Gå til innhold

Ufødt barn og narkotika

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan hjelpe meg her, holder på å bli gal i hodet mitt.

Jeg venter barn om ca 2 uker.

Leier en leilighet som jeg har nettopp flyttet inn til.

Igår var politiet å slå ut døra mi med en rambok. Fordi de som bodde her før har ikke byttet adresse å er etterlyst av politiet.

Opp i alt dette, har jeg en eks (altså barnefar til min ufødte barn) som skulle bo hos meg noen uker. Fordi han flyttet fra sin leilighet for noen dager siden, hus eier skulle selge. Så han hadde ikke noen sted å bo, Han spurte pent og jeg var villig til å

Hjelpe han.

Han røyker weed(aldri inne) men politiet fant noe weed i klærne hans.

Jeg visste ikke at han hadde det i tingene sine. Og forklarte for politiet at det er mest sannsynlig eksen sin som har bodd her noen dager. De tok det med seg naturligvis. Eksen var ikke her når dette skjedde.

Men nå er jeg livredd for at jeg skal få straff for det, siden de fant det i min leilighet å jeg står på leiekontrakten.

Og at barnevernet står klar på sykehuset den dagen jeg skal føde for å ta mitt barn!!

Jeg trenger bare noen råd. Vet at det ikke var riktig av meg å la min eks bo hos meg. Prøvde bare å hjelpe til i en vanskelig sitajson..

Anonymous poster hash: a5334...39c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I vår kommune sender politiet automatisk underretning ved etterforsking av foreldre som har mindreårige barn. Hvordan det er når du er gravid vet jeg ikke, men om det ikke blir bevist at det var eksen sitt dop kan de sende melding på deg. Det er lov å bruke tvang på gravide rusmisbrukere så for å bevise din uskyld går du med på uanmeldte urintester. Det vil nok også bli satt inn tiltak når barnet blir født for å sikre at far er rusfri ved samvær med babyen.

Anonymous poster hash: 93c68...50a

Skrevet

Det høres veldig merkelig ut at politiet først slår inn feil dør (åpnet du ikke da de kom?), for deretter å gå gjennom sakene til de uskyldige menneskene som nå bor i leiligheten etter at de har skremt dem med å slå inn døra deres.

Vet ikke hva jeg kan si for å trøste, men ville holdt meg unna barnefaren. Om ikke annet bør du nå stå sterkere ved en evt omsorgstvist. Prøv å bruke den siste tiden før babyen kommer til å få ting på stell, og slapp av og ta vare på deg selv mellom slagene.

Anonymous poster hash: ff521...294

Skrevet

Politiet sender en bekymringsmelding til barnevernet. I utgangspunktet gjelder nok denne barnefar (dersom du kan bevise at det var hans narkotika). Prøv å se det positive i situasjonen, med barnevernet på laget vil det bli lettere å få nødvendig avstand til barnefaren. 

Anonymous poster hash: 2b7e6...38d
Skrevet

Politiet sender en bekymringsmelding til barnevernet. I utgangspunktet gjelder nok denne barnefar (dersom du kan bevise at det var hans narkotika). Prøv å se det positive i situasjonen, med barnevernet på laget vil det bli lettere å få nødvendig avstand til barnefaren.

Jeg frykter det verste, og det er at de skal ta mitt barn etter jeg har født.

Jeg kan så klart bevise med å teste urinen min at jeg er ren og ikke tar narkotika!

De fant jo legitimasjonen og klærne hans her, så det burde jo være bevis nok for at det er hans? Pluss jeg var ærlig med de, fortalte til politiet at det er hans og at han røyker! Men syns det de litt rart at de ikke har etterlyst han... :/ derfor er jeg redd for at det er meg det skal gå utover :(

Skrevet

Jeg kan så klart bevise med å teste urinen min at jeg er ren og ikke tar narkotika!

De fant jo legitimasjonen og klærne hans her, så det burde jo være bevis nok for at det er hans? Pluss jeg var ærlig med de, fortalte til politiet at det er hans og at han røyker! Men syns det de litt rart at de ikke har etterlyst han... :/ derfor er jeg redd for at det er meg det skal gå utover :(

Det skal mer til før de går inn å tar et nyfødt barn, slapp av :)

Skrevet

Politiet sender en bekymringsmelding til barnevernet. I utgangspunktet gjelder nok denne barnefar (dersom du kan bevise at det var hans narkotika). Prøv å se det positive i situasjonen, med barnevernet på laget vil det bli lettere å få nødvendig avstand til barnefaren. Anonymous poster hash: 2b7e6...38d

De fant jo legitimasjonen og klærne hans her, så det burde jo være bevis nok for at det er hans? Pluss jeg var ærlig med de, fortalte til politiet at det er hans og at han røyker! Men syns det de litt rart at de ikke har etterlyst han... :/ derfor er jeg redd for at det er meg det skal gå utover :(Anonymous poster hash: a5334...39c

Ingen blir etterlyst pga. noen brukerdoser av ett eller annet

Skrevet

Politiet sender en bekymringsmelding til barnevernet. I utgangspunktet gjelder nok denne barnefar (dersom du kan bevise at det var hans narkotika). Prøv å se det positive i situasjonen, med barnevernet på laget vil det bli lettere å få nødvendig avstand til barnefaren. Anonymous poster hash: 2b7e6...38d

De fant jo legitimasjonen og klærne hans her, så det burde jo være bevis nok for at det er hans? Pluss jeg var ærlig med de, fortalte til politiet at det er hans og at han røyker! Men syns det de litt rart at de ikke har etterlyst han... :/ derfor er jeg redd for at det er meg det skal gå utover :(Anonymous poster hash: a5334...39c

Ingen blir etterlyst pga. noen brukerdoser av ett eller annet

I følge eksen min var det mellom 30-50 gram med marihuana :/ om det er nok til å sende bekymringsmelding til barnevernet vet jeg ikke :/

Skrevet

Det skal mer til før de går inn å tar et nyfødt barn, slapp av :)

Jeg håper ikke det! Hvis det skjer, så vil jeg bli helt knust...kommer aldri til å tilgi meg selv for at jeg latt min eks bo hos meg!

Skrevet

Du må nok regne med at barnevernet kommer å knakker på din dårr! ;) 

Anonymous poster hash: dd42f...92c
Skrevet

Ingen blir etterlyst pga. noen brukerdoser av ett eller annet Anonymous poster hash: 93c68...50a

I følge eksen min var det mellom 30-50 gram med marihuana :/ om det er nok til å sende bekymringsmelding til barnevernet vet jeg ikke :/Anonymous poster hash: a5334...39c

Det er nok til å sende melding ja, men politiet vil ikke etterlyse ham pga. det

Skrevet

Det er ikke sikkert det sendes noen bekymringsmelding, siden barnet er ufødt. Om det sendes, kan det like gjerne være at den går til NAV (det er de som har myndighet til tvangsbehandling av gravide rusmisbrukere).

Om det skulle bli sendt bekymringsmelding til barneverntjenesten, vil du bli kontaktet for en samtale. Det er ingenting i det du beskriver som tilsier at noen skulle ta fra deg omsorgen for babyen når den blir født. Det høres forøvrig ut som du er i en livssituasjon hvor det kunne være nyttig med litt veiledning.

mvh

barnevernkonsulent

Anonymous poster hash: cf388...638
Skrevet

Du må nok regne med at barnevernet kommer å knakker på din dårr! ;)

Anonymous poster hash: dd42f...92c

Hva konkret kan skje hvis de kommer på døra mi?

Skrevet

Jeg er politi, og hadde garantert sendt bm til bv!

Anonymous poster hash: 34445...882

Skrevet

Jeg er politi, og hadde garantert sendt bm til bv!

Anonymous poster hash: 34445...882

Var dt din personlig mening?

Skrevet

Det er ikke sikkert det sendes noen bekymringsmelding, siden barnet er ufødt. Om det sendes, kan det like gjerne være at den går til NAV (det er de som har myndighet til tvangsbehandling av gravide rusmisbrukere).

Om det skulle bli sendt bekymringsmelding til barneverntjenesten, vil du bli kontaktet for en samtale. Det er ingenting i det du beskriver som tilsier at noen skulle ta fra deg omsorgen for babyen når den blir født. Det høres forøvrig ut som du er i en livssituasjon hvor det kunne være nyttig med litt veiledning.

mvh

barnevernkonsulent

Anonymous poster hash: cf388...638

Du skriver at hvis politiet skriver en bekymringsmelding så går det direkte til NAV? Fordi tvangabehandler gravide rusmisbrukere?? Men jeg bruker jo ikke narkotika å aldri gjort det heller? Det er jo eksen min som hadde weed i leiligheten min? Å politiet fant det?

Skrevet

😞 hvorfor er det så mange uintelligente mennesker som setter uskyldige barn til verden????

Skrevet

At du omtaler cannabis som weed får meg til å tenke at du ikke er helt uskyldsren selv. Det er brukerspråk.

Anonymous poster hash: cc084...cd8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...