Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #1 Skrevet 9. mai 2015 Allis eller Alice? Skal uttales Allis. Anonymous poster hash: 8e57e...f5b
☆☆☆ Skrevet 9. mai 2015 #2 Skrevet 9. mai 2015 Litt delt der, Alice er slik eg oppfattar det den tradisjonelle måten å skrive det. Men det er veldig mange som ikkje ser forskjell på Alice og Alise, så Allis er meir praktisk.
Serepta Skrevet 9. mai 2015 #3 Skrevet 9. mai 2015 Hmm. Alice blir for meg Alise. Så stemmer for Allis.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #4 Skrevet 9. mai 2015 Hmm. Alice blir for meg Alise. Så stemmer for Allis. Enig. Hadde ikke kommer på at alice skulle uttales allis. Anonymous poster hash: 0f194...654
Himmel og hav Skrevet 9. mai 2015 #5 Skrevet 9. mai 2015 Hvis det skal uttales Allis, så ville jeg valgt Allis. Jeg ville valgt engelsk uttale på Alice, altså Ællis.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #6 Skrevet 9. mai 2015 Ja, vi tenker også at Alice fort vil bli Alise. Vi ønsker et internasjonalt navn, derfor vi er i tvil. Men Allis er vel forståelig i andre land også... Men hva med eventuell staveproblematikk - vi sier barnet heter Allis... Hvordan ville dere skrevet det uten å be om stavemåte? Anonymous poster hash: 8e57e...f5b
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #7 Skrevet 9. mai 2015 Jeg hadde skrevet det Alice, hvis du hadde sagt til meg at hun het Allis..... Allis er en skrivemåte jeg aldri har sett. Anonymous poster hash: cab0f...feb
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #8 Skrevet 9. mai 2015 Allis ser dumt ut, det ser ut som dere ikke visste hvordan navnet skal skrives.. Anonymous poster hash: 2e15d...268
petite fleur Skrevet 9. mai 2015 #9 Skrevet 9. mai 2015 Jeg kjenner ei som heter det, men hun staver navnet sitt Alis, altså med en L. Så for meg er det den riktig stavemåten Hadde jeg lest navnet Alice, hadde jeg uttalt det Alise.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #10 Skrevet 9. mai 2015 Ville skrevet Alice. Allis synes jeg ser rart ut. Hadde jeg lest Alice, hadde jeg nok vært i tvil hvordan navnet uttales. Men dersom dere sier at hun heter Allis og jeg skal skrive det, hadde jeg skrevet Alice. Anonymous poster hash: da5d1...39c
Gjest Antarctica Skrevet 9. mai 2015 #11 Skrevet 9. mai 2015 Jeg ville også ha trodd at familien var analfabeter hvis de stavet barnets navn som Allis! For meg er det på linje med Jånni og Rangnill, altså. Et barn med Alice til fornavn og et norsk etternavn ville jeg ha lest som Allis (som svenskene gjør), men om hun het Wakefield eller Taylor til etternavn, ville jeg ha trodd hun var engelsk og lest det som Ællis.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #12 Skrevet 9. mai 2015 Vi heller mer mot Alice. Vi har to barn i nærområdet som heter Allis, faktisk (10 og 5 år gamle), og ei som heter Alis (men da uttales det også Alis, ikke Allis), så her virker det ikke som en uvanlig skrivemåte. En annen ting er også at barnet vil få et meget norskt etternavn (kan ikke skrive det her, det er kun en familie i Norge som heter det, vår familie altså), så norskt at det kanskje vil se litt rart ut med Alice. Det er derfor vi er mest i tvil. Anonymous poster hash: 8e57e...f5b
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #13 Skrevet 9. mai 2015 Vanskelig. Dersom jeg hadde bare lest Alice, ville jeg uttalt det Alise. Men Allis ble bare rart. Anonymous poster hash: 083c1...29c
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #14 Skrevet 9. mai 2015 Hva med Ellis? Anonymous poster hash: 0f765...928
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #15 Skrevet 9. mai 2015 Jeg er litt overrasket over at så mange ville uttalt Alice som Alise. Det er jo engelsk og "skal" uttales tilsvarende Allis. Jeg ville valgt Alice. Du kan jo uansett fort lære andre hvordan det skal uttales. Folk flest vi nok skrive Alice når hun da presenterer seg. Anonymous poster hash: d8cec...0b6
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #16 Skrevet 9. mai 2015 Vi heller mer mot Alice. Vi har to barn i nærområdet som heter Allis, faktisk (10 og 5 år gamle), og ei som heter Alis (men da uttales det også Alis, ikke Allis), så her virker det ikke som en uvanlig skrivemåte. En annen ting er også at barnet vil få et meget norskt etternavn (kan ikke skrive det her, det er kun en familie i Norge som heter det, vår familie altså), så norskt at det kanskje vil se litt rart ut med Alice. Det er derfor vi er mest i tvil. Anonymous poster hash: 8e57e...f5b Hvis dere heter Brynjulvsrud eller noe sånt så ikke kall henne verken Allis eller Alice. Ta nå heller Marianne, Grete, Ingeborg eller Elsa... Anonymous poster hash: 82670...d20
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #17 Skrevet 9. mai 2015 Jeg er litt overrasket over at så mange ville uttalt Alice som Alise. Det er jo engelsk og "skal" uttales tilsvarende Allis. Jeg ville valgt Alice. Du kan jo uansett fort lære andre hvordan det skal uttales. Folk flest vi nok skrive Alice når hun da presenterer seg. Anonymous poster hash: d8cec...0b6 Jeg synes også det er rart at såpass mange ikke klarer å uttale et engelsk navn. Hva med Melanie? Melaaaniee istedet for Mellani? Anonymous poster hash: 2e15d...268
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #18 Skrevet 9. mai 2015 Vi heller mer mot Alice. Vi har to barn i nærområdet som heter Allis, faktisk (10 og 5 år gamle), og ei som heter Alis (men da uttales det også Alis, ikke Allis), så her virker det ikke som en uvanlig skrivemåte. En annen ting er også at barnet vil få et meget norskt etternavn (kan ikke skrive det her, det er kun en familie i Norge som heter det, vår familie altså), så norskt at det kanskje vil se litt rart ut med Alice. Det er derfor vi er mest i tvil. Anonymous poster hash: 8e57e...f5b Hvis dere heter Brynjulvsrud eller noe sånt så ikke kall henne verken Allis eller Alice. Ta nå heller Marianne, Grete, Ingeborg eller Elsa... Anonymous poster hash: 82670...d20 Såpass norskt er det ikke Allis/Alice klinger veldig bra med etternavnet, og etternavnet er enkelt å uttale for engelskspråklige også, selv om selve navnet er veldig norskt. Anonymous poster hash: 8e57e...f5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå