Gå til innhold

Ber du barna holde kjeft?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Klapp igjen eller kutt ut, går det mest i her..

 

Hvis man spør barna mine om mamma banner, da svarer de; "bare hvis hun er skikkelig forbanna eller sparker borti noe"

 

Det hender det renner over for meg, så ja, da kommer det dessverre noen gloser innimellom.

Jeg er nok ikke så pedagogisk når det kommer til akkurat dette :(

 

Anonymous poster hash: 7161b...b6f

Haha vittig. Samme her!

 

Og gjett hva sønnen min sa i bursdagbesøk i helgen da han slo tåen?

 

"Nei fy faen altså!"

Han er 7! 😂 offameg! Flaut! De tar etter oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte å svare hva jeg syns om de som snakker sånn til ungene...

 

Hvis man prater slik som TS skriver, til ungene, eller egentlig noe annet menneSke, så har man absolutt ikke respekt for vedkomne, og man ødelegger selvfølelelsen og barnet føler seg lite verdt og dum og stygg... :(

 

På et eller annet tidspunkt begynner barna å prate sånn selv, til andre... Trist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er sur på meg for at jeg slår hardt ned på å ikke snakke til hverandre med respekt.. Han mener jeg er alt for overbeskyttende, for han mener barna vil bøi snakket til på den måten i hverdagen.

 

Min teori er at barn som behandles med respekt, lærer å være respektfulle og å kreve respekt fra andre og sette grenser for hva de selv synes er greit.

 

Anonymous poster hash: 7197e...610

Veldig enig i din teori. Snakker voksne slik til hverandre i din manns omgangskrets?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når min datter på fem lyver og jeg avslører løgnen og hun prøver fortelle en skrøne for å ro seg unna så ber jeg henne være stille da dette er ferdig diskutert.

Men det sies på en rolig måte.

Nå trenger ikke du si noe mer. Denne saken er ferdig diskutert.

 

Løgnen kan være at hun har gitt grønnsakene på tallerkenen til hunden for å slippe å spise de selv og sier hun har spist de.

 

Anonymous poster hash: 212be...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes definitivt situasjoner der "ti stille og fjern deg" i en eller annen form er gangbart. Prøv en utholdende tenåring noen år, så snakkes vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en gang ropt "ti stille!"

Det er det verste jeg har sagt til barnet mitt, og jeg glemmer aldri ansiktet hennes. Det gjør jeg aldri igjen.

 

Anonymous poster hash: b212f...4cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det var litt av både det ene og det andre i eksempelet. Jeg har aldri kalt barna dumme, forbanna krek osv. Men jeg har sagt at de skal klappe igjen, pelle seg ut fra kjøkken, at nå oppfører de  seg som drittunger o.l. Barn skal behandles med respekt, men ikke tas på med silkehansker i enhver situasjon. Barna har godt selvbilde, er velfungerende og trygge barn som er godt likt. Så de både tåler og har behov for å se at foreldrene oppfører seg som mennesker i forskjellige sinntilstander, og at de selv faktisk kan påvirke andre menneskers humør og oppførsel med sin væremåte 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne aldri falt meg inn! Det er respektløs snakk og jeg snakker ikke sånn til noen voksene en gang.

Jeg blir ikke så sint på barna heller, er ganske rolig som person. Eneste er at jeg kan si" XXX kan du være litt stille nå.". Ber aldri ungene om å holde kjeft eller ti stille. Men jeg kan be om at de må vente på tur for vi må høre ferdi XXX først. 



Anonymous poster hash: bdc04...df5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Variantar av "tei stilt" har det nok vore, men ikkje noko av det andre du nenmner.  Ser ikkje vekk frå at beskjedar om å halde seg vekke og kan bli nødvendig etter kvart. Trur på det med å snakke med kvarandre med respekt.  Litt klare meldingar må ein tåle i ein familie, men ikkje banneord eller kalling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har med hånden på hjertet aldri sagt slike ord til mitt barn.

Vi snakker med respekt til hverandre.

Han er stille og rolig, så det er bare koselig når vi prater:)

Han har aldri vært et barn som har herja inne eller vært stygg i munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei i alle dager da.
Kunne aldri falt meg inn uansett hvor frustrert jeg hadde vært på dem.

Jeg har sagt ganske oppgitt "kan du ikke væ're litt rolig nå?", eller "nå er vi stille" og da mener jeg at vi alle er stille.
Jeg må forklare hvorfor jeg sier det, eller så blir min mellomste veldig lei seg, han kan ikke fr at jeg er stresset i hodet av alt maset han er bare nysgjerrig og lurer på alt på samme tid, kan ikke be ham holde kjeft, uansett hvor masete det kan bli.
Det er bare helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klapp igjen eller kutt ut, går det mest i her..

 

Hvis man spør barna mine om mamma banner, da svarer de; "bare hvis hun er skikkelig forbanna eller sparker borti noe"

 

Det hender det renner over for meg, så ja, da kommer det dessverre noen gloser innimellom.

Jeg er nok ikke så pedagogisk når det kommer til akkurat dette :(

 

Anonymous poster hash: 7161b...b6f

 

Samme her.

 

 

Anonymous poster hash: 2a827...718

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ber ungene klappe igjen om de ikke har noe pent å si og sender de gladelig på rommet sitt også om de ikke klarer oppføre seg. Mulig du (og andre) har barn som bruker ørene i en opphetet situasjon, men slår mine barn seg først vrange og krangler om noe smeller den ene glosa værre enn den andre ut av munn deres og jeg synes det faktisk er de voksenes oppgave å til slutt bryte inn og stoppe det hele. Da skal ikke en "vinne" med å slenge det siste ubekvemsordet!

 

Anonymous poster hash: 554ce...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri snakket slik til barna mine, til tross for at jeg kan bli utrolig stressa innimellom. Forferdelig at noen snakker sånn til barn, det er vel helt opplagt (og meget urovekkende) hva det gjør med selvfølelsen når mamma eller pappa snakker slik...

 

Anonymous poster hash: 43323...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klapp att brødboksen, ti stille, hold kjeft, fjern deg, pell deg vekk, hva faen driver du med, jeg gidder ikke å høre stemmen din, er di virkelig så dum, din ungen, forbanna baby...

 

Sier du slikt til dine barn? Hva med når du er irritert og rasende?

Hva tenker du om voksne som snakker slik? Hva tror du det gjør med selvbildet til barna?

 

Anonymous poster hash: 7197e...610

 

Ja, jeg ber 6 åringen ti stille og høre. Hva det gjør med selvbildet er vel å få h*n til å forstå at noen ganger er det best å holde fred å ta en beskjed. Jeg håper andre voksne tør å snakke til ungene sine om de oppfører seg dårlig også, inkludert min unge om h*n skulle oppføre seg dårlig på besøk eller i barnehage.

 

Anonymous poster hash: 64e78...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Klapp att brødboksen, ti stille, hold kjeft, fjern deg, pell deg vekk, hva faen driver du med, jeg gidder ikke å høre stemmen din, er di virkelig så dum, din ungen, forbanna baby...

 

Sier du slikt til dine barn? Hva med når du er irritert og rasende?

Hva tenker du om voksne som snakker slik? Hva tror du det gjør med selvbildet til barna?

 

Anonymous poster hash: 7197e...610

Ja, jeg ber 6 åringen ti stille og høre. Hva det gjør med selvbildet er vel å få h*n til å forstå at noen ganger er det best å holde fred å ta en beskjed. Jeg håper andre voksne tør å snakke til ungene sine om de oppfører seg dårlig også, inkludert min unge om h*n skulle oppføre seg dårlig på besøk eller i barnehage.

 

Anonymous poster hash: 64e78...99f

Nå er det jo i og for seg vesentlig forskjell på "ti still" (med streng men behersket stemme) og "forbanna baby", "jeg gidder ikke høre stemmen din" osv - de fleste foreldre benytter vel førstnevnte innimellom, og (forhåpentligvis) de færreste sistnevnte..😉

 

Anonymous poster hash: 43323...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ikke ut av det blå, nei. Men har de fått beskjed om å ikke rope/hyle/brøle/rase flere ganger så kan jeg sette meg på huk å si: "nå, er det nok. " eller på dialekt: "no hysjte du" :P haha! Aldri skrevet det ordet før, ser jo helt dumt ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har bedt største å holde kjeft ganske så mane ganger. Mannen og bikkja også😂 De lever enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bedt de om å tie stille, ja, når de krangler. Har også en gang slått i bordet og sagt at "nå er det nok!!". Da hadde de krangla og gnåla veldig lenge uten å ta til seg tilsnakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har bedt største å holde kjeft ganske så mane ganger. Mannen og bikkja også😂 De lever enda...

Hvis ambisjonen kun er at barna skal overleve oppveksten skjønner jeg deg bedre.

 

De fleste av oss vil nå helst gi dem en så god oppvekst som mulig.

 

 

Anonymous poster hash: b7ed0...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja har bedt største å holde kjeft ganske så mane ganger. Mannen og bikkja også😂 De lever enda...

Hvis ambisjonen kun er at barna skal overleve oppveksten skjønner jeg deg bedre.

 

De fleste av oss vil nå helst gi dem en så god oppvekst som mulig.

 

 

Anonymous poster hash: b7ed0...979

Null ambisjoner, driter i ungene. Bare omverdenen ser at de overlever så er jeg fornøyd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gang ropt "ti stille!"

Det er det verste jeg har sagt til barnet mitt, og jeg glemmer aldri ansiktet hennes. Det gjør jeg aldri igjen. Anonymous poster hash: b212f...4cd

Er det det værste?? :-0 det var jo ikke så ille...nikke misforstå, det er jo ikke noe bra å skrike til ungen, men jeg har hørt værre ting fra andre.

 

Forrsten... Jeg skrek en gang at jeg skulle selge dem på torget. Det var litt ekstremt.. Hehe, sa unnskyld og vi ler av det nå da.

Endret av Kaviar88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har aldri sagt noe slikt til ungen eller for den del noen andre. Man skal snakke til andre som man selv ønsker å bli snakket til. 



Anonymous poster hash: 01711...e9a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hender jeg ber dem om å ti stille. Er det verre å si "nå må du ti stille" enn " nå må du være stille"?



Anonymous poster hash: f0dcf...41d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...