Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #1 Skrevet 10. mai 2015 Klapp att brødboksen, ti stille, hold kjeft, fjern deg, pell deg vekk, hva faen driver du med, jeg gidder ikke å høre stemmen din, er di virkelig så dum, din ungen, forbanna baby... Sier du slikt til dine barn? Hva med når du er irritert og rasende? Hva tenker du om voksne som snakker slik? Hva tror du det gjør med selvbildet til barna? Anonymous poster hash: 7197e...610
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #2 Skrevet 10. mai 2015 Kunne ikke falt meg inn. Har enda ikke blitt sint på gutten vår på snart 2 år, kan bli litt irritert men kjefter ikke på den måten. Det er veldig respektløse ting å si. Anonymous poster hash: 17ae0...113
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #3 Skrevet 10. mai 2015 Jeg kan si ting som "NÅ er du stille!" til seksåringen når han har fått hundreogfjorten beskjeder allerede, ja. De andre eksemplene dine er ikke aktuelle. Anonymous poster hash: e84b8...8c2
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #4 Skrevet 10. mai 2015 Nei, bruker aldri sånt språk. Kan be de gå et annet sted å være sur, eller be de slutte å kverulere, men banner og skriker ikke. Anonymous poster hash: 1cdba...1ac
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #5 Skrevet 10. mai 2015 Nei, jeg behandler mine barn med respekt. Samtidig er det enkelte ganger der jeg hever stemmen og ber dem tie stil, og være rolige.. Eller andre ting, men sier aldri forbanna baby, er du så dum osv.. Det syns jeg ikke noe om. Ser faktisk litt ned på slike foreldre, de kan ikke være ganske oppegående som ikke klarer å finne andre måter å si ting på. Anonymous poster hash: 7a4a0...677
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #6 Skrevet 10. mai 2015 Nei, men jeg kan be ham slutte å mase eller be ham vente/være stille litt, for nå snakker jeg med pappa osv. Er vel det nærmeste jeg kommer... Anonymous poster hash: a8506...7d3
petite fleur Skrevet 10. mai 2015 #7 Skrevet 10. mai 2015 Kunne ikke falt meg inn. Og jeg kan faktisk bli skikkelig sint noen ganger, men da sier jeg "jeg må ha en pause" og går i et annet rom eller ut.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #8 Skrevet 10. mai 2015 Ja jeg har det. Er ikke stolt. Er inni en vanskelig livssituasjon akkurat nå. Det er ikke en unnskyldning. Har tatt kontakt og får hjelp med redsel og frykt. Dessverre har jeg latt det gå ut over barna til tider. Det gjør vondt å tenke på. Gjør noe med det så klart. Men frykten har tatt over og panikken og angstanfall presser på....Da går kjeften fortere enn hodet. Dessverre! Anonymous poster hash: 37c3f...569
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #9 Skrevet 10. mai 2015 Dersom jeg er så sint at jeg har problemer med å kontrollere hva jeg sier. Så har jeg sagt: nå vil jeg ikke høre stemmen din mer, hold munn. Så kan vi snakke om det når vi har roet oss. Har ikke dårlig samvittighet for det. Anonymous poster hash: ff7f1...c7d
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #10 Skrevet 10. mai 2015 Min mann er sur på meg for at jeg slår hardt ned på å ikke snakke til hverandre med respekt.. Han mener jeg er alt for overbeskyttende, for han mener barna vil bøi snakket til på den måten i hverdagen. Min teori er at barn som behandles med respekt, lærer å være respektfulle og å kreve respekt fra andre og sette grenser for hva de selv synes er greit. Anonymous poster hash: 7197e...610
DaenerysStorm Skrevet 10. mai 2015 #11 Skrevet 10. mai 2015 Her er det ganske normalt å si Hold Kjeft egentlig... Hvis noen ber meg om å holde kjeft tenker jeg ikke akkurat veldig hardt på det! Men ei som kom inn i familien som er fra Oslo syns det var helt merkelig når hun hørte det de første gangene
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #12 Skrevet 10. mai 2015 Av det du nevner der så har jeg bedt dem ti i still. Hvertfall når de krangler så busta fyker. Tror ikke det gjør noe med selvbildet deres i det hele tatt, det andre du nevner derimot er veldig ille å si til sine barn. Anonymous poster hash: 7c77a...f2f
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #13 Skrevet 10. mai 2015 Her er det ganske normalt å si Hold Kjeft egentlig... Hvis noen ber meg om å holde kjeft tenker jeg ikke akkurat veldig hardt på det! Men ei som kom inn i familien som er fra Oslo syns det var helt merkelig når hun hørte det de første gangene Hadde det vært greit for deg hvis dine barn ber lærere eller besteforeldre om å holde kjeft? Anonymous poster hash: 7197e...610
kristinehufine Skrevet 10. mai 2015 #14 Skrevet 10. mai 2015 Ber unger lukke munn sin ja! Hvis de gnåler når de ikke skal eller sier stygge ting.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #15 Skrevet 10. mai 2015 Har gjort det engang. Hylte "hold kjeft og sitt for faen meg i ro, etter at de begynte å krangle for ente gang u bilen etter at vi hadde kjørt i nesten 70 mil. Vi hadde akkurat hatt en pause fordi de begynte å bli lei av å kjøre bil og vi hadde bare en time igjen til vi var hjemme. Da klikket det for meg, det ble stille og jeg ba om unnskyldning etter en liten stund og vi ble enig om at vi alle hadde vært dumme selv om jeg mente at jeg var den dummeste så mente gutta at det bare var dumt å krangle om hvem som hadde sett en svane først. Utrolig hva tre gutter kan bli uenig om! Anonymous poster hash: 60abb...6b5
skinnfilla Skrevet 10. mai 2015 #16 Skrevet 10. mai 2015 Jeg ber de av og til om å ti still, ganske enkelt fordi jeg er møkk lei av å høre på enten krangling,sladring eller gnål. Men da tier de still også, for da vet de at mor har fått nok Men snakker aldri stygt eller nedlatende til ungene mine, kunne ikke falt meg inn.
Mandala Skrevet 10. mai 2015 #17 Skrevet 10. mai 2015 Nei,ingen av oss snakker sånn verken til barna eller andre voksne.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 10. mai 2015 #18 Skrevet 10. mai 2015 ganske ofte også. Eldste får beskjed om å tie stille hvis ikke han har noe greit å si, når han stadig skal si stygge ting til lillesøster. Lillesøster får også høre at nå må hun tie still, for ørene mine trenger pause. Det er noen eksempler.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #19 Skrevet 10. mai 2015 Nei, jeg ber ikke barna om å holde kjeft, men jeg kan si "Ti stille!" ganske morskt. Eller "Hold fred!", og kanskje til og med "Hold munn!", men som regel holder det lenge med å si "Nå må du vente litt, jeg skal høre på deg snart, men nå skal jeg høre på xx først". Anonymous poster hash: 4d8ea...dc6
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 10. mai 2015 #20 Skrevet 10. mai 2015 Nei, det har jeg aldri gjort. Mime foreldre sa stadig slike ting til meg og jeg husker enda hvor vondt det var. Det er grei å bli irritert, det er greit å miste tålmodigheten, det er greit å trenge en pause. Det er derimot ikke greit å snakke til noen på den måten. Kunne ikke falle meg inn å si ting på den måten til NOEN og da selvfølgelig ikke til mine barn heller.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #21 Skrevet 10. mai 2015 Dessverre har det klikket for meg et par ganger ja. Kom deg vekk vil ikke se deg la meg være i fred nå, hold kjeft vil ikke høre deg puste en gang. Er de to verste tingene jeg har sagt tror jeg. Har alltid sagt unnskyld etter noen minutter og jeg har fått roet meg. Så klemmer vi pg er venner igjen. Men skulle ønske jeg klarte kontrollere meg Anonymous poster hash: 13f47...644
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #22 Skrevet 10. mai 2015 Klapp att brødboksen, ti stille, hold kjeft, fjern deg, pell deg vekk, hva faen driver du med, jeg gidder ikke å høre stemmen din, er di virkelig så dum, din ungen, forbanna baby... Sier du slikt til dine barn? Hva med når du er irritert og rasende? Hva tenker du om voksne som snakker slik? Hva tror du det gjør med selvbildet til barna? Anonymous poster hash: 7197e...610 Aldri!!!! Har vært mamma i 11 år, har tre barn og aldri åsagt noe sånt! Desverre er ikke pappaen like flink, men det får han høre av meg:( Anonymous poster hash: 80705...29a
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #23 Skrevet 10. mai 2015 Klapp att brødboksen, ti stille, hold kjeft, fjern deg, pell deg vekk, hva faen driver du med, jeg gidder ikke å høre stemmen din, er di virkelig så dum, din ungen, forbanna baby... Sier du slikt til dine barn? Hva med når du er irritert og rasende? Hva tenker du om voksne som snakker slik? Hva tror du det gjør med selvbildet til barna? Anonymous poster hash: 7197e...610 Dette er slikt som fullstendig ødelegger barns selvfølelse. Eksen kunne si slikt. Søsteren hans også (til sine barn). De strever begge med dårlig selvfølelse etter slik behandling da de vokste opp. Ta ansvar. Stopp den vonde sirkelen og fjern barna fra et slikt miljø. Det blir utrygge og usikre voksne av dette... Anonymous poster hash: 84b7c...f42
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #24 Skrevet 10. mai 2015 Klapp igjen eller kutt ut, går det mest i her.. Hvis man spør barna mine om mamma banner, da svarer de; "bare hvis hun er skikkelig forbanna eller sparker borti noe" Det hender det renner over for meg, så ja, da kommer det dessverre noen gloser innimellom. Jeg er nok ikke så pedagogisk når det kommer til akkurat dette Anonymous poster hash: 7161b...b6f
Kaviar88 Skrevet 11. mai 2015 #25 Skrevet 11. mai 2015 Nei det er ikke dagligtale her i huset men det har skjedd et par ganger når det har toppet seg helt ved at de krangler med hverandre, maser på meg og ikke tar nei for et svar, eller lignende, at jeg har ropt nå holder dere kjeft!! Da har de tøyd strikken langt! 😳 Også pleier jeg å si til ungene, på tull, hvis de har "munndiaré": "nå må du lukke brødboksen/lukke igjen verandadøren" osv. Men da tøyser vi sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå