Gå til innhold

Trenger råd ang logistikk til bryllup og

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i midt-norge og er bedt i bryllup i nærheten av Sandefjord. Så langt, så vel. Men vi har to barn, og det minste må være med (pga amming), det største kan ha barnevakt.

Men hvordan skal vi komme oss til og fra?

Vi kan kjøre bil til besteforeldre i mjøsområdet, sette igjen eldstemann og ta med barnevakt. Ulempen er at da blir det to dager fri fra jobb; det er 9 timers effektiv kjøring hver vei, og vi har som sagt to unger...

Alternativt fly ned og leie bil. Da må barnevakten komme seg dit på egenhånd og det blir to barn å passe. Leiebil en helg med barneseter så ut til å fort komme på minst 3000kr, pluss bensin og flybilletter. Hotell må vi jo uansett ha.

Andre forslag til hvordan vi kan løse dette? Hvis vi drar til besteforeldrene fredag etter jobb og så står opp tidlig og kjører resten lørdag morgen, sparer vi kanskje en fridag, men man bør jo ikke være utslitt før vielsen starter heller...

Anonymous poster hash: 30e2c...4c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

..det kom ikke helt frem, men vi må også ha barnevakt til minste under selve mmiddagen/festen, men jeg vil ikke reise fra ham en hel helg!

Anonymous poster hash: 30e2c...4c0

Skrevet

Vi bor i midt-norge og er bedt i bryllup i nærheten av Sandefjord. Så langt, så vel. Men vi har to barn, og det minste må være med (pga amming), det største kan ha barnevakt.

Men hvordan skal vi komme oss til og fra?

Vi kan kjøre bil til besteforeldre i mjøsområdet, sette igjen eldstemann og ta med barnevakt. Ulempen er at da blir det to dager fri fra jobb; det er 9 timers effektiv kjøring hver vei, og vi har som sagt to unger...

Alternativt fly ned og leie bil. Da må barnevakten komme seg dit på egenhånd og det blir to barn å passe. Leiebil en helg med barneseter så ut til å fort komme på minst 3000kr, pluss bensin og flybilletter. Hotell må vi jo uansett ha.

Andre forslag til hvordan vi kan løse dette? Hvis vi drar til besteforeldrene fredag etter jobb og så står opp tidlig og kjører resten lørdag morgen, sparer vi kanskje en fridag, men man bør jo ikke være utslitt før vielsen starter heller...Anonymous poster hash: 30e2c...4c0

Jeg ville garantert kjørt. Jeg kjører mye disse strekningene og synes ikke det er langt.....

Fra Hamar til Sandefjord tar det 3 timer.

Hvorfor to dager fri fra jobb? Dere kan kjøre på torsdag ettermiddag eller fredag morgen, ergo bare en dag fri.

Hvorfor ikke sette igjen eldste hos barnevakt hjemme isteden for å ta han med halve veien? Da kan dere evt fly Trondheim - Torp.

Anonymous poster hash: f1b6e...713

Skrevet

Med mindre det er en helt nyfødt en du har, så hadde jeg latt begge barna være hos barnevakt ifbm bryllupet og valgt raskeste reisevei. Flasker funker fint. Du pumper i dagene før og du pumper en gang eller to i løpet av bryllupet.

Anonymous poster hash: 1547e...a63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...