Gå til innhold

Råd om lappen og graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har akkurat begynt å prøve på å bli gravide, og vet jo ikke hvor lang tid det tar. Jeg har ikke lappen og har planer om å begynne på kjøreskole snart. Det hadde jo vært veldig fint hvis vi begge kunne ha lappen da vi har barn. Problemet er bare at jeg ikke er så veldig glad i å kjøre, sånne sitter litt langt inne å begynne ordentlig. Alt det her er virkelig ekstra stress for meg i hverdagen. Må også tilpasse kjøretime jobb.

Bør jeg bare pushe på for å prøve å rekke dette før vi får barn? Prøver også å ikke stresse så mye siden det kan påvirke prøvingen, men jeg stresses for alt :P

Er det noen som har noen erfaring med dette? Noen som kan gi meg råd eller beroligende tips? :) Noen som har tatt lappen i permisjonstiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har begynt med lappen nå, i permisjons tiden. Jeg syns det er litt stressende, men gleder meg til å bli ferdig. Da vil jeg få større frihet til å komme meg ut å besøke venninner og familie. Jeg ser så frem til å ha førerkortet i hånda! Jeg anbefaler deg å bare sette i gang og bli ferdig med det ;) Lykke til!

Skrevet

Jeg sliter med akkurat det samme! Jeg HATER å kjøre men er 7 måneder gravid nå og føler meg så syyykt stuck på landet. Herregud... Kjør på, jo mer du kjører jo bedre er det. Dra et sted der det er litt landevei. Jeg nektet å kjøre noe annet enn lite nabolag men ble mye mer stressa for jeg ble redd for å møte på dyr og folk. Kjør langs landeveien så kommer du over kneika! Da slipper du å bli superisolert etterhvert. Herregud, jeg går på veggen allerede og er ikke i mammaperm ennå :P

Ikke stress men begynn å det minste!

Skrevet

Takk for råd! Jeg får vel bare hive meg ut i det. Er litt fint å høre at det ikke bare er jeg som har det sånn. Kontaktet kjøreskole i dag! :s Håper noen timer der kan lette litt på stresset.

Skrevet

Har vel ikke så mye råd å komme med, men kan fortelle at jeh selv tok lappen da jeg var gravid med førstemann.
Det gikk veldig greit, fikk den rimelig fort, siden jeg begynte så seint ut i svangerskapet fikk jeg oppkjøring når jeg var klar for det, de ønsket ikke at jeg skulle føde i bilen :P
De hadde litt panikk.

Hvis jeg var deg så ville jeg begynt nå, ikke presse deg for mye, men prøve å få det til før du evntuelt får barn.
Det er veldig greit å ha bil når du er hjemme i permisjon, ikke fult så lett å komme fra når du har en liten i hus.
Hvis du vil ta lappen etter ungen blir født.

Skrevet

Venninnen min hadde ikke lappen etter at hun fødte sin første, og med alle venner og all familie i Oslo når hun bodde 1 time unna med bil ble det ensomt. Nå har jeg flyttet 1 time unna Oslo selv og føler meg superensom og rastløs men orker ikke ta bussen i alt fra 1,5 til 2,5 time inn, koster nesten en 100ings hver vei også. Sitter og loker på det teite* forumet her :P

Begynn i hvertfall!Som sagt; Er kjipt i starten men når du begynner med litt landevei så føles det mye, mye bedre. Slet også med å være stressa og anspent og måtte gjerne gå og legge meg etterpå for jeg var så utmattet hehe..

Noen timer med lærer er sikkert bra! Derfor jeg har booket også, må bare vente til luftveisinfeksjonen er over. Når jeg først begynner å hoste må jeg slippe alt. Litt uheldig på veien! :P Masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...