Gå til innhold

Amming og underutviklede bryster?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarte ikke amme sist. Hadde ikke nok melk. Hadde i tillegg et barn som var trøtt og lite sugevillig. Jeg stresset nok også litt fordi han gikk så mye ned i vekt. Forsøkte akupunktur.

Nå er jeg gravid igjen, snart termin. Jeg har så lyst til å få det til denne gangen. 8 år siden sist.

Noen her som har fått til å amme med litt få melkekanaler? Kan den sprayen f. eks. være til hjelp?

Vet ikke om det kan sammenlignes med de som har redusert brystene? De kan jo få melkekanaler kuttet over.

Anonymous poster hash: 582e1...08c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke svare deg, men ville tatt kontakt med helsesøster eller jordmor i kommunen og ammehjelpen for råd og tips før babyen kommer.

Masse lykke til

Anonymous poster hash: d07d3...4f5
Skrevet

Førstemann delammet jeg i 5 mnd, måtte gi flaske etter hvert måltid og det var mye styr (gikk på ammepoliklinikk osv). De siste av månedene var det vel kun litt amming morgen og kveld. Nå med sistemann (8 år mellom), gikk det mye bedre! Måtte gi litt tillegg en gang hver kveld, men ellers så produserte jeg nok. Ammet helt til han var over året. Tror det gikk mye bedre denne gangen pga null ammemas på barsel, jeg ordnet ut selv og det det var ingen som hang over meg og dro i brystvortene+++. Lykke til:)

Anonymous poster hash: 43a65...64e
Skrevet

Takk for svarene!

Du siste har også underutviklede bryster?

Ser for meg at jeg kanskje klarer å være roligere denne gangen selv, å at det hjelper litt.

Har tatt det opp med jordmor på kontroll. Men hun hadde ingen erfaring med det. Men ammehjelpen kan jeg jo rådføre meg med.

Takk igjen!

Skrevet

Jeg har ingen "diagnose" på det (aldri tatt det opp med legen), men jeg er sikker på jeg har det. Jeg har ikke bryster, er helt flat, kun litt hoven rundt brystvortene. Akkurat som om jeg var i puberteten kun en dag. Resten av kroppen er overvektig.

Anonymous poster hash: 43a65...64e
Skrevet

Takk for svar! 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...