Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #1 Skrevet 11. mai 2015 Jeg har en mann som snorker fra han sovner og til han våkner. Værst er det om han ligger på rygg, da har jeg ikke mulighet å sovne. Som regel går det greit så lenge jeg klarer sovne før eller samtidig som han, for jeg våkner ikke av det. Men skulle jeg være så uheldig å våkne på natta, så kan jeg bare glemme å få sove igjen med mindre jeg får lurt han over på sida. Det verste er at han nekter for at han snorker! Om han våkner av sparkinga mi og jeg forklarer hvorfor jeg gir han et lite kick i sida, blir han sur og sier jeg lyver. Hva skal jeg liksom tjene på å lyve om det?? Han har tungt for å puste om natten når han ligger på rygg, og noen ganger stopper han til og med opp å puste før han fortsetter igjen med et digert snork. Det virker som nesa hans er delvis blokkert, for når han puster vanlig med nesa høres det ganske trangt ut. Hører han puster på andre sida av rommet. Så hva skal jeg gjøre da, han tror jo ikke selv at han snorker en gang, og jeg blir snart GAL! Anonymous poster hash: ff17d...11c
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #2 Skrevet 11. mai 2015 Legg dere på hvert deres soverom. Anonymous poster hash: 85f57...0cd
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #3 Skrevet 11. mai 2015 Legg dere på hvert deres soverom. Anonymous poster hash: 85f57...0cd Det er jo en mulighet, men jeg vil jo helst kunne ligge i samme seng som mannen min. HI Anonymous poster hash: ff17d...11c
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #4 Skrevet 11. mai 2015 Mannen min kan ikke ligge på rygg.... Han jobber i Nordsjøen, og er (heldigvis! ..hehe) borte halve året. Bruker ørepropper når han er hjemme! Funker fint det Anonymous poster hash: cb209...e0b
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #5 Skrevet 11. mai 2015 Da tar du opptak av snorkingen slik at han kan høre det selv. Deretter krever du at han utredes hos en ØNH spesialist. Anonymous poster hash: 7efd1...f0c
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #6 Skrevet 11. mai 2015 Høres ut som om han lider av søvn-apné pga din beskrivelse av pustestans. Det er ikke bra og han bør få det utredet via lege. Om han ikke tror deg, bruk lydopptakeren på mobilen din som bevis og be han lese denne websiden: http://www.sovnapne.no/?gclid=CjwKEAjwpsGqBRCioKet--bp_QcSJADCtbsbP9Mmz29purRSqbLJfNhPe0gwaG7Z_eQvbPBXGvNsExoC6Gbw_wcB Anonymous poster hash: 4bd51...5c4
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #7 Skrevet 11. mai 2015 Jeg har prøvd å ta opp når han snorker, men lydkvaliteten blir dårlig og man hører det nesten ikke. Så da påstår han at det ikke er noe der. Han er veldig bastant på at det ikke er sant at han snorker, gudene vite hvorfor det skal være sånn, men men. Jeg må prøve å få han til å gjøre noe, for dette går virkelig ikke i lengden. Dessuten er det jo ikke bra om han faktisk lider av det selv også HI Anonymous poster hash: ff17d...11c
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #8 Skrevet 11. mai 2015 Skjønner hvordan du har det. Mannen min nekter ikke for at han snorker, men han blir pottsur når jeg dytter i han for å få han til å slutte. Han påstår han blir liggende våken i evigheter etterpå, noe jeg vet ikke stemmer siden han begynner å snorke igjen eller puste tungt og regelmessig etter 30 sekunder... Han mener seriøst at jeg ikke har lov til å vekke han når han snorker og at det ikke er hans problem at jeg ikke får sove av det. Anonymous poster hash: d7ffc...d11
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #9 Skrevet 11. mai 2015 Skjønner hvordan du har det. Mannen min nekter ikke for at han snorker, men han blir pottsur når jeg dytter i han for å få han til å slutte. Han påstår han blir liggende våken i evigheter etterpå, noe jeg vet ikke stemmer siden han begynner å snorke igjen eller puste tungt og regelmessig etter 30 sekunder... Han mener seriøst at jeg ikke har lov til å vekke han når han snorker og at det ikke er hans problem at jeg ikke får sove av det. Anonymous poster hash: d7ffc...d11 Haha kjenner meg igjen. Min påstår han er våken når jeg dytter i han for å få han til å slutte, og at han dermed VET han ikke snorka! Hva skal man si? HI Anonymous poster hash: ff17d...11c
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #10 Skrevet 11. mai 2015 Min mann snorker. Vi har derfor separate soverom. For noen egoistiske jævler av noen menn dere har som nekter dere å faktisk få sove om nettene! Det er en grunn til at frarøving av søvn blir brukt som torturmetode; det er JÆVLIG å ikke få sove! Anonymous poster hash: 868eb...07f
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #11 Skrevet 11. mai 2015 Du får laste ned en app som registrerer nattlige sovelyder. Da kan han ikke lure seg unna ved å si at det bare er støy - kvaliteten på opptakene jeg har hørt, er rimelig bra altså. I verste fall får du holde deg våken, og ta tlf i et område hvor lyden blir bra nok, f.eks 20 cm unna munnen hans eller ved halsen. Snorking kan være et alvorlig problem, særlig ved søvn-apnè. Hans egen søvn kan være svært forstyrret av snorking også, selv om han ikke er klar over det. Anonymous poster hash: dae2b...008
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #12 Skrevet 11. mai 2015 Skjønner hvordan du har det. Mannen min nekter ikke for at han snorker, men han blir pottsur når jeg dytter i han for å få han til å slutte. Han påstår han blir liggende våken i evigheter etterpå, noe jeg vet ikke stemmer siden han begynner å snorke igjen eller puste tungt og regelmessig etter 30 sekunder... Han mener seriøst at jeg ikke har lov til å vekke han når han snorker og at det ikke er hans problem at jeg ikke får sove av det.Anonymous poster hash: d7ffc...d11 Haha kjenner meg igjen. Min påstår han er våken når jeg dytter i han for å få han til å slutte, og at han dermed VET han ikke snorka! Hva skal man si? HI Anonymous poster hash: ff17d...11c Samme som min eks. JEG ER JO VÅKEN, kunne han irritert rope ut. Anonymous poster hash: 69a31...e36
Durni Skrevet 11. mai 2015 #13 Skrevet 11. mai 2015 Skjønner hvordan du har det. Mannen min nekter ikke for at han snorker, men han blir pottsur når jeg dytter i han for å få han til å slutte. Han påstår han blir liggende våken i evigheter etterpå, noe jeg vet ikke stemmer siden han begynner å snorke igjen eller puste tungt og regelmessig etter 30 sekunder... Han mener seriøst at jeg ikke har lov til å vekke han når han snorker og at det ikke er hans problem at jeg ikke får sove av det. Anonymous poster hash: d7ffc...d11 Høres akkurat ut som hos oss det der. Mannen sier han ikke har sovet, men snorklet har han iallfall gjort. Til gangs!!!
skinnfilla Skrevet 11. mai 2015 #14 Skrevet 11. mai 2015 Jeg har flyttet ut av soverommet for lenge siden, han snorker så det durer i veggene. Nå har han fått sånn snorkemaskin, og det hjelper jo, for hans del, men den bråker jo vel så ille Mannen hadde utrolig mange pustestopp , og nå er søvnkvaliteten betraktelig bedre. Snorking er ikke bra for hjertet, og helsa generelt.
Mamma_til_2 Skrevet 11. mai 2015 #15 Skrevet 11. mai 2015 Mannen din burde dra til legen sin og få en henvisning til ønh pol slik at han får operert polypper i nesen bort, min far gjorde det og min mann har gjort det, nå er de helt stille
Gustav Klitt Skrevet 11. mai 2015 #16 Skrevet 11. mai 2015 Min mann snorker. Vi har derfor separate soverom. For noen egoistiske jævler av noen menn dere har som nekter dere å faktisk få sove om nettene! Det er en grunn til at frarøving av søvn blir brukt som torturmetode; det er JÆVLIG å ikke få sove! Anonymous poster hash: 868eb...07f Som om jeg skulle ha skrevet det selv. "Elsker du meg ikke lenger, og buhuhu" - joda, er så glad i deg atte, men er ikke langt unna psykosen akkurat nå, så nå blir det enten separate soverom eller skilsmisse. Har sovet hver for oss i sju år, og møter stadig vekk folk (damer) som blir regelrett misunnelige fordi de ikke har sovet en natt sammenhengende siden de møtte mannen i sitt liv....
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #17 Skrevet 11. mai 2015 Høres ut som søvnapné. Mannen min snorket i flere år, og jeg holdt på å bli sprø. Fastlegen henviste han til øre/nese/hals-spesialist, og han ble utredet. Han fikk diagnosen søvnapné. Han sover nå med en maske om natten, og snorker ikke mer- halleluja! Det kan forøvrig være farlig å ha ubehandlet søvnapné, så mannen din bør pelle seg til legen snarest! Anonymous poster hash: c85f7...b95
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #18 Skrevet 11. mai 2015 Her i huset har vi separate soverom. Jeg kan nok sovne og sove selv om han snorker, men hvis jeg er våken og registrerer pustestoppene, så blir jeg redd. Når det blir stopp borti 20 sekunder om gangen, så lurer man jo på om han begynner å puste igjen. Det gjør han jo, men dette ble såpass belastende for meg at jeg tok affære og flyttet ut av soverommet. Anonymous poster hash: e54f7...449
Roheryn Skrevet 11. mai 2015 #19 Skrevet 11. mai 2015 Mannen min er likedan, bortsett fra at han tror meg når jeg sier han snorker så det skal bare en liten dytt til så skifter han stilling. Han har forøvrig bestilt time til legen for henvisning til ØNH primært på grunn av pustestoppene - det høres som du sier ut som det er for trangt så jeg håper de kan åpne opp litt eller noe. I ditt tilfelle ville jeg tatt opptak av snorkinga og forklart at pustestopp ikke er bra og at han antagelig vil få vesentlig bedre søvnkvalitet selv også hvis han får gjort noe med det. Og nekter han fortsatt for at han snorker etter å ha hørt opptakene så hadde det vært gjesterommet inntil han tok til vettet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå