Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #1 Skrevet 10. mai 2015 Jeg er alenemor med et barn på 6 måneder. Barnefar og jeg har aldri bodd sammen, og vi blir ikke kjærester igjen. Under et samværsbesøk i vår hadde jeg et svakt øyeblikk og nå viser det seg at jeg er gravid igjen. Noen som vet hvordan Nav stiller seg til et nytt barn med samme barnefar? Jeg får halvt bidragsforskudd da barnefar ikke betaler bidrag. Bidrag går gjennom Nav. Jeg får en ekstra barnetrygd nå. Mister jeg denne? Anonymous poster hash: 36be0...f4b
Gjest Antarctica Skrevet 10. mai 2015 #2 Skrevet 10. mai 2015 Oj, den må du sjekke med din saksbehandler. Du beholder ekstra barnetrygd, men får ikke OS, tror jeg. Du skal også ha bidrag for den nye.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #3 Skrevet 10. mai 2015 Hvorfor får man ikke os? Jeg er fortsatt alene. Barnefar er ikke noe å satse på.. Anonymous poster hash: 36be0...f4b
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #4 Skrevet 10. mai 2015 Du har ikke lov å ha et kjærestelignende forhold til far, så i utgangspunket blir nav skeptisk når du får et nytt barn med samme mann. Men du er ikke den første som har havnet i en slik "knipe". Bare vær ærlig, du hadde en ons med barnefar og ble gravid. Har vært noen tilsvarende tilfeller her på forumet og da har det ordnet seg helt greit med nav. Anonymous poster hash: 3e918...48c
Gjest Antarctica Skrevet 10. mai 2015 #5 Skrevet 10. mai 2015 Du har ikke lov å ha et kjærestelignende forhold til far, så i utgangspunket blir nav skeptisk når du får et nytt barn med samme mann. Men du er ikke den første som har havnet i en slik "knipe". Bare vær ærlig, du hadde en ons med barnefar og ble gravid. Har vært noen tilsvarende tilfeller her på forumet og da har det ordnet seg helt greit med nav.Anonymous poster hash: 3e918...48c Hvor står det om et kjærestelignende forhold? Der jeg leste står det "ekteskapslignende", dvs samboerskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå