Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #1 Skrevet 10. mai 2015 Hjelp! Tre retters middag som ikke er for vanskelig å lage. Anonymous poster hash: 5f017...459
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #2 Skrevet 10. mai 2015 Forrett: Vestfjordskinke og melon Middag: Lammesteik m/ potet, grønnsaker og soppsaus Dessert: Karamellpudding og is Anonymous poster hash: b9df5...a13
3 i april Skrevet 10. mai 2015 #3 Skrevet 10. mai 2015 Alt som har med steik og gjøre er jo veldig enkelt,det lager seg selv i ovnen 😊 feks oksesteik eller elgsteik. Suppe kan du ha til forrett, den kan du lage dagen før og bare varme rett før den skal serveres. Og min favoritt dessert er dronning maud 😍verdens beste dessert som er lett og lage og den bør lages dagen før den skal spises😊
Himmel og hav Skrevet 10. mai 2015 #4 Skrevet 10. mai 2015 Nå vet jeg ikke hvor mange du skal lage til, men til en overkommelig mengde nå på sommeren, så ville jeg ha laget: Forrett: Gravlaks og sennepssaus på en bit mørkt rugbrød. Hovedrett: Kalkunfilet, ovnsbakte nypoteter, estragonsjy og grønnsaker Dessert: Panna cotta og bær. Gravlaksen kjøper du ferdig. Det samme med rugbrød og sennepssaus. en liten dillkvast og et salatblad, så er forretten klar. Panna cotta lager du dagen i forveien og har rett i dessertskålene eller i glass, og bærene kan du lage saus av eller bare legge dem med litt melis, vanilje og sitronskall noen timer i forveien. Kalkunfiletene krydrer du og slenger i ovnen, sørger for at de får godt med hviletid før de skjæres opp. Så steker du potetene og lager sjy eller saus mens de hviler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå