Gå til innhold

Ped leder som himler med øya

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skrivd endel her inne tidligere om  4 åringen min som sliter med tics, grusomt raseri hvor han bruker vold, svak empati og dårlig impulskontroll. Barnehagen så ingen grunn til bekymring selv om vi sliter mye med han hjemme og jeg vet det er ting i barnehagen også. 

Uansett vi gikk gjennom helsesøster og fastlege og barnet ble henvist til BUP. Har vært der noen ganger nå. Sosionomen ønsker at vi skal ta ett kurs cirkel of security hos ho nå først og fortsette utredning fra høsten pga han er så liten. Har jo holdt ped leder oppdatert om dette. Når jeg fortalte om kurset himla ho med øya, og lurte på om vi hadde tenkt å ha barnevakt for dette her da i en sur tone. Kuret er på dagtid så barnet er i barnehagen. I dag spurte ho om vi hadde lært noe på første kurs møte som var torsdag. Sa som sant er at det var mest gjennom gang av hva det går ut på denne gangen, men at vi må gjennom det for å forstå bedre når vi kommer til problem områdene. Sa og litt om hva det går ut på. Og at det er ikke sikkert vi merker noen effekt av det, men at det er verdt ett forsøk. fikk til svar at ja hvis en har tid den slags så er det vel sikkert greit, mens hun under hele samtalen himla med øynene og viste tydelig misnøye. 

Hvordan i alle dager forholde seg til dette? Ønsker jo ett åpent forhold med barnehagen, men er ikke noe særlig å være åpen når jeg blir møtt på den måten. 

Anonymous poster hash: c6f63...c31
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig spesielt. Circle of security er et veldig bra kurs. Kanskje ped.leder selv har ett og annet å lære som trygghetssirkelen? ;)

Drit i henne! Dere gjør det dere mener er best for å ivareta og styke barnet. Applaus:)!

Anonymous poster hash: 4c1cd...093

Skrevet

Snodig dame, er selv ped.leder, og vi har blitt kurset i trygghetssirkelen opptil flere ganger, er veldig fint. Hun føler seg vel truet da/redd for at dere skal stille krav til hvordan de møter barnet i barnehagen?

Anonymous poster hash: d9d27...aef

Skrevet

Det er litt ubehagelig når man ikke er vant til det, men jeg anbefaler direkte tale. Når hun himler, si at "du, nå ser det ut for meg som du himler med øynene. Hva betyr det?" Om hun sukker, "jeg hører du sukker. Henger det sammen med det vi snakker om? Hva mener du med det?" Vinkle ting ut fra din opplevelse. "Jeg opplever at du uttrykker deg veldig negativt om det vi gjør nå. Er det noe du kjenner deg igjen i?" osv.

Circle of Security er forøvrig et veldig godt program. Dere vil antagelig ha nytte av det uansett om det skulle vise seg å være noe "mer" med gutten deres eller om han er helt normal. De aller fleste foreldre ville kunne lære noe av det kurset.

Anonymous poster hash: 9927c...6b8
Skrevet

Jeg ville sagt: Unnskyld meg, men himla du med øynene nå? Er du klar over hvilke signaler du sender ut? Hvis ikke du kan behandle meg mer respektfullt enn som så, ser jeg meg nødt til å kontakte styrer."

Anonymous poster hash: a6099...eaf
Skrevet

Jeg tror du er veldig i forsvarsposisjon og tolker kroppspråket hennes helt feil.

Anonymous poster hash: 5076f...053

Skrevet

Det er litt ubehagelig når man ikke er vant til det, men jeg anbefaler direkte tale. Når hun himler, si at "du, nå ser det ut for meg som du himler med øynene. Hva betyr det?" Om hun sukker, "jeg hører du sukker. Henger det sammen med det vi snakker om? Hva mener du med det?" Vinkle ting ut fra din opplevelse. "Jeg opplever at du uttrykker deg veldig negativt om det vi gjør nå. Er det noe du kjenner deg igjen i?" osv. Circle of Security er forøvrig et veldig godt program. Dere vil antagelig ha nytte av det uansett om det skulle vise seg å være noe "mer" med gutten deres eller om han er helt normal. De aller fleste foreldre ville kunne lære noe av det kurset. Anonymous poster hash: 9927c...6b8

Enig i dette. Sett ord på det du opplever når du snakker med henne. Avbryt deg selv og fortell hva du ser.

Skrevet

Skulle ønske jeg var tøffere enn jeg er og kunne satt ho litt på plass med å kommentere oppførselen hennes.

Jeg tror og kurset kan være nyttig selv om det kansje ikke løser alle problemer så tror jeg nok likevel det vil hjelpe oss på mange måter. Kjenner en annen om har tatt kurset og ho sier at ho merker ikke forskjell på barnet, men merker stor forskjell på egen tankegang og måten ho håndterer ting på. 

HI

Skrevet

Ja en ting til jeg glemte i HI.  Ho ble mer negativt innstilt etter jeg antyda at det kansje er mye frustrasjon pga situasjonen i barnehagen som også ligger til grunn siden vi sliter mest hjemme. Han blir dessverre veldig ofte bitt av en kompis og har stadig bitemerker på kroppen når han komme hjem. Ho mente det var ingen grunn til å tro noe sånt fordi han virker ikke redd for biteren

Skrevet

Jeg har skrivd endel her inne tidligere om  4 åringen min som sliter med tics, grusomt raseri hvor han bruker vold, svak empati og dårlig impulskontroll. Barnehagen så ingen grunn til bekymring selv om vi sliter mye med han hjemme og jeg vet det er ting i barnehagen også. 

Uansett vi gikk gjennom helsesøster og fastlege og barnet ble henvist til BUP. Har vært der noen ganger nå. Sosionomen ønsker at vi skal ta ett kurs cirkel of security hos ho nå først og fortsette utredning fra høsten pga han er så liten. Har jo holdt ped leder oppdatert om dette. Når jeg fortalte om kurset himla ho med øya, og lurte på om vi hadde tenkt å ha barnevakt for dette her da i en sur tone. Kuret er på dagtid så barnet er i barnehagen. I dag spurte ho om vi hadde lært noe på første kurs møte som var torsdag. Sa som sant er at det var mest gjennom gang av hva det går ut på denne gangen, men at vi må gjennom det for å forstå bedre når vi kommer til problem områdene. Sa og litt om hva det går ut på. Og at det er ikke sikkert vi merker noen effekt av det, men at det er verdt ett forsøk. fikk til svar at ja hvis en har tid den slags så er det vel sikkert greit, mens hun under hele samtalen himla med øynene og viste tydelig misnøye. 

Hvordan i alle dager forholde seg til dette? Ønsker jo ett åpent forhold med barnehagen, men er ikke noe særlig å være åpen når jeg blir møtt på den måten. 

Det virker som om hun tenker at du overdriver og at dette er bagateller.

Anonymous poster hash: 6c520...e69

Skrevet

Ja en ting til jeg glemte i HI.  Ho ble mer negativt innstilt etter jeg antyda at det kansje er mye frustrasjon pga situasjonen i barnehagen som også ligger til grunn siden vi sliter mest hjemme. Han blir dessverre veldig ofte bitt av en kompis og har stadig bitemerker på kroppen når han komme hjem. Ho mente det var ingen grunn til å tro noe sånt fordi han virker ikke redd for biteren

Vil tro at mye ligger der - både for ped.leder og sønnen din.

Har dere vurdert å bytte barnehage? Virker ikke som om ped.leder kommer til å bidra noe positivt....

Anonymous poster hash: 1efbd...33c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...