the amazing spidermamma Skrevet 11. mai 2015 #1 Skrevet 11. mai 2015 Vi trenger tips til bøker til eldstegutten som snart er fem. Vi er akkurat ferdige med Samson og Roberto-bøkene, de likte han veldig godt. Har prøvd oss på Roald Dahl og Ole Lund kirkegård, men han er nok litt for liten for disse. Hva leser dere for deres femåringer? Vi trenger inspirasjon! :-)
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #2 Skrevet 11. mai 2015 Min gutt på snart fem liker Ludde- bøkene, let og finn- bøker, bøkene om Tambar, Kaptein Sabeltann, faktabøker om dyr (og særlig dinosaurer), diverse Disney- bøker (arv) og enkle barnebøker på engelsk som han faktisk har lært en del av. Anonymous poster hash: 82de1...70f
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #3 Skrevet 11. mai 2015 Anne Kath. Vestly, Astrid Lindgren Anonymous poster hash: 66783...079
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #4 Skrevet 11. mai 2015 Anne Kath. Vestly, Astrid Lindgren Anonymous poster hash: 66783...079 Bøkene til Tor Åge Bringsvær (sikkert stavet feil) Anonymous poster hash: 66783...079
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #5 Skrevet 11. mai 2015 Min 4,5 åring har i det siste likt feks: "Den utrolige historien om den kjempestore pæra. " Husker dessverre ikke forfatter. Og Roald Dahl " Den kjempestore krokodillen", som er ganske kort og mer lettlest enn de andre Roald Dahl. Han synes også at en eventyrbok ( med tradisjonelle eventyr) er spennende. "Du er så liten Albert åberg " og "Albert sitter barnevakt " var også fine, litt å snakke om etterpå... Anonymous poster hash: d846e...712
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #6 Skrevet 11. mai 2015 Absolutt alle pulverheksa-bøkene er kjempepopulære her, disse bøkene liker mannen veldig godt også så det er han som leser dem for ungene. Anonymous poster hash: ac3da...8f7
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #7 Skrevet 12. mai 2015 Den kjempestore pæra Knerten-bøkene av Anne kath Vestly Bøkene om reven og grisungen av Bjørn Rørvik Bøkene om gubben og katten Findus Mamma mø Charlie og sjokoladefabrikken slo an her rett før han fylte seks år Karlson på taket Anonymous poster hash: 9799c...588
the amazing spidermamma Skrevet 12. mai 2015 Forfatter #8 Skrevet 12. mai 2015 Tusen takk for mange gode tips! Den kjempestore pæra har vi lest mange ganger, det er en av yndlingsbøkene hans. Reven og grisungen er det vel mest jeg som liker. :-) Charlie og sjokoladefabrikken kan vi kanskje prøve oss på! Og Den kjempestore krokodillen. Pulverheksa har jeg aldri lest, men vet at de er populære i bhg. Kanskje de klassiske eventyrene også kunne være noe, det har jeg ikke tenkt på. Jeg synes det er vanskelig å finne nye, gode barnebøker, det blir veldig fort til at man tyr til det man leste da man var liten selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå