite gutt, men så er det jente)

Anonymous poster hash: ef9b8...bdf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter

Skrevet

Slapp av. Du får enten gutt eller jente. ;)

Skrevet

Har en venninne som hadde noe statistikk-greier i studiene sine, og da hadde de kommet frem til at det oftest blir sett feil når det er gutt. Altså at de sier det er jente, når det egentlig er gutt. 
Hos meg var det motsatt, derfor hun fortalte at det oftest er andre veien. 

Skrevet

Vanligst å tro det er jente, og så kommer en gutt.

Anonymous poster hash: e277a...5f5

Skrevet

Tidenes mest usaklige svar? Gratulerer

Skrevet

Har en venninne som hadde noe statistikk-greier i studiene sine, og da hadde de kommet frem til at det oftest blir sett feil når det er gutt. Altså at de sier det er jente, når det egentlig er gutt. 

Hos meg var det motsatt, derfor hun fortalte at det oftest er andre veien.

Vanligst å tro det er jente, og så kommer en gutt.Anonymous poster hash: e277a...5f5

Ok, takk :)

Skrevet

Tidenes mest usaklige svar? Gratulerer

Takker! :)

Skrevet

Det er vel når de sier jente så er det gutt? Vet ikke jeg. Jeg vet bare om ett tilfelle der de fikk vite gutt og fødte ei jente. Jeg er selv gravid og har ikke tenkt å handle så mye før fødselen. Men tenker å handle kjønnsnøytralt det jeg kjøper inn nå.

Anonymous poster hash: 407b5...e96

Skrevet

Min venninne som er jordmor sier at de sjelden tar feil når de sier det er gutt, så de fleste feil er at de tror det er jente men viser seg å være gutt.

Skrevet

Men når er vel utstyret så bra etterhvert at de sjelden tar feil når fosteret ligger slik til at man ser. Noen jordmødre svarer gjerne at de tror det er det ene eller det andre. Tror er ikke et svar jeg hadde tatt for gitt. Med ene barnet mitt fikk jeg et slikt svar og spurte nærmere. Hun sa da at hun var ikke sikker pga. måten fosteret lå, men at hun trodde det var jente. Om det da hadde kommet en gutt kunne jeg ikke sagt at jordmor tok feil, hun sa jo hva hun trodde.

Poenget mitt er at jeg tror mange sier jordmor tok feil, når jordmor i realiteten ikke har svart at hun er sikker. Ergo at feilprosenten er lavere enn den gjengse oppfatning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...