Gå til innhold

Gravid 39+4, skjer ingenting!? Lei, vil føde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare få ut frustrasjonen, jeg er så lei av å gå rundt å være gravid. Missforstå meg rett altså!

Jeg har termin om 5 dager, men det er jo absolutt ingen treng til fødsel.

Har en del kynnere og føler jeg må på do hele tiden! min første og er totalt uvitende om hva slag tegn jeg skal se etter. Eller hvordan fødsel kommer til å bli!

Aldri vært så redd i mitt liv :(

Også har jeg lest om at hvis man går overtid så kan barnet dø i magen til mor eller etter barnet er også født? Hvorfor er det slik?

Og noen som har noen råd til meg eventuelt hvordan man kan starte prossesen for at det skal skje ting og tang? Vil jo helst ikke at sykehuset skal settte meg i gang :/

Skal på kontroll hos legen på onsdag.

Hun sa har du ikke født til onsdag, så sender jeg deg til sykehuset på kontroll:/

Anonymous poster hash: 37ce0...69d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klem.. overtidskontroll på sykehuset er rutine her jeg bor hvertfall :) min fødsel nr 2 starta så smått på overtidskontrollen. Merka det ikke selv, men jordmor sa at "kynnerene" mine faktisk var rier. Og jammen hadde hun rett :)

Kommer til å gå så fint atte:)

Anonymous poster hash: f2730...f23

Skrevet

Klem.. overtidskontroll på sykehuset er rutine her jeg bor hvertfall :) min fødsel nr 2 starta så smått på overtidskontrollen. Merka det ikke selv, men jordmor sa at "kynnerene" mine faktisk var rier. Og jammen hadde hun rett :)

Kommer til å gå så fint atte:)

Anonymous poster hash: f2730...f23

Klem tilbake:) Jeg håper virkelig det, har så mange tanker rundt fødsel at jeg holder på å bli gærn. I tillegg til at det ser ut som jeg må smøre meg godt med tålmodighet kanskje i 1-2 uker :/

Men kan jeg kreve å få muligheten til å føde når jeg egentlig har termin? Med keisersnitt? Siden jeg er så redd for å føde vaginalt.. :/

Skrevet

Det går så bra! Det er vanlig å gå på overtid, spesielt for førstegangsfødende.. Det beste er å bare nyte siste dagene og prøve å slappe av så mye som

Mulig før fødsel :) vanlig rutine med overtidskontroll på sykehuset etter du har gått over så og så lenge.. Mest sannsynlig kan det hende fødselen starter før den tid.. Jeg skulle på terminkontroll med jordmor på termin, men rakk aldri den timen.. Lå å fødte i stedenfor.. Hadde ingen tegn i forkant før vannet begynte å gå.. Hadde ingen kynnere eller nedpress eller noe :) plutselig sitter du der med barnet i hendene :)

Prøv å ha sex - det sies å være det mest effektive ;-)

Skrevet

Det går så bra! Det er vanlig å gå på overtid, spesielt for førstegangsfødende.. Det beste er å bare nyte siste dagene og prøve å slappe av så mye som

Mulig før fødsel :) vanlig rutine med overtidskontroll på sykehuset etter du har gått over så og så lenge.. Mest sannsynlig kan det hende fødselen starter før den tid.. Jeg skulle på terminkontroll med jordmor på termin, men rakk aldri den timen.. Lå å fødte i stedenfor.. Hadde ingen tegn i forkant før vannet begynte å gå.. Hadde ingen kynnere eller nedpress eller noe :) plutselig sitter du der med barnet i hendene :)

Har prøvd sex 2 ganger, funket ikke. :/ slapper av for det meste egentlig...

Hva er beste rådet å komme gjennom en fødsel når man er utrolig redd? I tillegg så kommer jeg ikke til å ha noen støtte under fødsel.. Blir vel alene med jordmor og sykepleiere!!

Skrevet

Har prøvd sex 2 ganger, funket ikke. :/ slapper av for det meste egentlig...

Hva er beste rådet å komme gjennom en fødsel når man er utrolig redd? I tillegg så kommer jeg ikke til å ha noen støtte under fødsel.. Blir vel alene med jordmor og sykepleiere!!

Snakk med jordmor eller fastlegen din om frykten. De kan veldig mye om dette :) har du en venninne, mor, tante, bestemor som kunne ha blitt med på fødselen, som du stoler godt nok på?

Det viktigste er at du får deg en prat med jordmor enten på sykehuset eller den du går til selv, vær helt ærlig om frykten din slik at de kan tilrettelegge best mulig for deg - da får du oppleve fødselen som en god opplevelse :)

Det er verdens fineste gave og verdens beste følelse første gang du ser barnet og får det opp til deg:) selv om det er vanskelig å se det der og da så vil du for alltid huske den opplevelsen!

Lykke til! :)

Skrevet

Sex hjelper ikke hvis ikke du er moden. Du må nok bare smøre deg med tålmodighet- babyen kommer når den er klar.

Snakk med fastlege eller jordmor om redselen din, og slutt å Google og lese fødselshistorier på nett.

Skal ikke pappaen til babyen være med deg på fødselen?

Anonymous poster hash: 23f7c...e46

Skrevet

Ikke tro KS er en lettvint og bedre løsning enn fødsel.........

Anonymous poster hash: aa5c1...db9

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ungen kommer, jeg lover! Lykke til! :-) kan fint skje i natt selvom du ikke har merket noe enda

Skrevet

Jeg hadde ingen tegn, fødte 39+5 ☺ Og du behøver ikke være redd for å føde. Vi er lagd for det, og i de aller fleste tilfeller går det på skinner ☺ Forsøk å tenk at det er en jobb, et samarbeid mellom deg og babyen (sidenote; babyer er aktive deltagere i sin egen fødsel), som bare må gjøres. Bruk pusten din for alt den er verdt. Lykke til, du kommer til å klare det kjempefint ☺☺

Skrevet

Er du utålmodig allerede!? :P det kan bli en tøff tid for deg.. Slapp av og pris deg lykkelig om fødselen starter av seg selv når kroppen er klar :)

Anonymous poster hash: 08fce...8af

Skrevet

Jeg hadde ingen forvarsel, men natt til fredag begynte så vidt riene og natt til lørdag var hun ute, tre dager på overtid.

Jeg skjønner veldig godt redselen for å gå på overtid, jeg var også livredd det. Fortell dette til jordmor, så får du sikkert en tidlig overtidstime. Jeg tror det vanlige er en uke på overtid hvis alt er normalt.

Ifht fødsel så ville jeg tenkt meg om, om det er noen andre du kan ha med deg hvis det ikke er aktuelt med far. Det er godt å ha en hånd å holde i, spesielt hvis du er redd! Jeg var også redd, men stolte veldig på at jordmor visste hva hun drev med, og følte meg trygg og ivaretatt. Hadde en veldig grei fødsel.

Ønsker deg veldig lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...