Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #1 Skrevet 11. mai 2015 I dag kom datteren min som går i 9.klasse våt hjem fra skolen, i dag hadde russen kommet... Noen hadde stått i 2.etg og telt 15 russebiler og det veltet russ inn på skolen. De gikk helt bananas med vanngevær, eddik, øl og egg, inne på skolen. Flere elever ble "røvet". De heldigste ble bare satt av et sted noen kilometer borte, et par stykker ble kjørt til sjøen og kastet i vannet. De fikk ta mobilen ut av lomma før de ble kastet på vannet da, men så dro bare russen og der sto de blaute til skinnet igjen, 5-6 grader i luften og ikke noe varmere i vannet, og måtte ringe foreldrene sine på jobb for å bli kjørt hjem til en varm dusj og tørre klær. Klassen til datteren min måtte bruke en hel klassetime på å vaske i klasserommet etterpå, det stinket eddik og var flere moste egg rundt i klasserommet. Er dette gøy? Enten er jeg i ferd med å bli en gammel tørrpinn, eller så er russen særdeles ufine og fantasiløse når de skal ha det gøy....... Anonymous poster hash: 2426f...764
Iiiiik Skrevet 11. mai 2015 #2 Skrevet 11. mai 2015 Da er jeg også en gammel tørrpinn, dette er ikke morsomt i det hele tatt. En klage til russestyret kan være lurt, det tror jeg øker sannsynligheten for å nå frem.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #3 Skrevet 11. mai 2015 Det er ikke gøy Da jeg gikk på vgs, ble en jevnaldret jente kidnappet av russen, kledd av til undertøyet og dumpet langt vekk i ingenmannsland. Gøy? Hun var livredd. Anonymous poster hash: 0e0fd...014
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #4 Skrevet 11. mai 2015 Syns også det går for langt noen ganger. I fjor på vei hjem fra jobb kom jeg over to gutter på rundt 15 år som var bundet til hender og føtter og surret med tape rundt en lysmast. Trodde jo det var skjedd noe alvorlig. De stod kun i undertøy og det var 4 grader og regn. Dette er på et litt øde sted så de hadde stått en stund. Jeg kjørte dem hjem, de var helt på gråten begge to. De hadde blitt fratatt klær og telefoner. Anonymous poster hash: 92b7a...37c
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #5 Skrevet 11. mai 2015 Nei, fy f...!!!! Sånt er IKKE morsomt!!!!!!! Anonymous poster hash: ce64b...27b
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #6 Skrevet 11. mai 2015 Det er teit å gjøre det så ekstremt som det der. Det ble utført "kidnappinger" (av ferskingene på skolen, altså de som gikk i første glasse på samme VGS) på min skole da jeg var russ også, men de eneste som ble utsatt for dette var de som var småsøsken av russen eller som var kompiser med noen som var russ. De var alle godt forberedt på at noe slikt som til å skje, og syntes det var gøy. Å skremme folk man ikke kjenner, og sette dem igjen sånn i gokk er jo ganske kjipt da. Anonymous poster hash: 0aacb...6d1
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #7 Skrevet 11. mai 2015 Det der er så langt fra gøy som det er mulig å få det! Noen ganger glemmer en del av russen at de er underlagt norsk lov, også under russefeiringen. Hvis mitt barn, eller jeg for den del,men det er vel mindre sannsynlig,hadde blitt utsatt for kidnapping av russen, hadde jeg politianmeldt for frihetsberøvelse. det er en stor krenkelse av et annet menneske, og en russedress gir ikke noe frikort til å behandle andre som søppel. Tilgrising er også en uting, men dog ikke like alvorlig. Anonymous poster hash: d6159...0e9
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #8 Skrevet 11. mai 2015 Hadde anmeldt det, mye er ganske alvorlig. Og kan få store konsekvenser for barnet. Anonymous poster hash: 5cc3d...b77
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #9 Skrevet 11. mai 2015 I dag kom datteren min som går i 9.klasse våt hjem fra skolen, i dag hadde russen kommet... Noen hadde stått i 2.etg og telt 15 russebiler og det veltet russ inn på skolen. De gikk helt bananas med vanngevær, eddik, øl og egg, inne på skolen. Flere elever ble "røvet". De heldigste ble bare satt av et sted noen kilometer borte, et par stykker ble kjørt til sjøen og kastet i vannet. De fikk ta mobilen ut av lomma før de ble kastet på vannet da, men så dro bare russen og der sto de blaute til skinnet igjen, 5-6 grader i luften og ikke noe varmere i vannet, og måtte ringe foreldrene sine på jobb for å bli kjørt hjem til en varm dusj og tørre klær. Klassen til datteren min måtte bruke en hel klassetime på å vaske i klasserommet etterpå, det stinket eddik og var flere moste egg rundt i klasserommet. Er dette gøy? Enten er jeg i ferd med å bli en gammel tørrpinn, eller så er russen særdeles ufine og fantasiløse når de skal ha det gøy....... Anonymous poster hash: 2426f...764 Jeg er for at russen skal ha det moro! Men ikke på andres, iallfall ikke barns bekostning! Hadde anmeldt det der altså! hadde blitt rasende! Anonymous poster hash: 8a21c...f23
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #10 Skrevet 11. mai 2015 Trodde det var slutt på slikt. Jeg er vokst opp i Finnmark. Og der var russen gal. Husker vi ble kidnappet flere ganger. Teipet til lyktestolpe. Teipet nesten helt nakne sammen med motsatt kjønn. Jeg var 13 og gutten jeg ble teipet i bare trusa sammen med var 15. Stakkars. Husker han fikk stå og han ble kjempe flau. Ble også he vet utfor brygga. Slått med bambusrør. Har enda arr på låret etter det. Jeg husker enda hvor redd jeg var. Og i dag har jeg faktisk vannskrekk. I Finnmark er det fortsatt sne i mai og bli kastet ut fra hurtigrute kaia med masse klær på er ikke bra. Jeg druknet nesten. Måtte reddes opp av en fiskebåt. Og lå en natt på sykestua. Dette er snart 18 år siden. Blir sjokkert over å høre at det enda skjer slikt. Anonymous poster hash: edf3c...bf2
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #11 Skrevet 11. mai 2015 Det der er grunnlag godt nok for politianmeldelse. Anonymous poster hash: e8601...203
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #12 Skrevet 11. mai 2015 Herregud, dette er jo helt galskap. Hadde noe slikt skjedd med mitt barn hadde jeg klikka! Anonymous poster hash: aba9a...826
Tired mama Skrevet 11. mai 2015 #13 Skrevet 11. mai 2015 Det der er absolutt ikke ok. Og jeg er laaaangt ifra snerpete! Men husker da jeg gikk i 1. klasse på videregående. Da stormet russen klasserommet vårt og kidnappet et par klassevenninner. Dette gjorde de flere ganger. Jeg var faktisk livredd, for jeg hadde absolutt ikke lyst til å bli kidnappet og kjørt langt pokker i vold og kanskje bli avkledd og hivd i elva! Hva med de som er yngre enn det jeg var da? Nei, ikke ok!
Mamma_til_2 Skrevet 11. mai 2015 #14 Skrevet 11. mai 2015 Måtte jenta din sin klasse vaske og rydde sitt eget klasserom etter at russen hadde griset det til??? Bare for og ha det sakt IKKE OK!
Ziva Skrevet 11. mai 2015 #15 Skrevet 11. mai 2015 Russen her i fjor knuste flasker og gikk bananas i en barnehage. De ble hentet av politiet og hele gjengen måtte vaske, feie og rydde etter seg.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #16 Skrevet 11. mai 2015 På våres skole kidnappet de bare folk som kastet vann eller egg på russen,å er de så dumme så syns jeg ikke synd på de om russen kastet dem i vannet. Men når russen gjør det helt uprovosert så er det ille ja! Burde ikke være sånn at bare pga at de er russ så får de gjøre som de vil ustraffet!! Anonymous poster hash: f7c26...f9b
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #17 Skrevet 11. mai 2015 Måtte jenta din sin klasse vaske og rydde sitt eget klasserom etter at russen hadde griset det til??? Bare for og ha det sakt IKKE OK! Det var helt vanlig på skolen jeg også gikk på,at elevene måtte stå flere timer vaske hele skolen etter russen hadde grist med egg,øl osv. Anonymous poster hash: f7c26...f9b
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #18 Skrevet 11. mai 2015 Ikke gøy, langt over streken. Anonymous poster hash: cf091...d79
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #19 Skrevet 11. mai 2015 Enkelte tror at det å være russ gir dem frikort til å oppføre seg hvordan de vil! Det du beskriver her er ikke greit! Er helt for at russ skal ha det moro, men helt imot at det skal skje på andres bekostning. Synd at man skal gå rundt å være redd for at russ plutselig skal finne på noe jævelskap mot deg, for det kjenner jeg på. Anonymous poster hash: 25cb7...f0d
Mamma_til_2 Skrevet 11. mai 2015 #20 Skrevet 11. mai 2015 Måtte jenta din sin klasse vaske og rydde sitt eget klasserom etter at russen hadde griset det til??? Bare for og ha det sakt IKKE OK! Det var helt vanlig på skolen jeg også gikk på,at elevene måtte stå flere timer vaske hele skolen etter russen hadde grist med egg,øl osv. Anonymous poster hash: f7c26...f9b
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #21 Skrevet 11. mai 2015 Husker at vi prøvde å protestere på at vi måtte vaske etter russen for det syns vi var urettferdig men det hjalp ikke.. Anonymous poster hash: f7c26...f9b
Gjest Hercule Poirot Skrevet 11. mai 2015 #22 Skrevet 11. mai 2015 Jeg har sans for morsomme og uskyldige russeløyer. Det som beskrives i denne tråden, er verken morsomt eller uskyldig. Bør absolutt anmeldes!
Mamma_til_2 Skrevet 11. mai 2015 #23 Skrevet 11. mai 2015 En ting er sikkert hadde min jente kommet hjem og fortalt at hun måtte vaske sitt klasserom etter noe slikt så hadde jeg snakket med rektor for det er ikke andre enn russen sitt rot og da må enten russen rydde opp ( noe som ikke skjer) eller så må rektor sende hjem de elevene som ikke har klasserom, eller finne ett alternativt rom til skolen har fått vasket og ryddet!
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #24 Skrevet 11. mai 2015 Bare jeg som lurer på HVOR lærerene var??? Det er mulig å stoppe russen også og det er faktisk de voksenes ansvar å sikre barna. Ja, jeg er enig i at det har gått for langt. Her blir man også kidnappet, da blir man kjørt til sentrum og får påspandert is før man blir dynket i vann. Russen kommer også på skolene, men det er kun lov å bruke vann noe som resulterer i heftige vannkriger mellom Russ, barneskolelever og lærere. Ring skolen å klag! Anonymous poster hash: 6939a...41f
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #25 Skrevet 11. mai 2015 Bare jeg som lurer på HVOR lærerene var??? Det er mulig å stoppe russen også og det er faktisk de voksenes ansvar å sikre barna. Ja, jeg er enig i at det har gått for langt. Her blir man også kidnappet, da blir man kjørt til sentrum og får påspandert is før man blir dynket i vann. Russen kommer også på skolene, men det er kun lov å bruke vann noe som resulterer i heftige vannkriger mellom Russ, barneskolelever og lærere. Ring skolen å klag! Anonymous poster hash: 6939a...41f Når det stormer inn 8-9 russ med egg som de kaster,vannpistoler og øl de heller rundt om i klasserommet,så får ikke EN lærer stoppet det. Tror du de virkelig bryr seg om tilsnakk fra EN lærer når de er 8-9 personer? Anonymous poster hash: f7c26...f9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå