Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #1 Skrevet 11. mai 2015 Jeg har en snart 4-åring som er 105 cm lang og 17,9 kg tung. Vi har en britax multitech II som står bakovervendt. I denne kommer han nå med skuldrene oppi beskyttelsen som er rundt hodet, slik at han blir sittende med kroppen lutende forover. Vi har stolen på det høyeste hakket. Han klager over at det er ubehagelig. Han har også beina svært bøyd, men det har han aldri klager over, så det anser jeg ikke som noe problem. Må vi bare kjøpe beltestol å snu ham nå? I følge svenskene og flere her inne bør jo barna sitte bakovervendt til de er 6 år... Jeg har vært på den lokale barneutstyrsbutikken, men de hadde ingen alternativer og anbefalte meg å snu ham. Jeg har alltid tenkt at jeg skulle ha ham bakovervendt til vel passert 4 år. Noen som har tips om stoler? Eller må jeg gå over til forovervendt beltestol? Anonymous poster hash: bab41...43c
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #2 Skrevet 11. mai 2015 Vår gutt som er drøye 110cm og 18kg sitter fint bakovervendt i sitt Britax Highway (heter vel Maxway nå). Han er passert 5år Anonymous poster hash: 6a672...efa
Sint naken biltyv Skrevet 11. mai 2015 #3 Skrevet 11. mai 2015 Vi har 9 til 25 kilos sete fra besafe. Veldig bra sete for vår store toåring på 105 cm og 18 kilo...
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #4 Skrevet 11. mai 2015 Takk for svar, skal sjekke ut maxway, har et sete i familien vi kan prøve ut:-) HI Anonymous poster hash: bab41...43c
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #5 Skrevet 11. mai 2015 Trygg trafikk anbefaler bakovervendt til fire år. Det er innafor å snu barnet til fremovervendt beltestol nå. Anonymous poster hash: 04dd2...b96
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #6 Skrevet 11. mai 2015 Trygg trafikk anbefaler bakovervendt til fire år. Det er innafor å snu barnet til fremovervendt beltestol nå. Anonymous poster hash: 04dd2...b96 Trygg trafikk vet ikke hva de snakker om, barn skal sitte bakovervendt til de er konfirmert, noe annet er uansvarlig, ikke får de bruke kollektivtransport heller da det ikke er god nok sikring i de! Anonymous poster hash: ca91a...2f6
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #7 Skrevet 11. mai 2015 Jeg har en snart 4-åring som er 105 cm lang og 17,9 kg tung. Vi har en britax multitech II som står bakovervendt. I denne kommer han nå med skuldrene oppi beskyttelsen som er rundt hodet, slik at han blir sittende med kroppen lutende forover. Vi har stolen på det høyeste hakket. Han klager over at det er ubehagelig. Han har også beina svært bøyd, men det har han aldri klager over, så det anser jeg ikke som noe problem. Må vi bare kjøpe beltestol å snu ham nå? I følge svenskene og flere her inne bør jo barna sitte bakovervendt til de er 6 år... Jeg har vært på den lokale barneutstyrsbutikken, men de hadde ingen alternativer og anbefalte meg å snu ham. Jeg har alltid tenkt at jeg skulle ha ham bakovervendt til vel passert 4 år. Noen som har tips om stoler? Eller må jeg gå over til forovervendt beltestol?Anonymous poster hash: bab41...43c Kan du ikke snu han i den stolen han har? Eller er den bare bakover vendt Anonymous poster hash: 215b5...d07
Appelsinpiken Skrevet 11. mai 2015 #8 Skrevet 11. mai 2015 (endret) Stolen blir ikke noe større av å snu den.. Men anbefaler dere å prøve besafe izi plus og britax maxway. Du kan også se på klippan triofix og acta graco belogic. Endret 11. mai 2015 av Appelsinpiken
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #9 Skrevet 11. mai 2015 Jeg har en snart 4-åring som er 105 cm lang og 17,9 kg tung. Vi har en britax multitech II som står bakovervendt. I denne kommer han nå med skuldrene oppi beskyttelsen som er rundt hodet, slik at han blir sittende med kroppen lutende forover. Vi har stolen på det høyeste hakket. Han klager over at det er ubehagelig. Han har også beina svært bøyd, men det har han aldri klager over, så det anser jeg ikke som noe problem. Må vi bare kjøpe beltestol å snu ham nå? I følge svenskene og flere her inne bør jo barna sitte bakovervendt til de er 6 år... Jeg har vært på den lokale barneutstyrsbutikken, men de hadde ingen alternativer og anbefalte meg å snu ham. Jeg har alltid tenkt at jeg skulle ha ham bakovervendt til vel passert 4 år. Noen som har tips om stoler? Eller må jeg gå over til forovervendt beltestol?Anonymous poster hash: bab41...43c Kan du ikke snu han i den stolen han har? Eller er den bare bakover vendt Anonymous poster hash: 215b5...d07 Jo, jeg kan snu ham i multitech II, men jeg har hørt at den er så tung at den kan være farlig forovervendt. I en kollisjon kan barnet få hele den vekten av bilstolen i ryggen. Så derfor tenkte jeg å kjøpe den beltestolen som har fått best i test. Og uansett vil vel kanskje problemet med at skuldrene kommer oppi kanten og er ubehagelig fortsatt være tilstede selv om jeg bruker bilens belter. HI Anonymous poster hash: bab41...43c
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #10 Skrevet 11. mai 2015 Stolen blir ikke noe større av å snu den.. Men anbefaler dere å prøve besafe izi plus og britax maxway. Takk, skal prøve maxway som noen i familien har! Jeg prøvde ham i besafe izi plus i butikken i dag, der hadde han litt bedre plass enn i multitechen, men vet ikke om jeg vil bruke 3-4000 kr på et sete han kun kan ha noen måneder... Anonymous poster hash: bab41...43c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå