Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #1 Skrevet 11. mai 2015 Hva i all verdens dager pakker man av klær til store og små for en uke i syden? Holder det med et par joggesko og et par sandaler? Blir det kjølig på kvelden slik at det er greit med jakke og bukse? Shortser, t-skjorter og badetøy er jo en selvfølge Kjøper vi solkrem her eller der? Noe som er viktig å huske å ta med? Får man kjøpt billige reisetriller på Mallorca? Anonymous poster hash: 5adae...569
Twintipp og himmelblå Skrevet 11. mai 2015 #2 Skrevet 11. mai 2015 (endret) Jeg pakker og har alltid pakket til min sønn: Ca. 5 shortser, en t-skjorte til hver dag.. Blir ofte en sølt litt is, at vi har med t-skjorte som blir brukt rett etter bad i havet og dermed stiv og salt osv. Så på en ukesturer har jeg alltid med 7 t skjorter. En t-skjorte uten ermer som regel. I tillegg en tynn langerma, i tillegg til det han reiser i. Caps og solhatt, en bokser til hver dag, og to par sokker ( bruker ikke det). Han reiser som regel i joggesko, så i tillegg har jeg med et par sandaler og slippers/crocs til stranda. To badeshortser. Lader til iPad/tlf. En bok. Så er vi reiseklare. Solkrem varierer jeg, tar med noe og kjøper også der:) Endret 11. mai 2015 av Twintipp og himmelblå
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #3 Skrevet 11. mai 2015 Kjøp solkrem her! Her har alltid en kjede tilbud, eks. Meny med 3 for 2.. Solkrem i syden kan være forringet...(og dyrt!) De fleste hotell leier ut triller. Sjekk med reiseselskapet. Har du bleiebarn, så er badebleier som regel påbudt! Kjøp badebleier og vanlige bleier her!! Veldig dyrt der! Anonymous poster hash: 9e5c7...933
Førstemann Skrevet 11. mai 2015 #4 Skrevet 11. mai 2015 Du får sikkert kjøpt billige triller på Mallorca, men avhengig av hvor du skal bo selvsagt, så hadde ikke jeg giddet å satse på det. Du må sikkert til et litt større sted for å få tak i det. Solkrem har jeg alltid med hjemmefra. Til barna har vi gode sko å reise i, og ekstra sandaler. Til mor, litt mer Regner 1 skift på overkroppen pr dag til minste, hun søler fortsatt en del, litt færre plagg til underkroppen. Og selvsagt rent undertøy osv til hver dag. Jeg har også alltid med meg noen poser med BioTex så jeg kan skylle opp badetøy underveis. De siste årene har jeg også fylt ledig plass i kofferten med det vi har av badeleker o.l. Gidder ikke å få med meg nytt hjem hvert år som hoper seg opp her hjemme.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #5 Skrevet 11. mai 2015 Jeg har alltid med solkrem i ulike styrker fra Norge. Har til nå alltid hatt nok. Pleier å ha med 50, 30 og 15. Har mest av 30. Barna bruker mye crocs i syden. Leker til bassenget/stranda kjøper vi alltid der nede. Har også minst en t-skjorte til hver dag til barna. Kanskje 4 shortser til kveldene. Dersom dere skal dra snart, er det nok lurt å ha med en hettejakke/tynn fleecejakke/cardigan til kveldene. Og langbukse. Midt på sommeren trengs ikke det. Anonymous poster hash: bc101...d2d
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #6 Skrevet 11. mai 2015 Tusen takk for svar Badebleier og bleier vet jeg er dyrt der nede så det står på listen Skal sjekke med reiseselskapet om de leier ut triller, hvis ikke får vi klare oss uten Ser jeg må handle litt i forkant, og sikkert noe der nede....eldste har vokst ut av alle shortsene sine HI Anonymous poster hash: 5adae...569
PersilleBlomst Skrevet 11. mai 2015 #7 Skrevet 11. mai 2015 Skal du bo på hotell eller i leilighet? Er det i så fall vaskemaskin? Jeg har ikke med alt for mye og det hender at jeg kjøper småplagg som shorts/skjørt/tee hvis det er billig på marked. Tar gjerne med meg sommertøy som kanskje trenger å skiftes ut og kaster det hvis jeg finner noe å erstatte med, men det er litt luksus. Pakker med et par shortser/skjørt og topper til hverdags, noe tøy til litt "finere" middag sånn at jeg kan føle meg litt pyntet og så reiser jeg gjerne i bukse/genser/hoodie, da får jeg med en hoodie til dager det kan være kjølig eller mye vind.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #8 Skrevet 11. mai 2015 Vi skal bo på hotell Tenker jeg tar med biotex som nødløsning, og litt shopping er jo ikke å forakte Tar i hvertfall med skift til hver dag til alle tre, så får vi kjøpe litt hvis vi trenger det HI Anonymous poster hash: 5adae...569
Fomle84 Skrevet 11. mai 2015 #9 Skrevet 11. mai 2015 Ikke regn med å kjøpe noe særlig så ta med det du trenger. Hotellene har også vaskeri, men har også bare brukt biotex. Og veldig mange hoteller leier ut håndklær mot en billig penge. Veldig greit 😊
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #10 Skrevet 11. mai 2015 Håndklær er greit å slippe å dra på Er første gang jeg skal på ferie alene med barna, så kjenner jeg er litt mer stresset enn vanlig...Har akkurat blitt alene, så da er det litt kaos i hodet. HI Anonymous poster hash: 5adae...569
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #11 Skrevet 11. mai 2015 Solkrem og bleier er lurt å ta med hjemmefra, ja! Og husk badebleier! Jeg ville også tatt med litt vaskepulver, så kan du vaske hvis det plutselig blir litt mangel på rene klær. Anonymous poster hash: 20b01...258
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #12 Skrevet 11. mai 2015 Får kjøpt det meste der nede Hvor på øya skal dere? Som nevnt er solkrem lurt å ta med herfra,ikke så billig der. God tur. Anonymous poster hash: 099db...681
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #13 Skrevet 11. mai 2015 Tar da med bleier, badebleier, biotex og solkrem hjemmefra. Vi skal til Cala d'Or HI Anonymous poster hash: 5adae...569
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #14 Skrevet 11. mai 2015 Vi har brukt Mei Tai på kveldene istedenfor trille. En ryggsekk til utflukter er også greit å ha. Anonymous poster hash: bc101...d2d
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #15 Skrevet 11. mai 2015 Liten ryggsekk var en god ide Minstemann er for stor til Mei Tai, hvis ikke hadde det vært et godt alternativ HI Anonymous poster hash: 5adae...569
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #16 Skrevet 11. mai 2015 Tar da med bleier, badebleier, biotex og solkrem hjemmefra. Vi skal til Cala d'Or HI Anonymous poster hash: 5adae...569 Smart valg,beste stedet. Bare vær obs med barn på stranda er brå dypt på strendene der og kraftige bølger. Eks ble dratt under og ett stykke ut. Anonymous poster hash: 099db...681
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #17 Skrevet 11. mai 2015 Tar da med bleier, badebleier, biotex og solkrem hjemmefra. Vi skal til Cala d'Or HIAnonymous poster hash: 5adae...569 Smart valg,beste stedet. Bare vær obs med barn på stranda er brå dypt på strendene der og kraftige bølger. Eks ble dratt under og ett stykke ut.Anonymous poster hash: 099db...681 Takk, det er veldig greit å vite Får passe på å ha på armringer hele tiden slik at det er litt tryggere i hvertfall HI Anonymous poster hash: 5adae...569
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #18 Skrevet 12. mai 2015 Har alltid med matboks og drikkeflaske Anonymous poster hash: fa78f...6c5
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #19 Skrevet 12. mai 2015 Liten ryggsekk var en god ide Minstemann er for stor til Mei Tai, hvis ikke hadde det vært et godt alternativ HI Anonymous poster hash: 5adae...569 Vi hadde fireåringen i den på kvelden når vi gikk ut for å spise. Det fungerte bra. Han var jo ikke verdens tyngste. Hadde Mei Taien i sekken når han gikk selv. Anonymous poster hash: bc101...d2d
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #20 Skrevet 12. mai 2015 Vi har forresten med sånn piknik-bag som kan legges helt flat i kofferten. Der har vi med kald drikke og noe snack. Pluss solkremen. Har den med når vi er ved bassenget eller på stranda. Putter oppi det meste av løse gjenstander i tillegg. For eksempel telefonen og lommeboka. Anonymous poster hash: bc101...d2d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå