Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #1 Skrevet 9. mai 2015 Jenta vår har bestandig vært moden for alderen, men nå har hun fått seg litt store venner synes jeg. Jentene kommer å spør om hun vil være med ut å leke og den eldste av jentene er 10 år. Jeg tenkte første gangen at det var bare for at de ville leke litt storesøster over henne, men nå har det vært slik ganske lenge. Ringer på å spør om hun vil være med ut for å leke sisten, gjemsel, hoppestrikk osv osv. Noen ganger står de bare ute i en sirkel å prater og kniser. Aner ikke hvem foreldrene deres er, bare sånn ca hvor de bor. Vi bor i en studentby. Har snakket litt med jentene og de er kjempesøte alle sammen.Synes dere det er greit at jeg lar 5-åringen vår være med de som er fra 8-10 år? Anonymous poster hash: 0809a...08f
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #2 Skrevet 9. mai 2015 Jeg hadde ikke ønsker det for min 5åring. Innimellom og sammen med jevnaldrende barn, men primært å leke med jenter som er 4-4 år eldre hadde jeg ikke ønsket. Anonymous poster hash: 77ce2...fc6
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #3 Skrevet 9. mai 2015 Så lenge de er sapass unge er det veldig uskyldig tenker jeg, og hadde latt de leke. De på 8-10 år trenger kanskje en unnskyldning for å få være litt barnslig. Men jeg ville gjort en innsats for at jenta også skal ha jevnaldrede venner. Jeg har en sønn som er ganske lik. Han er 11 år og har alltid lekt med barn som er eldre enn seg. De to beste kompisene hans er to klassetrinn eldre. Jeg må si jeg bekymrer meg litt over det noen ganger, selv om de er fine gutter alle sammen vil jo den yngste kanskje måtte tøffe seg, hevde seg, kanskje bli satt opp til å gjøre ting e.l en dag? Anonymous poster hash: 27276...efa
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #4 Skrevet 9. mai 2015 Jeg syns det er helt greit, såfremt barnet også leker med jevngamle. Selv lekte jeg med eldre barn når jeg var liten. Lekte med alle i gata, og siden jeg likte å leke med gutter mest ble det guttene som var litt eldre enn meg.ingen gutter som var like gamle. Lekte med jenter også innimellom, de var mer på min alder. Nå var jeg ikke så jentete av meg, så det spilte mest inn. Jeg stortrivdes med de eldre gutta. Leken var mer meg enn med jentene på min alder. Lekte endel med veninnene til min storesøster også, de var fem år eldre enn meg så der var også leken anderledes. Men det skal også sies at hele gata var med på boksen går, sisn, gi ett lite vink, hoppa strikk og tau. Om en var tre år ellerr 18år hadde ingenting å si. Anonymous poster hash: 73605...54c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå