Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #1 Skrevet 9. mai 2015 Har vært gravid to ganger med samme mann under fem år (en av de var en sen ma). Har vært prøvere et og et halvt år nå, med 12 pp (har truffet eggløsning ganske bra omtrent hver gang + at jeg har gått på to pergokurer uten graviditet som resultat) og har fått time hos gyn til høsten. Skal ta prøver i mellomtiden, og skal gjøre dette i sommer. Hva om vi må ty til prøverør (håper selvfølgelig at det skal klaffe uten), får vi da dekt noe av det offentlige da jeg har vært gravid to ganger før? Første gangen brukte jeg et halvt år på å bli gravid, andre gangen en måned. Så rart at det tar så lang tid nå. Er så utrolig lei hele prøvetiden. Erfaringer? Anonymous poster hash: 1a892...268
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #4 Skrevet 9. mai 2015 Jeg vet ikke helt om jeg forstår deg... Har du barn? Anonymous poster hash: 44352...fcd
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #5 Skrevet 9. mai 2015 I det offentlige får man dekket inntil 3 forsøk. Du må betale opptil 15000 kr. selv, men legge ut og sende kvitteringer til nav alt som overstiger det (ca. beløp fra min side). Medisiner er det som er dyrt. Om du har blitt gravid på egenhånd spiller ingen rolle for om du får noe dekket. Men du burde bare få bestilt time hos gyn. å få sendt inn en søknad, det kan være lang ventetid på ivf. Vi orket ikke ventetiden, tok det privat. Det samme gjelder med medisiner der, man får dekket alt over 15000 kr. Men ingenting av selve forsøkene. Vi kom vel opp i nesten 15000 kr. på medisiner på ett forsøk. Hos oss klaffet det på første forsøk. Lykke til! Prøvetiden er frustrerende når den blir så lang! Vi fikk aldri positiv test på egenhånd da. Hadde vært prøvere i 1 år og 8 mnd. nå vi tok kontakt med klinikken. Men startet utredningen allerede etter at vi hadde prøvd i 10 mnd. Anonymous poster hash: 3bb65...a4a
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #6 Skrevet 9. mai 2015 Om dere må ha prøverør får dere dette dekt av staten selv om du har vært gravid før, dere har jo ikke barn. Anonymous poster hash: 6819b...8e0
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #7 Skrevet 9. mai 2015 Har et barn Anonymous poster hash: 1a892...268
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå