Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #1 Skrevet 10. mai 2015 Eldstemann på 9,5 år trenger ny redningsvest, han er 142 cm og ca. 27 kilo. Er det noen som har en god å anbefale? Anonymous poster hash: 2f77a...b47
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #3 Skrevet 10. mai 2015 Skal du ha med krage, eller kun flytevest?Vil ha noe som er sikkert og bra, med eller uten krage blir det samme. Han er ikke redd for vann, men er ikke en utholden svømmer. HI Anonymous poster hash: 2f77a...b47
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #4 Skrevet 10. mai 2015 Kjøp med krage!!! Anonymous poster hash: 4f890...35d
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #5 Skrevet 10. mai 2015 Har sett en fra Helly Hansen med krage, og lurer litt på denne. Vet bare ikke om det er noen andre som er bedre? HI Anonymous poster hash: 2f77a...b47
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #6 Skrevet 10. mai 2015 http://www.sikkerhverdag.no/trygge-produkter/klar-og-utstyr/redningsvest-eller-flytevest/ Jeg ville gått for flytevest dersom han kan svømme og stort sett er med andre i båt etc. Er langt mer behagelig å ha på en redningsvest Anonymous poster hash: 9e0a4...63a
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #7 Skrevet 10. mai 2015 http://www.sikkerhverdag.no/trygge-produkter/klar-og-utstyr/redningsvest-eller-flytevest/ Jeg ville gått for flytevest dersom han kan svømme og stort sett er med andre i båt etc. Er langt mer behagelig å ha på en redningsvest Anonymous poster hash: 9e0a4...63a Du vet at det er mulig å f.eks slå seg i forbindelse med et fall, og at det derfor ikke er sikkert at han klarer å snu seg? Vi bruker alltid redningsvest med krage i båt, til alle sammen. Leker ikke med livet., Anonymous poster hash: 4f890...35d
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #8 Skrevet 10. mai 2015 http://www.sikkerhverdag.no/trygge-produkter/klar-og-utstyr/redningsvest-eller-flytevest/ Jeg ville gått for flytevest dersom han kan svømme og stort sett er med andre i båt etc. Er langt mer behagelig å ha på en redningsvest Anonymous poster hash: 9e0a4...63a Ja, drit i sikkerhet. Gå for flytevest😧 Du må se litt hva vesten skal brukes til Hi. Skal dere litt utaskjærs å kjøre er det lite hjelp i flytevest hvis det faktisk skjer en ulykke, dere og p åringen er bevisstløs etc. Mindre trafikk derfor mindre sjanse for å bli oppdaget. Jeg har stor respekt for vannet. Hadde jeg vært d3g ville jeg til en 9 åring kjøpt bare de "moderne" redningsvestene som er som en pølse rund halsen...De som utløser seg automatisk i vann. Behagelig å ha på, samtidig redningsvest når dere faktisk trenger det. Anonymous poster hash: 1754d...9f2
Gjest Maiken og barna Skrevet 10. mai 2015 #9 Skrevet 10. mai 2015 Gå for oppblåsbare,de som utløser seg automatisk til så store barn. Der har du redningsvest hvis ulykken skjer. Man drukner med en flytevest hvis vedkommende blir slått bevisstløs i fallet. Synes det er skremmende å gå for hva som er behagelig når det gjelder sikkerhet. Den kragen redder liv. Men seriøst. ..sjekk de oppblåsbare
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #10 Skrevet 10. mai 2015 Vi bor ved sjøen og ungene er i båt og på vannet hele sommeren, vi bruker ikke redningsvest med krage i lek på/ved vann om sommeren. Ungene står vannski, sitter i "tube" etter båten osv, og for en svømmedyktig 9-åring er ikke redningsvest noe tema, tror aldri jeg har sett så store barn med sånn vest annen enn når man skal på fisketur utaskjærs i dårlig vær. På fine sommerdager med rolig sjø bruker de flytevest uten krage. Oppblåsbare vester bruker vi ikke på barn da, det kan man ikke bruke til vannsport, og man kan risikere at de ikke blåser seg opp ved et uhell. Anonymous poster hash: 0ae4d...dba
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #11 Skrevet 10. mai 2015 Hva skal den brukes til? Vi har endt opp med begge deler. Når ungene er med ut i båt slik som å ta en svipptur bort for å kjøpe is, stå på vannski osv har vi uten krage. Når de skal være med for å trekke tegner, fiske i litt ruskevær er det med krage. Ungene syns den med kragen er teit, men etter en prat med de har det aldri vært en krage. De har prøvd begge i vannet og kjent hvor forskjellige de er. Vi har hytte der det er perfekt for båtliv av alle slag, men været kan være varierende. Og vann kan bære skummelt, derfor skal de også være kledd deretter. Forskjell på å være ute i båt med en voksen mann alene og være ute i båt med flere voksne og forskjell på været. Anonymous poster hash: 99c55...6c7
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #12 Skrevet 10. mai 2015 Den er til å bruke ute på vannet, til fisking og i båt. Tror jeg skal gå for en med krage på, han er som sagt ikke en veldig utholdende svømmer. Er ulykken ute er det greit å ha hodet over vann og eventuelt kunne hvile litt. HI Anonymous poster hash: 2f77a...b47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå