Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #1 Skrevet 9. mai 2015 Vi har en nydelig datter som akkurat har fylt tre år. Jeg bekymrer meg litt over at hun i løpet av de få årene hun har levd har fått så utrolig mange føflekker. Hun er nok arvelig belastet da jeg har en del, men ikke veldig mange, min far og min tante har veldig mange over hele kroppen. Min datter har vel nå rundt 30 stk og jeg tror faktisk aldri jeg har hørt om eller sett noen andre små barn med så mange føflekker. De er enda små, men de vil jo sikket vokse en del. Også tenker jeg på hvordan hun vil se ut om noen år hvis det fortsetter i samme tempo som nå.. vet det er fælt å si det, men jeg har alltid hatt komplekser for mine føflekker og jeg har ikke sånn ekstremt mye.. Kan det stoppe opp slika t det går lang tid til hun få nye? slik som det er nå føler jeg at jeg oppdager nye hver uke. Har snakket med min mor og jeg hadde ikke noe noen/få i den alderen som min datter er i nå. Jeg har også begynt å lure på om hun kan ha en hudsykdom eller lignende som gjør at hun får så mange føflekker. Finnes det? eller skal jeg bare slå meg til ro med at hun er arvelig disponert? Er det noe jeg kan gjøre for at det ikke skal komme flere/ at de skal bli større annet enn å beskytte mot sol? Noen andre som har erfaring med små barn med mange føflekker og hvrdan utviklet det seg i såfall? Anonymous poster hash: c36d8...43a
SuperFries Skrevet 9. mai 2015 #2 Skrevet 9. mai 2015 Føflekker er ikke farlige i seg selv. De er naturlige. Jeg har en hel haug. Min sønn er faktisk født med 3 stykker, og flere kommer. Du smører bare som alle andre smører. Barn skal uansett ikke ut i sol uten solkrem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå