Gå til innhold

Barnevogn og annet utstyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kikket litt på barnevogner i dag for første gang og ble litt overveldet av alle valgmulighetene. Må nesten innrømme at jeg nok har trodd at det var bare å gå inn og kjøpe første og beste vogn. Men her skal det velges 3 hjul eller 4 hjul, låst eller fleksi, lufthjul eller harde hjul, kombi eller duo, merke, farge, fremovervendt, bakovervendt osv osv.... Og så barnesete til bilen som gjerne passer på basen.

Til dere som har litt erfaring med utstyr, hva har dere valgt og ville dere valgt dette på nytt eller ikke?

Anonymous poster hash: e3b90...60d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er én vogn som er tingen, ville jeg valgt en Babyjogger City Elite. Det er den optimale sportsvognen satt opp mot pris, synes jeg. Den har tilnærmet full liggestilling, fantastisk solskjerming, er svært lettrillet og relativt billig. Lang nok til at barnet kan bruke den lenge.

Aberet er at bagen til den kan være litt liten for noen babyer.

Men egentlig ville jeg kjøpt en billig firhjuling, f.eks Emmaljunga av noe slag som bagvogn, og så byttet den ut med en Babyjogger når jeg gikk over til sportsvogn. Eventuelt beholdt den som sovevogn til barnehagebruk. Den er stødig og fin, men tyngre å trille, har dårligere solskjerming og er noe herk å slå sammen sammenlignet med Babyjoggerne.

Anonymous poster hash: 77f34...d14
Skrevet

Her vil du nok få maaange ulike svar. Noen sverger fullstendig til 4 faste hjul type Simo, Brio og Emmaljunga, mens andre MÅ ha vendbar sittedel på sportsdel, andre liker trehjulinger best.... Finn ut hva behov du har; som f.eks.

-hvor skal du bruke den? I byen, på asfalt, på grus, i terreng, til jogging?

-Har du liten eller stor plass i bilen, hjemme, trenger du få vognen opp trapper osv.?

-Se på de ulike vognene i butikk og sammenlign hvordan de blir sammenlagt, hvordan du gjør det, hvordan er kalesjen= Er den lun?

-Hvordan er sportsdelen (det er o denne delen en bruker lengst). 

Velger du en vogn av et kjent merke, og også bilstol er det stort sett null problem å få bilstolen til å passe på vognunderstellet (du må bare ha et adapter stort sett).

Selv om du spør en med mye erfaring, er det ikke sikkert at samme vognen vil passe deg. Så tenk gjennom ønsker og behov, og hør gjerne med en som har litt peiling i butikk? 

Mine favoritter er Baby Jogger City Elite (veldig populær for tiden), og Mountain Buggy Urban Jungle. Stokke Trailz er også populær, men ikke en jeg hadde valgt selv, pga de andre er bedre i skog og mark. Så finn ut hvaa du trenger :)

Anonymous poster hash: 583d7...821
Skrevet

Her vil du nok få maaange ulike svar. Noen sverger fullstendig til 4 faste hjul type Simo, Brio og Emmaljunga, mens andre MÅ ha vendbar sittedel på sportsdel, andre liker trehjulinger best.... Finn ut hva behov du har; som f.eks.

-hvor skal du bruke den? I byen, på asfalt, på grus, i terreng, til jogging?

-Har du liten eller stor plass i bilen, hjemme, trenger du få vognen opp trapper osv.?

-Se på de ulike vognene i butikk og sammenlign hvordan de blir sammenlagt, hvordan du gjør det, hvordan er kalesjen= Er den lun?

-Hvordan er sportsdelen (det er o denne delen en bruker lengst). 

Velger du en vogn av et kjent merke, og også bilstol er det stort sett null problem å få bilstolen til å passe på vognunderstellet (du må bare ha et adapter stort sett).

Selv om du spør en med mye erfaring, er det ikke sikkert at samme vognen vil passe deg. Så tenk gjennom ønsker og behov, og hør gjerne med en som har litt peiling i butikk? 

Mine favoritter er Baby Jogger City Elite (veldig populær for tiden), og Mountain Buggy Urban Jungle. Stokke Trailz er også populær, men ikke en jeg hadde valgt selv, pga de andre er bedre i skog og mark. Så finn ut hvaa du trenger :)

Beklager skrive -og tastefeil, gikk litt fort i svingene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...