Gå til innhold

Vaske sluket fra dusjen i oppvasken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ekkelt? Har alltid vasket det for hånd, men er så mye jobb.. Noe dritt å gjøre. Kan jeg vaske det i oppvaskmaskinen?

Anonymous poster hash: 7738b...ee7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj det hadde ikke jeg gjort 😞

Anonymous poster hash: dd8c0...825

Skrevet

Ææææsj..!!!!

Ta med en egen oppvaskkost og zalo inn på badet, og vask det der.

Anonymous poster hash: 7b503...11a

Skrevet

Hvis jeg ikke gjør det i dusjen, bruker jeg en bøtte.

Anonymous poster hash: 5fde0...7ed

Skrevet

Det er nå bare å legge det i en bøtte klorvann noen timer, så ordner det seg selv

Anonymous poster hash: 8280f...5f7
Skrevet

Det er nå bare å legge det i en bøtte klorvann noen timer, så ordner det seg selv Anonymous poster hash: 8280f...5f7

Ok ;)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Det var en undersøkelse for litt siden der de målte bakterierester på koppene etter en runde i oppvaskmaskinen, der de den ene gangen skylte godt av først og den andre gangen ikke. Det var utrolig mye bakerierester på den omgangen som ikke ble skylt av. Så da kan du tenke deg hvor lekker oppvaskmaskinen blir innvendig om du vasker sånt i den :P

Skrevet

Det var en undersøkelse for litt siden der de målte bakterierester på koppene etter en runde i oppvaskmaskinen, der de den ene gangen skylte godt av først og den andre gangen ikke. Det var utrolig mye bakerierester på den omgangen som ikke ble skylt av. Så da kan du tenke deg hvor lekker oppvaskmaskinen blir innvendig om du vasker sånt i den :P

Ja, huffda! Legge all oppvasken i klorin før vask da :P men hva slags bakterier overlever så høye grader + såpe?

Skrevet

Må legge til at tørket oppvask mest sannsynlig ikke har noen bakterier, bakterier trives ikke på tørre flater

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Ja, huffda! Legge all oppvasken i klorin før vask da :P men hva slags bakterier overlever så høye grader + såpe?Anonymous poster hash: 7738b...ee7

De fleste maskiner vasker vel på maks 70 grader? Det er ikke så mye med tanke på å drepe bakterier...

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

.

- En temperatur på over 75 grader er ikke en absolutt sikkerhet, men svært mange sykdomsbakterier drepes ved denne temperaturen.

Jan Thomas Rosnes, forsker ved Nofima AS i Stavanger.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Og jeg vil tro de fleste bruker normalprogrammet på 50 grader?

Skrevet

Ja, huffda! Legge all oppvasken i klorin før vask da :P men hva slags bakterier overlever så høye grader + såpe?Anonymous poster hash: 7738b...ee7

De fleste maskiner vasker vel på maks 70 grader? Det er ikke så mye med tanke på å drepe bakterier...

De fleste bakterier dør ved 60 grader, jeg bruker alltid "intense", vet ikke hvor høye grader det er :P

Skrevet

De fleste bakterier dør ved 60 grader, jeg bruker alltid "intense", vet ikke hvor høye grader det er :PAnonymous poster hash: 7738b...ee7
Men det er det såpen man putter i oppvaskmaskinen er til da, å ta knekken på fett, smuss og bakterier :) men som sagt, så forsvinner de ved tørk..

Skrevet

Og jeg vil tro de fleste bruker normalprogrammet på 50 grader?

Jeg bruker kun programmet på 70 grader.

Anonymous poster hash: 0b120...fff

Skrevet

Nei, ikke vær så lat da! Det tar deg 5 min å vaske det.

Anonymous poster hash: 0ee25...e67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...