Gå til innhold

Dere som har tatt keisersnitt - hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tverrleie på nr 1

Seteleie på nr 2

Anonymous poster hash: 789a9...994

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seteleie, beina kom først, så det ble hastesnitt. Har fått angst for vaginal fødsel nå, så hvis jeg blir gravid igjen, håper jeg inderlig at jeg kan få keisersnitt.

Anonymous poster hash: 3e9ba...1cb

Skrevet

Smalt bekken . Hastesnitt med første da vi ikke visste dette. Barna var 3,3kg men ikke sjans....

Anonymous poster hash: dbdd5...beb

Skrevet

Seteleie som gikk fryktelig galt. Baby satt fast med bena på utsiden, så da ble det katastrofesnitt

Å herre! Trur ikke jeg tør å prøve på et barn til...

Anonymous poster hash: 0cb5d...f51

Det var dramatisk, men vet du,det var absolutt verdt det :) Og jeg er ikke redd for å bli gravid på nytt, for man får en fantastisk gave❤☺

Skrevet

Katastrofesnitt her pga at vesla lå med armen over hodet og navlesnoren skle ned. Den kunne ka kommet i klem.

Anonymous poster hash: 54443...664

Skrevet

Pga tverrleie. Bekkenet mitt gjør det umulig å føde barn vaginalt.

Anonymous poster hash: 09637...40c

Skrevet

Katastrofesnitt fordi jeg fikk hjertestans.

Anonymous poster hash: c3af9...5dd

Skrevet

Trillinger.

Anonymous poster hash: a8dc9...e56

Skrevet

Svangerskapsforgiftling i uke 28. De ville ikke at hun skulle gå igjennom belastningen ved vanlig fødsel for å redusere sjansen for hjerneblødning. 

Skrevet

Seteleie, beina kom først, så det ble hastesnitt. Har fått angst for vaginal fødsel nå, så hvis jeg blir gravid igjen, håper jeg inderlig at jeg kan få keisersnitt.

Anonymous poster hash: 3e9ba...1cb

Samme her. Men fødte vaginalt andre gang, og det gikk kjempe fint :) men han lå med hodet ned hele veien. Jeg var veldig klar på at jeg ville ha ks hvis det var seteleie den gangen også.

Anonymous poster hash: e9b61...d43

Skrevet

Incest.

Anonymous poster hash: 4c8a9...7b9

Skrevet

Svangerskapsforgiftning, lite fostervann og vekst hos baby stoppet opp, keisersnitt i uke 34. Planlagt i den forstand at det ble bestemt et par dager før.

Anonymous poster hash: eae20...e8d

Skrevet

Første ble katastrofekeisersnitt pga hjertet til babyen stoppet mens den var i magen. Han overlevde ikke :(

Andre svangerskap fikk jeg velge mellom ks og igangsetting før uke 37. Valgte ks da igangsetting ville tatt så lang tid og jeg følte på grunn av forrige fødsel at jeg ikke turte å gå gjennom kanskje flere dager før babyen ble født. Den måtte raskest mulig ut. Viste seg å være en god beslutning pga komplikasjoner som ikke var mulig å vite om på forhånd. Babyen overlevde og er frisk og rask i dag♡

Anonymous poster hash: 187eb...55e

Skrevet

Svangerskapsforgiftning. 3 uker før termin. Gutten veide bare 2.3 kg og ville aldri klart en vaginal fødsel.

Det må være andre grunner som gjorde at han ikke hadde klart en vaginal fødsel, vekten er strengt tatt ikke en grunn, kanskje en medvirkende grunn om det var andre ting.

Kanskje han rett og slett var drålig.

Har vært med på fødsler med mye mindre barn enn det.

Søsteren min fødte vaginalt i uke 29, gutten veide da 1500g, og ja det var en påkjenning for ham.

Anonymous poster hash: 4df2f...ac8

Skrevet

Too posh to push ...

Neida. Mange dramatiske fødsler i nær familie. Vi er skikkelig dårlige til å føde vaginalt.

Fikk innvilget planlagt KS uten problemer.

Skrevet

Svangerskapsforgiftning med hellp-syndrom.

Anonymous poster hash: c442a...b24
Skrevet

Incest.

Ble du gravid etter incest? Eller ble du utsatt for incest som liten?

Anonymous poster hash: 02e4b...21a

Skrevet

Fødselsangst

Anonymous poster hash: c75b2...c4b

Skrevet

lite fostervann og veksten hadde stagnert, ble satt igang. fant ut at hun ikke tålte riene når de kom, så det via ekg, og hadde bare 3 cm enda da. ble haste-ks.

Anonymous poster hash: defcd...668
Skrevet

Nummer 1: svangerskapsforgiftning og raskt stigende blodtrykk.

Nummer 2: akutt svangerskapsforgiftning på alvorlig hypertensjon og innleggelse for intensivbehandling. Etter forløsning oppstod kramper og HELLP. Ble liggende for intensivbehandling i flere uker.

Blir på det sterkeste frarådet flere barn.

Anonymous poster hash: 80261...58a

Skrevet

Incest.

Ble du gravid etter incest? Eller ble du utsatt for incest som liten?

Anonymous poster hash: 02e4b...21a

Utsatt for incest over flere år som barn. Mor var overgriperen.

Skrevet

Med førstemann, en evighetsfødsel, fikk ikke mer enn 3 cm, usikkert hvorfor. Nr 2 var planlagt ks grunnet forrige fødsel som var ekstremt tøff, fikk innvilget uten problemer heldigvis. Senere fått vite at jeg har skjevt bekken, kunne kanskje være grunnen.

Anonymous poster hash: 054b6...77c
Skrevet

Fødselen stoppet opp etter omtrent 12 timer, det ble så registrert truende føtalt stress og da ble det hastekeisersnitt.

Skrevet

Stort barn + seteleie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...