Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #1 Skrevet 11. mai 2015 Bhg stresser med å få meg ut fortest mulig, idag fikk jeg nesten ikke sagt hadet engang og fikk litt vondt i hjertet av det. Ønsker å bruke så myemå tid jeg føler ungen min trenger før jeg går. Noen ganger, ser jeg at det ikke trengs så mye, andre dager trengs det mer tid. Er det ikke noe jeg og barnet selv burde få regulere? Jeg bruker maks 5 min uansett, men 30 sek - 1 minutt passer meg ikke særlig bra.. Når vi går inn døra fra gangen og inn til avdelingen, merker jeg barnet klenger og trenger den tryggheten og at vi får sagt hadet på en ordentlig måte. Gjør vondt i hjertet når de omtrent river ungen ut av henda på meg når vi kommer inn. Anonymous poster hash: b4b60...266
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #2 Skrevet 11. mai 2015 Hvor gammelt er barnet? Anonymous poster hash: 9183b...551
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #3 Skrevet 11. mai 2015 Hvor gammelt er barnet? Anonymous poster hash: 9183b...551 Litt under to år Anonymous poster hash: b4b60...266
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #4 Skrevet 11. mai 2015 Vi opplevde det samme med vårt barn. Vi var helt sikre på at han faktisk trengte den ekstra tiden, men barnehagen brydde seg ikke om det enkelte barn og ville ikke ta hensyn til det (var vår oppfatning). Barnet ble imidlertid vanskeligere og vanskeligere å levere, dro ut tiden mer og mer og protesterte likevel når vi skulle gå. Så vi lot oss overtale til å prøve barnehagens metode, si hadet, gi en klem og gå, uansett protester. Det gikk en uke, så fikk vi et tryggere og gladere barn som knapt nok hadde tid til å si hadet til oss før han sprang inn på avdelingen for å leke. Trengte ikke å bli tatt imot i garderoben lenger engang. Når jeg tenker på det nå, så tror jeg kanskje vår nøling sendte signaler til ham om at barnehagen ikke var et trygt sted å være, eller at vi gav ham inntrykk av at han hadde litt mer "makt" enn han hadde godt av. Han opplevde at han kunne få oss til å bli lenger, og da måtte han liksom gjøre det så lenge det gikk, og prøve enda litt til i tilfelle det gikk da også. Men når han ikke hadde noe valg lenger, så var det greit. Selv om det ikke er et problem hos dere nå, så kanskje barnehagen har sett det utvikle seg i den retningen flere ganger før, og at de vil avverge dette. De har jo hatt en del barn der og har mye erfaring. Anonymous poster hash: 9183b...551
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #5 Skrevet 11. mai 2015 Det er veldig viktig at man får sagt ordentlig farvel. Men det er også viktig å få det raskt overstått. Jo lengre tid du bruker jo vanskeligere blir det for barnet som får mer og mer håp om at du blir værende. Anonymous poster hash: 07caf...94c
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #6 Skrevet 11. mai 2015 Nei, jeg tror ikke på det at å si ordentlig hadet fører til en usikker unge, det er ikke snakk om å sitte der i 15 minutter hadde det vært snakk om såpass med tid, så hadde jeg skjønt det, men jeg ser at barnet er lei seg/ikke tør å gjøre noe annet enn å ha det blikket jeg vet betyr: "jeg tør ikke å vise følelsene mine fordi jeg ikke er trygg nok på den ansatte, men jeg er veldig lei meg". Får jeg 3 minutter med barnet, så ser jeg at det er helt greit at jeg går ! De gangene jeg har hatt kortere perioder der vi har fått regulere det selv, har barnet virket tryggere og gladere mtp å dra til barnehagen, men de gangene de ansatte har fortet seg, har jeg merket den apatien og usikkerheten. Da kommer klengingen når vi skal gå inn der. Anonymous poster hash: b4b60...266
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #7 Skrevet 11. mai 2015 Har dere ikke ryggrad? Dere kjøper barnehageplass og det er deres barn. Gjør det klinkende klart at avlevering foregår på deres måte. Anonymous poster hash: 28feb...95a
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #8 Skrevet 11. mai 2015 Det er viktig at foreldre sier hadet og går, og for all del ikke viser barnet at du selv er usikker og lei deg, MEN! Det å gi barnet en klem og få si "glad i deg, håper du får en fin dag, så ser jeg deg i ettermiddag", er så utrolig viktig for både barn og foreldre! Ta et møte med barnehagen og si hva du føler! Anonymous poster hash: c5b37...d54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå