Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er så fryktelig mange forklaringer på når 2. Trimester starter. Ikke at det er så veldig nøye, men greit å ha en viss peiling på hvor i løypa man befinner seg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I min graviditetsapp står det at 2.trimester er uke 15-28. Satser på det :)

Skrevet

Du vil få like mange ulike svar her. 

Jeg har alltid lært at 1. trimester er til og med 12 fullgåtte uker. dvs når du skal begynne 2. trimester 12+1 og du er i din 13.uke.

, men bim mener en uke senere.  

En del sier at 1 trimester er de 3 første månedene og 13 fullgåtte uker er akkurat 3 måneder 

• 1 måned senere...
Skrevet

Usikker: Hei. Jeg er 13+5 uker på vei i dag :) har de siste dagene begynt å kjenne en liten kul på magen. Var hos jordmor for første gang i går å hørte hjertelyden til babyen, tok en god stund før hun fant den, er det vanlig? Hun målte pulsen til ca 148, er det vanlig? etter en orgasme i går ble magen min helt hard en liten stund etterpå, er dette farlig? Skjønte ingenting jeg, vil jo ikke gjøre noe som kan skade fosteret. Og når starter 2 trimester? Har lest litt og finner litt forskjellige svar...

Midwife og Anna svarer: Hei!

Det er vanlig at det tar litt tid, det er ikke så lett å finne hjertelyden så tidlig. Normal frekvens også på hjertelyden, den skal ligge mellom 110 og 160.

Du får kynnere av orgasme, helt normalt og ikke noe farlig.

Andre trimester starter med uke 13, så du er der nå.

Riktig god jul!

Vennlig hilsen jordmor Siri

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...