Gå til innhold

Når byttet dere til fremovervendt sete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Storesøster blir straks 3 år, med kommende lillesøster i august vurderer vi å snu storesøster. Når byttet dere til fremovervendt sete på barna? Og hvilket sete anbefaler dere?

Bakovervendt tar mye plass, og selv med avensis stasjonsvogn er det trangt da vi er en lang familie...

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke før 4 år. Det er det som er anbefalt og jeg ser dermed ingen grunn til å gjøre det før.

Avensis stasjonsvogn her også.

Syns Cybex beltestol er å foretrekke.

Har Solution X2 Fix til den ene. Solution M Fix til den andre.

Skrevet

Snudde eldste da han var 3 år og 10 måneder fordi lillesøster ble distrahert og bilsyk av at de satt samme vei. Han var like lang og tung som en på 5 .

Søsteren ble snudd rett før hun ble 4 tror jeg,

Skrevet

Ikke før 4 år. Det er det som er anbefalt og jeg ser dermed ingen grunn til å gjøre det før.

Ikke meningen å kuppe tråden... men hva er forskjellen mellom

X2 fix og M fix?

Skrevet

X2 fix og M fix?

M Fix er en helt ny stol og har noen forbedringer. Blant annet kan den justeres i bredden, altså vokse med barnet på flere områder enn bare høyden. Nakkeputen kan legges bak, slik at barnet "ligger" bedre hvis det sovner.

Der er en stol som heter Q2 fix også, Den er nokså lik M Fix. Med virker som Q2 Fix er tenkt å være en bedre stol enn M Fix.

Men ser nå på Cybex sine sider at M Fix er testvinner i en tysk test

http://cybex-online.com/no/carseats

Skrevet

Kommer ikke til å snu før ca 4 år, selv om han blir storebror når han er 3. Venter så lenge som mulig.

Skrevet

X2 fix og M fix?

M Fix er en helt ny stol og har noen forbedringer. Blant annet kan den justeres i bredden, altså vokse med barnet på flere områder enn bare høyden. Nakkeputen kan legges bak, slik at barnet "ligger" bedre hvis det sovner.

Der er en stol som heter Q2 fix også, Den er nokså lik M Fix. Med virker som Q2 Fix er tenkt å være en bedre stol enn M Fix.

Men ser nå på Cybex sine sider at M Fix er testvinner i en tysk test

http://cybex-online.com/no/carseats

Tusen takk for svar! Vurderer M-fix. Jenta vår er akkurat tre og vi bytter vel i løpet av høsten..
Skrevet

Man må også se på lengde og vekt på barna - ikke kun alder. En 4-åring kan være alt fra 'lett fluevekt' til lang og 'tungvekter' :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...