Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #1 Skrevet 10. mai 2015 Så når jeg kaster noe så kommer noe nytt i hjemmet for det kan jo hende vi får bruk for det engang som han sier. han samler på alt mulig, forruten om reklameblader da. Tror vi på soverommet har liggende 5 årganger med Vi menn, men de nekter han å kaste fordi det kan jo være en artikkel han engang skal lese som han da trenger bladene til. Jeg blir snart gal av alt han tar med inn i leiligheten. Anonymous poster hash: 4aa05...e03
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #2 Skrevet 10. mai 2015 Du må stille ultimatum! Anonymous poster hash: 37af5...fe9
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #3 Skrevet 10. mai 2015 Da hadde jeg vist han de programmene som går på tv om akkurat dette problemet og spør om han virkelig har lyst til å ende opp slik? Og sende han til terapi, er som regel en grunn til at folk får samlemani er som regel en måte og skyve vekk sine følelser og problemer på. Og sakt at han må skaffe hjelp eller så kan du ikke bo der. Anonymous poster hash: ee7fa...3a9
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #4 Skrevet 10. mai 2015 Farmor er sånn, og min far har også en samler i seg. Pappa "jeg sparer på denne lille plankebiten, det kan jo hende jeg kan bruke den til noe en gang" Det skjer jo ytterst sjeldent. Farmor har huset fullt av DRITT!!! Hun bor ikke der selv lenger, men pappa holder på å rydde der. Helt grusomt. Han burde snakke med noen om det. Anonymous poster hash: ee8ab...9ac
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #5 Skrevet 10. mai 2015 anonym #4 her: farmor ble bare verre med årene, det samme med pappa. Nå er barndomshjemmet mitt også fullt av dritt (som jeg må rydde unna en gang i fremtiden..) Hos kjæresten sin (de har et hus sammen i en annen by som han bor i deler av uken) er det plettfritt. Hun tolererer ikke at han drasser med ting inn/nekter å kaste. Anonymous poster hash: ee8ab...9ac
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #6 Skrevet 10. mai 2015 Hadde sagt at enten får han hjelp eller så går jeg. Det der er ikke noe å leve med i lengden, tro meg. Anonymous poster hash: 0c489...019
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #7 Skrevet 10. mai 2015 Be han leie et lager han må betale for selv og gi han en tidsfrist for å ha ting ute av huset. Det som ikke er ute innen tidsfristen hives. Anonymous poster hash: 917b5...2ba
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #8 Skrevet 10. mai 2015 Mannen min hadde sine tendenser tidligere, men jeg var litt slem da.. Gikk å kasta litt og litt slik at han ikke ville legge merke til det. Etter en stund fikk jeg nok for det kom fortere inn enn det gikk ut. Jeg tok han litt på senga en gang og sto klar med søppelposer og sa at nå skal vi gå igjennom mine og dine saker. Kom han frem med en gammel skjorte (som han kaaanskje trengte) fikk han finne frem alle de han kanskje kom til å bruke en dag. Av de x-antall skjortene han hadde så fikk han beholde en. Vi fikk ned antallet og x-antall søppelsekker/bokser ut. Regelen hos oss er at når det gjelder klær f.eks så kan han ha så mye klær han bare vil så lenge det går inn i klesskapet hans. Går det ikke lengre må han igjen ta en ny runde å kaste/gi bort. Han er ikke så glad i å kaste, men å gi bort synes han er veldig fint. I all hemmelighet har jeg kastet det som har vært regelrett søppel, men mye har blitt gitt bort. Den gangen jeg tok han på senga så har han roet seg veldig. Han skjønte plutselig at han var ikke avhengig av å ha alle disse tingene som han kaaanskje trengte og ikke minst det at man hadde ikke huset stappa og man har kontroll på hvor tingene er. Anonymous poster hash: a6469...14a
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #9 Skrevet 10. mai 2015 Følger denne tråden med interesse. Det er ikke bare du som har set slik skjønner du hi. Syns forøvrig det var en god ide å la ham se på horder- programmene på tv, min mann ble litt bedre etter sånn "terapi" Anonymous poster hash: 6ea9b...f84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå