Gå til innhold

Sende i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble oppringt i ettermiddag om at minstemann hadde feber. Men det jeg kom og hentet var den borte (snakk om 20 min), har heller ikke sett noe til den resten av kvelden. Almentilstanden er god, god matlyst, leker osv. Tror dere jeg kan sende ham i barnehagen i morra?

Anonymous poster hash: e6279...00b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det synes jeg. Har opplevd det samme selv noen ganger, og til slutt målte jeg barnet hjemme like etter at barnet hadde lekt voldsomt og var svett og blank i øynene. Joda, 38,3. 15 minutter senere, 37,1. Det later til at noen barn får veldig økt kroppstemperatur av aktiv lek, så det er ikke alltid det er skikkelig feber. Jeg forklarte måling i bhg, og etter det ventet de alltid litt og målte på nytt, og de ringte aldri igjen ...

Anonymous poster hash: 97daf...afb
Skrevet

Her er regelen sånn at om barnet har over 39 grader på kvelden SKAL du holde barnet hjemme en dag, uansett temp dagen etter. Ellers så må man se an almenntilstand og selvsagt holder man barnet hjemme om det er sånn at man har mulighet(=fri) ved lett sykdom.

Anonymous poster hash: 250b2...a8f
Skrevet

Vi kontrollmåler alltid i bhg før vi ringer, lar det gå ca 15-20 min med rolig aktivitet og passer på at det ikke er for mye tøy på,  er det fortsatt forhøyet temp ( over 38 ) så ringer vi.

ring bhg i morgen tidlig og snakk med dem der du forklarer dette.

Skrevet

Jeg hadde sendt i bhg. Hadde forklart det du sa her, ingen feber hjemme på kvelden og fin form. Avtaler selvfølgelig med bhg at de er ekstra oppmerksom dersom barnet skulle virke utilpass. Har aldri hatt noe problem med dett, bhg har ikke sagt noe. Tvert imot har de alltid vært "ydmyke " ifht at de i en sånn kanskje hadde vært litt rask til å sende hjem? Har tre unger, skulle jeg holdt friske unger hjemme sånn som dette, hadde jeg måttet gi opp å jobbe!

Anonymous poster hash: e9627...f4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...