Gå til innhold

Betennelse i leddet nedenfor storetåen.. Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kulen er kjempestor, og stikker ut til siden. Finnes det en salve eller noe for å dempe dette?

Anonymous poster hash: 3ff90...063

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss, hva er nedenfor stortåa? Tror ikke jeg har ledd eller noe annet nedenfor stortåa, så vanskelig å uttale seg.

Anonymous poster hash: 8f5f1...898

Skrevet

Hallux valgus?

Podagra?

Du må i hvert fall unngå høyhælte sko!!!

Anonymous poster hash: 4a26f...539
Skrevet

Hallux valgus?

Anonymous poster hash: 76930...124

Skrevet

Jeg hadde betennelse i et håndledd, var ikke så hovent som det du beskriver. En fredags ettermiddag så spredde det seg helt til skulderen, hele armen var grusom vond. Planen var å ringe legevakten neste dag. Jeg googlet kjerrigråd og hadde prøvd å surre på kål et par netter uten hell. Leste da omuløl, å surre ull rundt, jeg hadde ikke troa men valgte å prøve. Surra 100% saueull (ikke superwash, det må være ubehandlet) flere ganger litt løst rundt håndleddet. Våknet opp neste dag uten smerter og uten hevelser. Så droppet legevakten. Tok av tråden etter et par dagen og da kom smertene tilbake,så surret på en ny tråd og hadde den på lenge, i flere uker. Dusjet med den, tok den aldri av. Når jeg tok den så av så kom ikke betennelsen tilbake.

Ditt tilfelle høres verre ut. Jeg ville surret ull rundt storetåa om du har ull, sovet med det, og ringt legevakten i morgen. Selv om du kanskje er litt bedre. En stor hevelse bør en lege se på. Men om legen ikke kan hjelpe så fortsett med ull. Husk å ikke ha det stramt på. Legen kan gi deg noe betennelsesdempende.

Anonymous poster hash: bfccb...15c

Skrevet

Jeg hadde betennelse i et håndledd, var ikke så hovent som det du beskriver. En fredags ettermiddag så spredde det seg helt til skulderen, hele armen var grusom vond. Planen var å ringe legevakten neste dag. Jeg googlet kjerrigråd og hadde prøvd å surre på kål et par netter uten hell. Leste da omuløl, å surre ull rundt, jeg hadde ikke troa men valgte å prøve. Surra 100% saueull (ikke superwash, det må være ubehandlet) flere ganger litt løst rundt håndleddet. Våknet opp neste dag uten smerter og uten hevelser. Så droppet legevakten. Tok av tråden etter et par dagen og da kom smertene tilbake,så surret på en ny tråd og hadde den på lenge, i flere uker. Dusjet med den, tok den aldri av. Når jeg tok den så av så kom ikke betennelsen tilbake.

Ditt tilfelle høres verre ut. Jeg ville surret ull rundt storetåa om du har ull, sovet med det, og ringt legevakten i morgen. Selv om du kanskje er litt bedre. En stor hevelse bør en lege se på. Men om legen ikke kan hjelpe så fortsett med ull. Husk å ikke ha det stramt på. Legen kan gi deg noe betennelsesdempende.Anonymous poster hash: bfccb...15c

Og hva er forklaringsmodellen bak dette? Og hva er da forskjell på behandlet og ubehandlet? Hjelpes meg for noe sprøyt. Jeg tror du ble bedre fordi du drakk vann, tisset, spiste mat og sov.... Like sannsynlig som ullforklaringen.

HI har du vondt så gå til legen, men hvor nedenfor tåa er forstår jeg fortsatt ikke (med mindre du strekker foten i luften og du snakker om kneet :P)

Anonymous poster hash: 8f5f1...898

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...