Gå til innhold

Hjelp med mitt største problem akkurat nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

I høsten skal jeg studere film ved NKH og jeg skal betale 52,000 per semester. Lånekassekalkulator sier at jeg får bare 50,000 i August . I August har jeg jo andre ting som jeg må betale som husleie (5,500 kr), mobil (299) og masse bøker. Jeg får ikke søv av å tenke på det  :trist: Hva gjør jeg nå? Har jeg gjort et dumt valg av å velge NKH som skole? 

Hvor mye betaler du på skole hver semester?  :unsure:Tror dere det er noe mulighet for å få mer enn 50,000 fra Lånekassen i August?  :sad:

Anonymous poster hash: 08d8c...4e3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har jo flere måneder på deg til å tjene opp penger som du kan bruke da?

Du kan jo også prøve å kontakte skolen for å høre hva andre gjør i samme situasjon.

Anonymous poster hash: 0f740...8da
Skrevet

Du får jobbe eller selge noe, da - det er fortsatt lenge til august.

Skrevet

Selvfølgelig er det et dårlig valg. NKH er en privatskole med latterlige studieavgifter og lite kred. Du får neppe jobb på en utdannelse derfra.

Anonymous poster hash: 6dee2...338
Skrevet

I høsten skal jeg studere film ved NKH og jeg skal betale 52,000 per semester. Lånekassekalkulator sier at jeg får bare 50,000 i August . I August har jeg jo andre ting som jeg må betale som husleie (5,500 kr), mobil (299) og masse bøker. Jeg får ikke søv av å tenke på det :trist: Hva gjør jeg nå? Har jeg gjort et dumt valg av å velge NKH som skole?

Hvor mye betaler du på skole hver semester? :unsure:Tror dere det er noe mulighet for å få mer enn 50,000 fra Lånekassen i August? :sad:

Anonymous poster hash: 08d8c...4e3

Ja selvfølgelig skal du få særbehandling! *ironi*

Anonymous poster hash: aa25c...7b9

Skrevet

Jeg har ringt skolen og jeg kan faktisk dele betalingen i to  :danse:

Skrevet

Hva med å jobbe fra nå til skolestart og spare opp penger?

Anonymous poster hash: 54514...566

Skrevet

Burde ikke fått 1kr i støtte på sånn hobbyutdannelse. Du vet at det er helt sikkert at du aldri kommer til å få en jobb det går ann å leve av?

Anonymous poster hash: 699f5...c16

Skrevet (endret)

Burde ikke fått 1kr i støtte på sånn hobbyutdannelse. Du vet at det er helt sikkert at du aldri kommer til å få en jobb det går ann å leve av?

Anonymous poster hash: 699f5...c16

Det er trist når folk som deg ikke kan skjønne hvor viktig det er for ambisiøse folk som meg å i hvert fall prøve å nå drømmene sine. For deg er det en 'hobbyutdannelse' men for meg er det et viktig steg for å nå det jeg vil mest i livet. 

Og ja, jeg vet det er ikke sikkert at jeg får en jobb etter utdanningen, og veien videre skal være vanskelig, men du kjenner ikke meg og hva jeg kan. Jeg skal ikke på en film skole for å få jobb, men for å ta en skritt nærmere drømmen. 

Ha en fin dag og ikke være negativt.  :) 

Endret av Banana21
Skrevet

Har ikke så mange tips i forhold til skolepengene, men vil bare si at jeg har utdannelsen min fra NKH (den gang MI/NKF), og fikk drømmejobben etter endt studie. Blir skikkelig irritert når folk sier at du ikke får jobb med utdannelse derfra. De fleste av mine studiekamerater som tok skole særiøst og ville noe med utdannelsen har gode og relevante jobber i dag. Så følg drømmen din du HI, og ikke bry deg med oppgulp fra folk som mest sannsynlig ikke aner hva de snakker om :)

Anonymous poster hash: 48d31...08b

Skrevet

Du må finne en sommerjobb og spare opp.

Anonymous poster hash: 03e63...d83

Skrevet

Du må finne en sommerjobb og spare opp.

Anonymous poster hash: 03e63...d83

klart det  :Nikke:

Skrevet

Har ikke så mange tips i forhold til skolepengene, men vil bare si at jeg har utdannelsen min fra NKH (den gang MI/NKF), og fikk drømmejobben etter endt studie. Blir skikkelig irritert når folk sier at du ikke får jobb med utdannelse derfra. De fleste av mine studiekamerater som tok skole særiøst og ville noe med utdannelsen har gode og relevante jobber i dag. Så følg drømmen din du HI, og ikke bry deg med oppgulp fra folk som mest sannsynlig ikke aner hva de snakker om :)

Anonymous poster hash: 48d31...08b

Dette var inspirerende.  :helen:

Skrevet

Siden du visste om at det koster penger å gå på denne skolen er jeg overrasket over at du ikke har tenkt på hvordan du skal klare å betale for gildet. Det er en selvfølge at man jobber og legger seg opp penger først!

Anonymous poster hash: 9f4dc...5ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...