Gå til innhold

boktips til femåring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi trenger tips til bøker til eldstegutten som snart er fem. Vi er akkurat ferdige med Samson og Roberto-bøkene, de likte han veldig godt. Har prøvd oss på Roald Dahl og Ole Lund kirkegård, men han er nok litt for liten for disse.

Hva leser dere for deres femåringer? Vi trenger inspirasjon! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt på snart fem liker Ludde- bøkene, let og finn- bøker, bøkene om Tambar, Kaptein Sabeltann, faktabøker om dyr (og særlig dinosaurer), diverse Disney- bøker (arv) og enkle barnebøker på engelsk som han faktisk har lært en del av.

Anonymous poster hash: 82de1...70f

Skrevet

Anne Kath. Vestly, Astrid Lindgren

Anonymous poster hash: 66783...079

Skrevet

Anne Kath. Vestly, Astrid Lindgren

Bøkene til Tor Åge Bringsvær (sikkert stavet feil)

Skrevet

Min 4,5 åring har i det siste likt feks: "Den utrolige historien om den kjempestore pæra. " Husker dessverre ikke forfatter. Og Roald Dahl " Den kjempestore krokodillen", som er ganske kort og mer lettlest enn de andre Roald Dahl. Han synes også at en eventyrbok ( med tradisjonelle eventyr) er spennende. "Du er så liten Albert åberg " og "Albert sitter barnevakt " var også fine, litt å snakke om etterpå...

Anonymous poster hash: d846e...712

Skrevet

Absolutt alle pulverheksa-bøkene er kjempepopulære her, disse bøkene liker mannen veldig godt også så det er han som leser dem for ungene.

Anonymous poster hash: ac3da...8f7
Skrevet

Den kjempestore pæra

Knerten-bøkene av Anne kath Vestly

Bøkene om reven og grisungen av Bjørn Rørvik

Bøkene om gubben og katten Findus

Mamma mø

Charlie og sjokoladefabrikken slo an her rett før han fylte seks år

Karlson på taket

Anonymous poster hash: 9799c...588

Skrevet

Tusen takk for mange gode tips! Den kjempestore pæra har vi lest mange ganger, det er en av yndlingsbøkene hans.

Reven og grisungen er det vel mest jeg som liker. :-)

Charlie og sjokoladefabrikken kan vi kanskje prøve oss på! Og Den kjempestore krokodillen. Pulverheksa har jeg aldri lest, men vet at de er populære i bhg.

Kanskje de klassiske eventyrene også kunne være noe, det har jeg ikke tenkt på.

Jeg synes det er vanskelig å finne nye, gode barnebøker, det blir veldig fort til at man tyr til det man leste da man var liten selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...