Gå til innhold

inspirert: Hva er det kleineste du har opplevd i forbindelse med konfirmasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så deg i dag. To venninner som ble hentet av hest og vogn. To staselig kledde menn i flosshatt som styrte hest/vogn. Sto parkert utenfor kirken for å hente 2 av ca 60 konfirmanter. ...ble bare så kleint. Ble flau...

Anonymous poster hash: 52267...b18

Videoannonse
Annonse
Gjest Maiken og barna
Skrevet

Flaut flaut flaut

Skrevet

Hvorfor dette behovet for å henge ut andre på deres store dag?

Tror du ikke de valgte som de gjorde fordi de syntes det var en fin ting?

Kjenner jeg blir helt matt av alle trådene som går ut på å kritisere andres valg og ønsker. I den bryllupstråden var det jo en kommende brud som ble helt nervøs for at noen skulle finne noe av det de planla kleint og flaut. Det blir bare så feil. Hva med å prøve å ikke være så opphengt i hva andre gjør og heller fokusere på å ta riktige valg for deg selv?

Skrevet

Tror disse trådene blir startet bare for at noen her inne er så voldsomt glade i å bruke ordet kleint.

Anonymous poster hash: 76e6b...05e
Skrevet

Jeg så deg i dag. To venninner som ble hentet av hest og vogn. To staselig kledde menn i flosshatt som styrte hest/vogn. Sto parkert utenfor kirken for å hente 2 av ca 60 konfirmanter. ...ble bare så kleint. Ble flau...Anonymous poster hash: 52267...b18

Synes det hørtes utrolig koselig ut, jeg :-)!

De to jentene har nok hest som hobby, så kjekt å bli gjort stas på, på denne måten da!!

Skrevet

Jeg så deg i dag. To venninner som ble hentet av hest og vogn. To staselig kledde menn i flosshatt som styrte hest/vogn. Sto parkert utenfor kirken for å hente 2 av ca 60 konfirmanter. ...ble bare så kleint. Ble flau...Anonymous poster hash: 52267...b18

Synes det hørtes utrolig koselig ut, jeg :-)!

De to jentene har nok hest som hobby, så kjekt å bli gjort stas på, på denne måten da!!

De to jentene har fotball som hobby, men foreldrene har et oppmerksomhetsbehov og prøver å være finere enn alle andre..

Skrevet

En fraværende forelder som holdt en tale der vedkommende fremstilte seg selv som århundrets forelder. Vedkommende kom til duk og dekket bord og bidrog ikke til noe i forbindelse med konfirmasjonen (bortsett fra den talen da). Det ble pinlig stille. Snakk om mangel på selvinnsikt.

Skrevet

En alt for lang fars tale til konfirmanten, som bare var en gjenfortelling av episoder fra konfirmantens barndom, uten noe budskap i det hele tatt, etterfulgt av en sang med akkurat det samme innholdet, over fjorten(!!) vers, til melodi av "Lykkeliten"

Anonymous poster hash: 24571...305

Skrevet

En 45 minutters tale, fra foreldrene, hvor 95% av talen inneholdt negative ting om konfirmanten. Fordi hun ikke innfridde foreldrenes ønske om å dyrke deres hobby... Evige orientering-elskere, som dro med ungene på alt av orienterings-løp. Datteren, som aldri hadde likt denne sporten hadde fått en stygg skade i kneet ett år før. Ett år uten trening hadde satt sine spor på kroppen, hun hadde nok lagt på seg 10-15 kg. på dette året... Man kan jo bare tenke selv hvordan dette føltes for jenta... Så skulle hun da sitte der foran hele slekta og bli hengt ut i 45 minutter under middagen....

Rett og slett bare trist....

Resten av dagen var flott på alle måter! Men den talen glemmer vi aldri....

Ingen av søsknene fikk en slik tale. De fikk riktig nok laaaang tale de også, men innholdet var noe heeelt annet...

Anonymous poster hash: 2934a...6d1

Skrevet

Det kleineste jeg vet er folk som synes alt mulig er kleint.. Blir faktisk flau over folk som skal se så ned på andre og snakke om det til andre etterpå. Det er smålig OG kleint.. Siden ordet kleint er i dib-vinden om dagen.

Jantelov meg her og der og opp i rævva. Om noen vil gjøre stas på barna sine og hente dem i hest og kjerre, så fint for dem da!

Fjortiser synes alt er kleint.. Voksne folk burde ha nok erfaring til å vite at alle er forskjellig og vil forskjellige ting. Ikke rart folk får angst og er redd for hva andre tenker om seg, når man leser her inne. Ingenting er klein, kleinere,kleinest enn folk som står med armene i kors og betrakter noe/noen mens de tydelig tenker "oh my gooood".. Og tror de er så fantastisk flotte selv.

Vel, livet er kleint! Get over it!

Skrevet

Disse trådene er janteloven fra ende til annen. DET er klient det!!

Skrevet

Ikke en jeg deltok i selv, men fikk den gjenfortalt av min mor.

Ikke nok mat til gjestene, ikke nok kake, de satt ute på ei brygge i skikkelig vind. Vertskapet dro frem noen gamle hestedekken full av hår som gjestene kunne varme seg i. Konfirmanten fikk et smykke fra Nille fra sine egne foreldre...

Anonymous poster hash: ff1a6...ebd

Skrevet

Hadde ikke trodd at en konfirmasjon kunne bli kleint, men har faktisk fått oppleve det. Foreldrene kranglet om alt, moren var kun opptatt av å opprettholde fasaden og brydde seg ikke om hva konfirmanten ville. Konfirmanten gledet seg kun til det hele var over og satt sur hele dagen og glodde ut i lufta. Ikke noe koselig dag i det hele tatt. Tror konfirmanten angret på å i det hele tatt å ha valgt å konfirmere seg.

Anonymous poster hash: 0b382...725

Skrevet

Ikke en jeg deltok i selv, men fikk den gjenfortalt av min mor.

Ikke nok mat til gjestene, ikke nok kake, de satt ute på ei brygge i skikkelig vind. Vertskapet dro frem noen gamle hestedekken full av hår som gjestene kunne varme seg i. Konfirmanten fikk et smykke fra Nille fra sine egne foreldre...

Anonymous poster hash: ff1a6...ebd

Uff, hørtes ikke særlig gøy ut......

Anonymous poster hash: 317ec...bbf

Skrevet

En venninne av meg kommer fra en gamle dårlig familie, og da hun ble konfirmert husker jeg hun ble så lykkelig over de 13000 hun hadde fått. Familien hadde aldri noen penger og nå hadde hun en liten formue til seg selv. Hun planla nøye og mye hva hun skulle bruke det til/ spare til...

Så oppdaget hun at foreldrene hadde tatt alle pengene hennes.

Har vondt av henne den dag i dag!

Utrolig skjønn, forsiktig jente med noen drittsekker av foreldre.

Det faller nok ikke under kategorien "kleint", men

Anonymous poster hash: e4588...3ed

Skrevet

En venninne av meg kommer fra en gamle dårlig familie, og da hun ble konfirmert husker jeg hun ble så lykkelig over de 13000 hun hadde fått. Familien hadde aldri noen penger og nå hadde hun en liten formue til seg selv. Hun planla nøye og mye hva hun skulle bruke det til/ spare til...

Uff, faller under kategorien ondskapsfullt. Stakkars jente :( kommer fra familie med dårlig råd og var lykkelig over pengene jeg fikk jeg også. Mamma var nøye med at det meste skulle spares, men kunne kjøpe meg en ting jeg ønsket meg. Å ta pengene mine hadde aldri kommet til å falt henne inn.

Anonymous poster hash: 0b382...725

Skrevet

Mine foreldre gjorde det. Fikk bruke en tusenlapp og resten skulle spares til lappen så pengene ble satt inn på konto. Da jeg skulle begynne med lappen oppdaget jeg at pengene var borte. Tatt ut over en lengre tid. Aldri vært så skuffa i mitt liv.

Akkurat dette har jeg aldri klart å tilgi. Det meste andre, f.eks. at jeg gikk en hel vinter med hullete sko slik at jeg hadde våte bein bestandig, at klesskapet mitt var omtrent tomt og de få klærne jeg hadde var 95% arvet, at mine foreldre ikke betalte for klasseturen selv om de visste om det mange måneder på forhånd og ikke minst at spesielt min mor favoriserte broren min. Har et greit forhold til mine foreldre, de er og blir økonomiske surrehuer hele livet, men at de stjal konfirmasjonspengene min, nei, det klarer jeg verken glemme eller tilgi. Kommer opp dessverre hver mai.

Anonymous poster hash: dd6e4...92f
Skrevet

En fraværende forelder som holdt en tale der vedkommende fremstilte seg selv som århundrets forelder. Vedkommende kom til duk og dekket bord og bidrog ikke til noe i forbindelse med konfirmasjonen (bortsett fra den talen da). Det ble pinlig stille. Snakk om mangel på selvinnsikt.

Dette har jeg også opplevd, bare det var i bryllupet. Svært pinlig, og jeg kunne ønske vedkommende hadde spart seg for talen...

Gjest Zaria
Skrevet

Kanskje ikke krise, men jeg klarte å skrive feil navn på et bordkort forrige søndag. Hadde fått for meg at gjesten het noe helt annet enn han gjør. Dette er en jeg ikke kjenner så godt😃 så den stakkars mannen virrer forvirret rundt og lurte på om han ikke skulle få sitte med oss andre🙊 heldigvis er han en eldre mann med humor, men fy søren så flau jeg ble😃

Skrevet

Fy Faen!! :frown:

Skrevet

Fy Faen!! :frown:

Hun skulle anmeldt foreldra sine, sånn gjør man bare ikke!!!!!

Anonymous poster hash: 317ec...bbf

Skrevet

Foreldre som hadde en ekstremt dårlig rap "sang" utført til sin ekstremt flaue datter.var sikkert 14 vers i tillegg.var en pine og forferdelig og se datteren

Skrevet

Mine foreldre gjorde det. Fikk bruke en tusenlapp og resten skulle spares til lappen så pengene ble satt inn på konto. Da jeg skulle begynne med lappen oppdaget jeg at pengene var borte. Tatt ut over en lengre tid. Aldri vært så skuffa i mitt liv.

Akkurat dette har jeg aldri klart å tilgi. Det meste andre, f.eks. at jeg gikk en hel vinter med hullete sko slik at jeg hadde våte bein bestandig, at klesskapet mitt var omtrent tomt og de få klærne jeg hadde var 95% arvet, at mine foreldre ikke betalte for klasseturen selv om de visste om det mange måneder på forhånd og ikke minst at spesielt min mor favoriserte broren min. Har et greit forhold til mine foreldre, de er og blir økonomiske surrehuer hele livet, men at de stjal konfirmasjonspengene min, nei, det klarer jeg verken glemme eller tilgi. Kommer opp dessverre hver mai.

Anonymous poster hash: dd6e4...92f

Har du spurt dem om dette i ettertid?

Anonymous poster hash: e94c3...d8e

Skrevet

Den dagen jeg ble konfirmert hadde stefaren min skrevet "ny konfirmert" i hrle bakruta, satt flagg på bilen og kjørte sagte med en lang snor full av tomme cola bokser hengende bak. Jeg var så flau at jeg kunne dødd! :)

Men når jeg tenker på det i dag så synes jeg det var veldig morsomt og kreativt gjort av den flotte mannen! :)

Skrevet

Jeg så deg i dag. To venninner som ble hentet av hest og vogn. To staselig kledde menn i flosshatt som styrte hest/vogn. Sto parkert utenfor kirken for å hente 2 av ca 60 konfirmanter. ...ble bare så kleint. Ble flau...

Du syntes dette var "kleint"? Og ble flau? Jøss. Det høres jo kjempeflott ut, spør du meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...