Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Møkklei mannens kommentarer, som går på repeat: at jeg ikke klarer å være sent oppe uansett, når jeg sier at jeg skal ut på noe. At det ikke er noe vits i at vi finner på noe i helgene, for det orker jeg sikkert ikke uansett. Om jeg er trøtt og sliten en kveld (det er kun jeg som tar nattevåk, har blant annet en toåring som styrer på natta), så spør han: Er du sjuk eller? Når vi er ute på tur forteller han meg, for eksempel, at det er vel første gangen jeg har rørt meg i år, eller lignende. Sitter jeg ved middagsbordet og koser meg, kan han spørre om det er noe galt. Når jeg står opp om morgenen får jeg høre at jeg er grønn i trynet. Fy faen. Dårlig beskrevet her men. Små sånne kommentarer kontinuerlig. Er frisk og pen, slank, 100 % jobb. Sover aldri middagskvil, er glad i ut på tur, tar gjerne med ungene ut på ettermiddagen. Gir han beskjed om at jeg ikke aksepterer slike kommentarer lenger, men han glemmer det etter noen dager. Akkurat som at det er sånn han egentlig oppfatter meg. Eller er det jeg som har fått en hang up?

Anonymous poster hash: 11941...f0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er han som har fått en hang up, for å si det mildt. Han virker faktisk misunnelig på deg - kanskje fordi du er mer opplagt enn han føler seg, og han føler seg dårligere enn deg? 

Det er rett og slett mobbing.

Anonymous poster hash: d8781...d82
Skrevet

Åhh, sånne småstikk og drittkommentarer er så utrolig irriterende. Jeg hadde for lengst bedt ham om å klappe igjen etarholet!

Anonymous poster hash: 05dcd...7f0
Skrevet

Kan du prøve å ta igjen på han? Gjør det 200% tilbake. Kommenter hver lille ting han gjør med en negativ vri. En venninne av meg gjorde det mot samboeren sin og han lå til slutt foran henne og grein fordi hun var jo så stygg med han. det gikk opp et lys for han da hun sa at det er sånn du behandler meg hver dag.

Anonymous poster hash: ff0ca...dcc

Skrevet

Sånn drev mannen min ei stund også, bare det var mer "bekymrede" kommentarer ala; "kanskje du har fått ME". Slike kommentarer kom gjerne etter 10-timers nattevakter 4 dager på rad, hvor jeg hadde sovet (dårlig) 5-6 timer daglig. Han tok ikke spesielt mye ansvar for hverken barn eller husarbeid. Lang historie ;)

Jeg tok igjen: Lot han ta ansvaret for mer husarbeid og levering/henting av barn. Og når han la seg på sofaen/sovnet tidlig på kvelden, passet jeg på å spørre; "kanskje du har fått ME?" med et blikk som sa mye mer.

Mannen min skjønner fortsatt ikke hvor mye jeg faktisk gjør, men jeg passer på å fortelle ham det når jeg får liknende stikk.

Så: Få mannen til å ta sin del av nattevåk, husarbeid og barnepass. Så forstår han kanskje etter hvert hvorfor du er trøtt om kveldene.

Anonymous poster hash: a3935...ae1
Skrevet

Jeg vil ikke ta igjen med samme mynt, for det blir nå vel utrivelig for ungene? Ille nok at de må gå og høre på disse små kommentarene om at jeg ikke orker ditt og datt eller antydninger til om jeg er sjuk. Har sagt til han at ungene kan bli bekymret, men det gikk heller ikke inn. Grrr!!

Skrevet

Haha, kanskje du har fått ME, den var bra. Den bekymrings-greia kan jeg prøve. Etter ungenes leggetid. :-D

Enn at det ikke går an at det er nok å si fra i ord, rett ut, men at man må ty til sånt spill!

Hi

Skrevet

Jeg ba mannen om å utdype hva han mente. Hva var det som gjorde at han mente at noe var galt. Hva han han mente med at jeg ikke rørte på meg. Hva han mente med at jeg var trøtt når jeg ikke hadde sovet. Osv osv osv. Da måtte han plutselig tenke over hva han hadde sakt.

Siste var da jeg gikk høygravid sist. Bekkenløsning uttav en annen verden og konstant utslitt. (Var overlykkelig når ungen endelig kom) Han presterte å si at jeg skulle komme meg opp av sofan og gjøre noe og slutte å prioritere alle andre. Så da spurte jeg han om hva det var jeg ikke hadde gjort av de oppgavene jeg fikk til og hvem det var jeg hadde prioritert. Da ble han svar skyldig og beklaget.

Anonymous poster hash: 38ae2...486

Skrevet

Men hvorfor godtar du dette da?

Anonymous poster hash: ff0ca...dcc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...