Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert hvis en butikkansatt sa dette til deg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du har kjøpt varer for godt over 1000 kroner og den ansatte i kassa spør om du trenger poser. Da svarer du nei, jeg putter det bare i lommene og da svarer hun "ok" og slår ikke inn poser.

Hvordan hadde du reagert da?

Anonymous poster hash: da990...f32

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var det noe å reagere på? Når jeg sier at jeg ikke trenger poser så trenger jeg ikke poser. Tror du de spør bare for å være morsom?

Anonymous poster hash: 09956...4f2

Skrevet

Mener du at hun skal spandere posene på deg? Tror du at de er gratis? Stakkars dame som får spydige kommentarer av gjerrige kunder, som ikke vil gjøre opp for seg. :sjokkert:

Anonymous poster hash: c0d21...7a4
Skrevet

Hadde reagert med å føle meg dum! Enten fordi at den teite spøken feilet totalt, eller fordi at jeg da sto der uten poser.....

dama i kassa er ikke tankeleser. Hun kan ikke vite om du tuller, og har egne poser i lomma de, eller at du faktisk ville ha poser. Hun kunne endt opp med å slå inn 3-4poser, for å ende opp med å få kjeft fordi at du faktisk hadde egne poser med deg...

Anonymous poster hash: fb8a6...beb
Skrevet

Hun er vel drittlei av 'morsomme' kunder da. Det kan jeg i så fall skjønne.

Du vet ellers at stadig flere nå til dags har med egne tøyposer? Kan hende hun trodde du hadde slike i lommene.

Anonymous poster hash: 38bfa...b18

Skrevet

Skjønner godt den butikkansatte. De hører mange slike hver dag og lar vel da være å slå inn poser for "hevn". Jeg hadde gjort det samme som butikkansatt. De er pliktige til å spørre om vi skal ha pose. De spør ikke for gøy. Når du svarer nei, så skal man gjette at du mener ja?

Jeg har alltid handlenett, men får spørsmålet likevel, sier bare nei takk til poser.

Anonymous poster hash: 8ec5e...ee8

Skrevet

Haha, det syns jeg var akkurat til pass for deg... Skulle gjort akkurat det samme selv om jeg hadde fått et sånt svar fra kunden!

Anonymous poster hash: 69342...7a8

Skrevet

Om det var et forsøk på spøk hadde jeg blitt flau.

Hva er vitsen med å si noe sånt da?

Skrevet

Da jeg jobbet i butikk ble jeg selv helt sprø av å spørre hver gang "vil du ha pose?" "vil du ha kvittering?", men man må jo spørre. Ble også skjelt ut av ei eldre dame som takket nei til pose, men som trodde at jeg tok betalt for en likevel. Det var jo lett å bevise på kvitteringen, men hun gav seg ikke.

For øvrig så har ikke prisen noe å si, det kommer an på mengden. Kanskje du allerede hadde mange poser? Det koster deg uansett ikke mye å svare på en hyggelig måte.

Anonymous poster hash: 0bbd4...f48

Skrevet

Takk for svar. Det er jeg som er butikkmedarbeideren og ble i dag litt "fed up" av å konstant få den kommentaren. Det var to menn som stod og himlet med øynene til meg og sa at det er det dummeste spørsmålet de har fått i hele dag. Så når jeg får den kommentaren neste gang (ser det litt an kunden også, mange er jo morsomme på sitt vis) så svarer jeg rett og slett bare "ok". HI

Skrevet

Tja, jeg hadde rødmet av skam for å komme med en såpass tåpelig bemerkning.

Sånn ellers så tenker jeg at butikkansatte ikke blir ansatt for sine evner som tankelesere, og å si nei når man egentlig mener ja er ikke lurt. Man risikerer at folk tar en på ordet og tror at nei betyr nei.

Skrevet

Ååå, jeg skjønner deg så godt, HI! Jobber selv i butikk, og er så dritlei alle disse "morsomme" kundene.... Kan de ikke bare svare ja takk eller nei takk, er det så forferdelig vanskelig????!!!?

Anonymous poster hash: d10fa...7c9
Skrevet

Nå er det jo sånn at vi butikk ansatte skal spørre. Siden pose ofte taes betalt for ! I hvertfall der jeg jobber ☺ vi MÅ spørre,eller ikke ta betalt for de.

Skrevet

Ååå, jeg skjønner deg så godt, HI! Jobber selv i butikk, og er så dritlei alle disse "morsomme" kundene.... Kan de ikke bare svare ja takk eller nei takk, er det så forferdelig vanskelig????!!!?

Ja, det er nå greit med de som prøver å være morsomme. Men det er de som svarer på en nedlatende måte jeg blir litt lei meg over. Jeg er ikke dum, jeg ser at du har mange varer, men når halvparten har med seg egne nett så MÅ jeg spørre.

Skrevet

Å herregud. Er så lei av folk som ikke forstår at man som kassedame må spørre om kunden vil ha poser i og med at de koster penger!!!Er det så ufattelig vanskelig å si hvor mange poser en trenger???

Skrevet (endret)

Du har kjøpt varer for godt over 1000 kroner og den ansatte i kassa spør om du trenger poser. Da svarer du nei, jeg putter det bare i lommene og da svarer hun "ok" og slår ikke inn poser.

Hvordan hadde du reagert da?

Vet du hva. Det var en helt kjempeteit spørsmål. 

Hva skulle hun ha gjort? Bare slått inn poser og gitt deg dem selv om du sa du ikke skulle ha?  Tenk om du vitset med det lommegreiene fordi du hadde med deg poser? Det er ganske mange som har. Og så kunne du etterpå blitt sint fordi hun slo inn poser da du sa du ikke skulle ha...

Eller skulle hun ha spurt en gang til "er du sikker på at du ikke skal ha poser, hehe?" Hvem er det som har lyst å holde på slik, da? Bare for å få slengt tilbake enten: "Jeg vet da selv om jeg trenger poser eller ikke, når jeg sier nei så betyr det nei!" eller "Hallo??? Selvfølgelig skal jeg ha poser, ser du ikke hvor mye varer jeg har??" 

Nei. Folk må kunne svare skikkelig. Greit å vitse litt, men da får du si etterpå "Bare tullet, trenger 4 poser" eller noe slikt....

Jeg støtter den butikkansatte hundre prosent!

Edit: ser nå at det var HI som var butikkansatt, ergo, jeg støtter HI :P 

Endret av rytme
Skrevet

Veldig gøy at alle bare tar det som en selvfølge at HI er den "morsome kunden", og svarer derifra. "Tror du hun skal spandere posene på deg eller??"

Likevel får jeg en følelse av at HI synes hun fikk litt vel mange krasse svar, så hun rodde seg i land og utga seg for å være personen i kassa 😉

Uansett, hva om alle hadde gjort som meg: "sleng med 4 poser, og jeg trenger ikke kvitteringen". Trenger ikke engang spørre, skjønner at de allerede spør 340 ganger dagen om det samme.

Anonymous poster hash: 527ee...156

Skrevet

Jeg jobber i butikk og jeg svarer alltid det.

Har blitt veldig vanlig at folk har med egne nett, så når folk sier nei, spøkefullt eller ei, så tolker jeg det som et nei.

Det som er litt irriterende er de kundene som svare nei takk, det trenger jeg ikke, også etter å ha betalt sier at de visst trenger en pose likevel uten å ville betale for den. Posen koster faktisk penger, og det er da ikke min skyld....

Anonymous poster hash: 3f64a...771
Skrevet

Veldig gøy at alle bare tar det som en selvfølge at HI er den "morsome kunden", og svarer derifra. "Tror du hun skal spandere posene på deg eller??"

Likevel får jeg en følelse av at HI synes hun fikk litt vel mange krasse svar, så hun rodde seg i land og utga seg for å være personen i kassa 😉

Uansett, hva om alle hadde gjort som meg: "sleng med 4 poser, og jeg trenger ikke kvitteringen". Trenger ikke engang spørre, skjønner at de allerede spør 340 ganger dagen om det samme.

Anonymous poster hash: 527ee...156

Ja, jeg kan skjønne at du trur jeg prøvde å ro meg ut, men jeg er faktisk butikkmedarbeideren her. Ser ingen grunn til å lyve om det. HI

Skrevet

Jeg jobber i butikk og jeg svarer alltid det.

Har blitt veldig vanlig at folk har med egne nett, så når folk sier nei, spøkefullt eller ei, så tolker jeg det som et nei.

Det som er litt irriterende er de kundene som svare nei takk, det trenger jeg ikke, også etter å ha betalt sier at de visst trenger en pose likevel uten å ville betale for den. Posen koster faktisk penger, og det er da ikke min skyld....

Anonymous poster hash: 3f64a...771

Ja, det er også en del kunder som påstår de har med eget nett, men så har de visst ikke plutselig ikke likevel. Koster en HEL krone vettu.... Dyyyyrt.....

Skrevet

Ja, det er nå greit med de som prøver å være morsomme. Men det er de som svarer på en nedlatende måte jeg blir litt lei meg over. Jeg er ikke dum, jeg ser at du har mange varer, men når halvparten har med seg egne nett så MÅ jeg spørre.

Liker verken de som er nedlatende eller de som prøver å være morsomme.....

Vi MÅ spørre, det er faktisk en del av jobben vår.

Skrevet

Ha ha, kul kassadame, og sikkert MØKKLEI denne vitsen som hun hører 50 ganger i uka, stakkars😬 Jeg har veldig ofte med meg nett, også når jeg handler for 1000 eller 2. Helt kurant at hun spør.

Og du? Du burde bli SKIKKELIG flau! Såå dårlig vits😹

Anonymous poster hash: 91da1...ce5

Skrevet

Ha ha, kul kassadame, og sikkert MØKKLEI denne vitsen som hun hører 50 ganger i uka, stakkars😬 Jeg har veldig ofte med meg nett, også når jeg handler for 1000 eller 2. Helt kurant at hun spør.

Og du? Du burde bli SKIKKELIG flau! Såå dårlig vits😹

Forresten - kanskje du var kassadama? Ja da har du min fulle sympati😜

Skrevet

Ha ha, kul kassadame, og sikkert MØKKLEI denne vitsen som hun hører 50 ganger i uka, stakkars Jeg har veldig ofte med meg nett, også når jeg handler for 1000 eller 2. Helt kurant at hun spør.

Og du? Du burde bli SKIKKELIG flau! Såå dårlig vits

HI er kassadama!!

Gjest ♡perla
Skrevet

Hva med å begynne å spørre om hvor mange poser de trenger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...