Gå til innhold

Har du vært i Buligaria?


Anbefalte innlegg

Gjest ♡perla
Skrevet

Hvordan er det som ferieland?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært der. Syntes det var veldig fint vi. Billig mat og drikke,fin Strand og godt og varmt :)

 

Anonymous poster hash: 17fcf...7d2

Gjest ♡perla
Skrevet

Mener selvfølgelig Bulgaria... 😄

Takk for svar. Var det god mat der? Og allright for barn?

Skrevet

Eneste maten som var spiselig var på hotellet. Og slitent sted med slitene karuseller og elendig kvalitet på mat.hadde aldri brukt så mye penger hadde jeg visst hvor ille det var..

Skrevet

Jeg har vært i Bulgaria flere ganger, på forskjellige steder,og alltd hatt det bra. Det er visst bare en greie noen har at man ikke skal like Bulgaria. Bulgaria er syden bare tre timer med fly unna, billig land å leve i, billig å shoppe. Gode temperaturer og sjelden kvelende varmt. Og god mat, og ja, jeg liker Bulgaria veldig godt ☺

 

Anonymous poster hash: c9232...498

Skrevet

Bulgaria er supert. Fine strender, billig, stort sett fint vær. Noen steder er slitne, men ærlig talt... Man reiser til et annet land og opplever en annet kultur. Det er deilig i Bulgaria. Reis og nyt!

Skrevet

Bulgaria er billig syden. Det gjenspeiler seg hvis man stikker snuten lenger enn hotellet og bassenget. Tigging og fattigdom, jeg reiste dit som ungdom og fikk sjokk. Reiste tilbake som voksen og fortsatt like rystet over standard. Skal vi flotte oss på hoteller og drikke flotte drinker mens fattigdommen rundt er så stor, blir ikke meg igjen i alle fall...

 

Anonymous poster hash: 480db...721

Skrevet

FORFERDELIG plass! Men så reiser jeg for opplevelser, og ikke bare strandliv. Maten var dritt, ingen kultur osv. Plassene som ving etc har dit, er kun bygget opp for turisme.

Men hver sin smak..

 

Anonymous poster hash: 98ba1...16e

Skrevet

Det var helt greit. Men maten smakte ikke noen ting. Kjempekjedelig!

 

Men vi reiser ikke dit igjen.

 

Anonymous poster hash: 10195...52c

Skrevet

Bulgaria er billig syden. Det gjenspeiler seg hvis man stikker snuten lenger enn hotellet og bassenget. Tigging og fattigdom, jeg reiste dit som ungdom og fikk sjokk. Reiste tilbake som voksen og fortsatt like rystet over standard. Skal vi flotte oss på hoteller og drikke flotte drinker mens fattigdommen rundt er så stor, blir ikke meg igjen i alle fall...Anonymous poster hash: 480db...721

Nei, da er det bedre å sitte og flotte seg i deilige Norge, mens barn dør som fluer i Bangladesh?

 

Er det ingen som har opplyst deg med at turisme er en flott inntektskilde for alle land som har turisme?

 

Anonymous poster hash: c9232...498

Skrevet

Jeg var i Obzor for noen år siden, var i ett typisk turistområde. Når en var på hotellet og på stranden var det veldig flott, fine strender som var langgrunne, det blåste også litt så det ble aldri drepende varmt selv om vi var der midt på sommeren.

Utenfor hotellområdet var det mye fattigdom, tigging, falleferdige bygninger, mye løshunder og generelt sett store kontraster i forhold til hotellets luksus. Det var også en del søppel i gatene, restaurantene jeg var innom hadde enkel standard, men god mat.

 

 

Anonymous poster hash: fead4...bf9

Skrevet

Bulgaria er flott, var der to ganger for ti og femten år siden. Ene gangen med tog, var i Sofia (hovedstaden) og oppe i fjellene, andre gang kjørte vi gjennom på biltur på vei til Albania. Da bodde vi et par netter i en fjellandsby, fantastisk! Flott natur, billig, og god mat. Men i badebyene ved kysten har jeg ikke vært, så det kan jeg ikke svare på.

 

Anonymous poster hash: 1997e...7c4

Skrevet

 

Bulgaria er billig syden. Det gjenspeiler seg hvis man stikker snuten lenger enn hotellet og bassenget. Tigging og fattigdom, jeg reiste dit som ungdom og fikk sjokk. Reiste tilbake som voksen og fortsatt like rystet over standard. Skal vi flotte oss på hoteller og drikke flotte drinker mens fattigdommen rundt er så stor, blir ikke meg igjen i alle fall...Anonymous poster hash: 480db...721

Nei, da er det bedre å sitte og flotte seg i deilige Norge, mens barn dør som fluer i Bangladesh?

 

Er det ingen som har opplyst deg med at turisme er en flott inntektskilde for alle land som har turisme?

 

Anonymous poster hash: c9232...498

Da ville jeg reist uten charter, leid meg inn på et vanlig hotell og kjøpt maten min uten unntak i den lokale butikken, og på restauranter som ligger utenfor allfarvei. Å tro at man støtter lokalbefolkningen ved å legge seg inn på startourhotell og leve på all inklusive er litt for naivt.

 

 

Anonymous poster hash: 480db...721

Skrevet

 

 

Bulgaria er billig syden. Det gjenspeiler seg hvis man stikker snuten lenger enn hotellet og bassenget. Tigging og fattigdom, jeg reiste dit som ungdom og fikk sjokk. Reiste tilbake som voksen og fortsatt like rystet over standard. Skal vi flotte oss på hoteller og drikke flotte drinker mens fattigdommen rundt er så stor, blir ikke meg igjen i alle fall...Anonymous poster hash: 480db...721

Nei, da er det bedre å sitte og flotte seg i deilige Norge, mens barn dør som fluer i Bangladesh?

 

Er det ingen som har opplyst deg med at turisme er en flott inntektskilde for alle land som har turisme?

 

Anonymous poster hash: c9232...498

Da ville jeg reist uten charter, leid meg inn på et vanlig hotell og kjøpt maten min uten unntak i den lokale butikken, og på restauranter som ligger utenfor allfarvei. Å tro at man støtter lokalbefolkningen ved å legge seg inn på startourhotell og leve på all inklusive er litt for naivt.

 

 

Anonymous poster hash: 480db...721

Og det er vel heller ikke for å drive barmhjertighetsarbeid nordmenn reiser på ferie til Bulgaria? Det er vel fordi det er den billigste sydenturen de kan få? Som betyr at det er det reisemålet som gjør at det blir lagt minst penger igjen i landet? Eller reiser DU virkelig til Bulgaria som veldedighetsarbeid? Da finnes det mange land som trenger en som deg. 😊

 

Anonymous poster hash: 480db...721

Skrevet

Vi reiser aldri tilbake.

 

Fin temperatur og deilig vann, men uhøflige folk, mye kriminalitet (eneste plassen vi har blitt advart MOT å ta taxi), elendig mat (det var alltid minst en i reisefølget som ble dårlig i magen når vi spiste ute og vi endte opp med å spise pizza på hotellets strandbar hver dag), veldig mye og synlig russisk mafia.

 

Generelt et ukoselig land etter vår mening.

Skrevet

 

 

 

Bulgaria er billig syden. Det gjenspeiler seg hvis man stikker snuten lenger enn hotellet og bassenget. Tigging og fattigdom, jeg reiste dit som ungdom og fikk sjokk. Reiste tilbake som voksen og fortsatt like rystet over standard. Skal vi flotte oss på hoteller og drikke flotte drinker mens fattigdommen rundt er så stor, blir ikke meg igjen i alle fall...Anonymous poster hash: 480db...721

Nei, da er det bedre å sitte og flotte seg i deilige Norge, mens barn dør som fluer i Bangladesh?

Er det ingen som har opplyst deg med at turisme er en flott inntektskilde for alle land som har turisme?Anonymous poster hash: c9232...498

Da ville jeg reist uten charter, leid meg inn på et vanlig hotell og kjøpt maten min uten unntak i den lokale butikken, og på restauranter som ligger utenfor allfarvei. Å tro at man støtter lokalbefolkningen ved å legge seg inn på startourhotell og leve på all inklusive er litt for naivt.Anonymous poster hash: 480db...721

Og det er vel heller ikke for å drive barmhjertighetsarbeid nordmenn reiser på ferie til Bulgaria? Det er vel fordi det er den billigste sydenturen de kan få? Som betyr at det er det reisemålet som gjør at det blir lagt minst penger igjen i landet? Eller reiser DU virkelig til Bulgaria som veldedighetsarbeid? Da finnes det mange land som trenger en som deg. Anonymous poster hash: 480db...721

Jeg tåler å se fattige mennesker i Bulgaria. Jeg unnlater ikke å reise dit fordi det er så ekkelt å se de fattige. Pengene jeg legger igjen kan iallefall ikke skade.

 

Anonymous poster hash: c9232...498

Skrevet

Men har du snakket med og blitt kjent med noen lokale? Og funnet ut bakgrunnen for at de har det som de har? "Jeg tåler å se på fattigdommen" er et dårlig argument, for den virkelige fattigdommen ser du ikke engang fra hotellet eller på vei til stranda, eller på kjøpesenteret som er bygd for turistene. Du er ikke interessert i landet, bare en billig ferie, og klart at Bulgaria er flott da. Hvor går pengene dine? I lomma på mafiaen.

 

Anonymous poster hash: 480db...721

Skrevet

Ja dessverre.

 

Anonymous poster hash: 10f5a...d22

Skrevet

Jeg har reist mye og det er det verste stedet jeg har vært på. Sure og uhøflige bulgarere, billig ja, men maten var jo helt elendig. Var ikke alkohol i alle drinkene vi kjøpte. Et par vi ble kjent med der nede ble ranet på åpen gate midt på dagen. Ingenting verdt å se på, bare et eneste stort sirkus. Anbefaler Hellas i stedet. Der er det superfint, hyggelige mennesker, bra mat og vakre strender

 

Anonymous poster hash: 10f5a...d22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...