Gå til innhold

Er det alltid dumt å sove på dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 13 år har enkelte dager der han er veldig trøtt, og om jeg ikke passer på så sovner han gjerne sånn i 14-16-tiden. Det skal sies at han har søvnvansker og ofte sover dårlig/urolig om natten, og at han har to diagnoser som gjør at han kan bli veldig sliten. Problemet er bare at dersom han sovner på ettermiddagen, så sliter han jo enda mer med å sovne igjen på kvelden. Pga søvnvanskene er stabil leggetid veldig viktig, så det fungerer dårlig å la ham være veldig sent oppe også (han våkner like grytidlig uansett når han sover).

Prøver jeg å vekke ham eller holde ham våken blir han skikkelig sint, han er jo trøtt.

Noen med noen gode råd eller meninger her?

Anonymous poster hash: b2cd7...bac
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min på 13 år har enkelte dager der han er veldig trøtt, og om jeg ikke passer på så sovner han gjerne sånn i 14-16-tiden. Det skal sies at han har søvnvansker og ofte sover dårlig/urolig om natten, og at han har to diagnoser som gjør at han kan bli veldig sliten. Problemet er bare at dersom han sovner på ettermiddagen, så sliter han jo enda mer med å sovne igjen på kvelden. Pga søvnvanskene er stabil leggetid veldig viktig, så det fungerer dårlig å la ham være veldig sent oppe også (han våkner like grytidlig uansett når han sover).

Prøver jeg å vekke ham eller holde ham våken blir han skikkelig sint, han er jo trøtt.

En power nap er veldig bra, men maks 20 min😊

Anonymous poster hash: 1f2c4...067

Skrevet

En power nap er veldig bra, men maks 20 min

Anonymous poster hash: 1f2c4...067

Da går det ikke utover nattesøvnen? Selv om den kommer sent på dagen? Han går rundt og svimer akkurat nå, sovnet nesten på sofaen i sted, men jeg har ikke latt ham få lov til å sove.

HI

Skrevet

Nei, en powernap gjør ingenting. Men den må bare vare i 10 min :)

Anonymous poster hash: 08e3d...e6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...