Gå til innhold

Trenger jeg en vognpose og en pose til bilstolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heh, mulig teit spørsmål, men er det mest praktisk å ha en pose som ligger i bilstolen hele tiden + en pose i vognen?

Er vel klatte å ta den ut (mtp selene) hver gang man veksler mellom de to?

Anonymous poster hash: 78a3e...ce9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man klarer seg fint uten pose til bilsetet. Det har jeg ikke hatt til noen av mine.

Anonymous poster hash: 2bcfc...1fa

Skrevet

Ikke?

Babyen er ventet mndskiftet juli/aug. Dvs hun er liten ila høsten og vinteren.

Er det ikke da genialt med en god pose i vognstolen slik at man slipper å kle barnet noe særlig?

Skrevet

Jeg har bare hatt en varm genser(strikkehakke) på babyen min, og et teppe over underkroppen (og vanlig innetøy under). Praktisk med teppe for da kan man raskt ta det av om ungen blir varm, selv i fart om man har med en passasjer. Og når bilen vlir varm etter en km eller to, så hadde det blitt for varmt med pose for mine barn.

Aldri savnet pose. Men så har mine novemberbarn vært varmblodige også.

Anonymous poster hash: efc2e...874

Skrevet

Veldig godt poeng. Alt man skal tenke over ;)

Jeg jobber i bhg, og jeg ser mødre som på vinterstid leverer eldstemann med en baby på armen. Ofte bare nattdrakt på seg, og oppi den tjukke, gode posen.

MEN - dette er min første, og jeg har jo ikke det behovet. Jeg kommer nok til å bruke bil først når jeg skal på langtur, og som du sier... Da blir jo bilen fort varm.

Takk for synspunkter. Dere er gode å ha :)

Skrevet

Jeg hadde aldri pose til bilstolen og savnet det heller ikke til mine. Barna hadde på seg varme klær, men ikke for tykke til å sitte i bilstoeln. Teppe hadde jeg rundt de når jeg gikk ut i bilen og dette la jeg over i stolen. Var det veldig kaldt tok jeg dyna som lå i vogna bak i bilen, men det skjedde få ganger.

Anonymous poster hash: 4cc50...b69

Skrevet

Hadde bilpose til første, men brukte den bare én gang. Mye lurere med teppe, som de andre sier :)

Skrevet

Hadde heller ikke bilstolpose til førstemann som er født i mars.

Har heller ikke tenkt tanken denne gangen. Baby er ventet i juni.

Men vi har arvet noen klær. Der lå det en slik kjørepose i fleece (er som en dress bare med samlede behov glidelås slik at du får låst selen). Det kan jo være et alternativ? Den er jo ikke så tykk som en pose. Men som sagt, ingen erfaring med det selv.

Anonymous poster hash: 4f55b...c92

Skrevet

Samlede behov= samlede ben ;)

Anonymous poster hash: 4f55b...c92

Skrevet

vi hadde til vår frøken som kom i desember. syntes det var et godt kjøp som vi brukte daglig både i bil stolen og i vogna.

vår er lett ta inn og ut siden den har åpninger til selene med båre lås :)

men skal legge til at vi bor langt nord og fremdeles kler ungene i ull, bare en uke siden jeg tok vinterdressen hjem fra bhg :)

Anonymous poster hash: c7eaf...ecf
Skrevet

Jeg synes vår bilstolpose var helt genial. Kunne ikke skjønne hvordan jeg greide meg uten med første. Men jeg tror som nevnt over at man trenger det mer med nr to. Kanskje den lille skal elle allerede sover og man må ut, bhg, fritidsaktiviteter m.m.mda var det supert å slippe å vekke henne for å kle på og oppi stolen. Bare å ta på en lue og rett i stolen. Vi var også ofte så sene på besøk at vi tok på pysjen og oppi stolen og så sovnet hun der på vei hjem.

Anonymous poster hash: 99a5c...44b

Skrevet

Jeg elsket bilstolposen da tvillingene våre var babyer. Slapp å kle på ekstra klær to ganger. Halleluja!! Brukte den mye med førstemann også, også i vogna i begynnelsen. Kjøp en i dun i så fall. 😊

Anonymous poster hash: f0669...0b7

Skrevet

Jeg hadde bilstolpose, kjempepraktisk å bare åpne posen når bilen har blitt varm, i stedet for å begynne å kle av, så man slipper overoppheting ☺

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...