Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #1 Skrevet 8. mai 2015 Er snart på slutten av første trimester og har vært syk hele svangerskapet så langt. Det ene har avløst det andre og jeg har ikke hatt matlyst på mange uker. Kommer dette av graviditeten eller er det bare tilfeldig? Er mer eller mindre aldri syk ellers. Anonymous poster hash: 13610...38d
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #2 Skrevet 8. mai 2015 Dette er vel så forskjellig. Jeg har godt immunforsvar under graviditet(og forsåvidt ellers også), fjerde gravidiet nå og har aldri vært syk. Var vel forkjølet en gang i det ene. Anonymous poster hash: 253d1...575
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #3 Skrevet 8. mai 2015 Jeg hadde en kraftig god forskjølelse som ikke ville slippe taket på en stund, når jeg var i første trimester, helt i begynnelsen. Er vanligvis aldri syk, mer enn evt. litt snufsen i noen dager. Tilfeldig eller ikke vet ikke jeg, men det er iallefall sjeldent at jeg er såpass "ute av laget" som jeg var da. Har siden ikke vært noe syk da, nettopp entret 3.trimester Anonymous poster hash: 86dd2...5c6
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #4 Skrevet 8. mai 2015 Jeg har vært helt lik. Forkjøla og generelt dårlig. Det sies jo at dersom man er sliten og trøtt og ikke får sovet nok så er det dumt i forhold til immunforsvaret, så tenker vel at det stemmer i graviditeten som ellers. Jeg var trøtt hele tiden i alle fall, så er ikke rart om det har en sammenheng. Det å presse seg for å orke jobb osv. hele tiden henger jo sammen med å bli sliten.. Anonymous poster hash: 21346...aa7
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #5 Skrevet 8. mai 2015 Det er ett velkjent fenomen at immunforsvaret er svakere under graviditeten (står vel i samtlige bøker som omhandler graviditet) så om man er uheldig så kan man være mye syk og det varer lenger enn ellers. Anonymous poster hash: ce555...0ce
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #6 Skrevet 8. mai 2015 Det er ett velkjent fenomen at immunforsvaret er svakere under graviditeten (står vel i samtlige bøker som omhandler graviditet) så om man er uheldig så kan man være mye syk og det varer lenger enn ellers. Anonymous poster hash: ce555...0ce Korrekt. Redusert immunforsvar tillater parasitten/fosteret å vokse inni oss. Anonymous poster hash: adb4e...7d2
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #7 Skrevet 8. mai 2015 Det er ett velkjent fenomen at immunforsvaret er svakere under graviditeten (står vel i samtlige bøker som omhandler graviditet) så om man er uheldig så kan man være mye syk og det varer lenger enn ellers. Anonymous poster hash: ce555...0ce Korrekt. Redusert immunforsvar tillater parasitten/fosteret å vokse inni oss. Anonymous poster hash: adb4e...7d2 Et foster er ingen parasitt Anonymous poster hash: 319fa...e97
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #8 Skrevet 8. mai 2015 Parasitt var da et grusomt språk.... Jeg har opplevd å sjelden være syk under graviditetene mine, litt forkjølet i første trimester, men ellers frisk og rask😊 Anonymous poster hash: 058d1...ee4
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #9 Skrevet 8. mai 2015 Parasitt var da et grusomt språk.... Jeg har opplevd å sjelden være syk under graviditetene mine, litt forkjølet i første trimester, men ellers frisk og raskAnonymous poster hash: 058d1...ee4 ikke bare stygt, men også feilaktig Anonymous poster hash: 319fa...e97
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #10 Skrevet 8. mai 2015 Det er ett velkjent fenomen at immunforsvaret er svakere under graviditeten (står vel i samtlige bøker som omhandler graviditet) så om man er uheldig så kan man være mye syk og det varer lenger enn ellers. Anonymous poster hash: ce555...0ce Korrekt. Redusert immunforsvar tillater parasitten/fosteret å vokse inni oss. Anonymous poster hash: adb4e...7d2 Et foster er ingen parasitt Anonymous poster hash: 319fa...e97 Et foster er per definisjon en parasitt. En svært velkommen parasitt Anonymous poster hash: af23f...e67
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #11 Skrevet 8. mai 2015 Fosteret er et fremmedlegeme som ikke hører naturlig til i kroppen vår. Immunforsvaret vårt er til for å fjerne fremmedlegemer fra kroppen vår, for å "passe på" oss og holde oss friske. For at vi skal kunne formere oss senkes derfor immunforsvaret under svangerskapet. Noen er kanskje uheldige og blir mye syke, mens andre er stortsett friske. Dette handler vel mer om flaks, og at noen blir utsatt for mere smitte enn andre! Anonymous poster hash: c62f8...6de
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #12 Skrevet 8. mai 2015 Det er ett velkjent fenomen at immunforsvaret er svakere under graviditeten (står vel i samtlige bøker som omhandler graviditet) så om man er uheldig så kan man være mye syk og det varer lenger enn ellers. Anonymous poster hash: ce555...0ce Korrekt. Redusert immunforsvar tillater parasitten/fosteret å vokse inni oss. Anonymous poster hash: adb4e...7d2 Et foster er ingen parasitt Anonymous poster hash: 319fa...e97 Et foster er per definisjon en parasitt. En svært velkommen parasitt Anonymous poster hash: af23f...e67 Nei, det er ikke en parasitt, at du er så påståelig, da? Du vet tydeligvis ikke hva en parasitt er... Hvorfor et foster ikke er en parasitt: http://www.l4l.org/library/notparas.html Anonymous poster hash: 319fa...e97
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #13 Skrevet 8. mai 2015 Det er ett velkjent fenomen at immunforsvaret er svakere under graviditeten (står vel i samtlige bøker som omhandler graviditet) så om man er uheldig så kan man være mye syk og det varer lenger enn ellers. Anonymous poster hash: ce555...0ce Korrekt. Redusert immunforsvar tillater parasitten/fosteret å vokse inni oss. Anonymous poster hash: adb4e...7d2 Et foster er ingen parasitt Anonymous poster hash: 319fa...e97 Et foster er per definisjon en parasitt. En svært velkommen parasitt Anonymous poster hash: af23f...e67 Nei, det er ikke en parasitt, at du er så påståelig, da? Du vet tydeligvis ikke hva en parasitt er... Hvorfor et foster ikke er en parasitt: http://www.l4l.org/library/notparas.html Anonymous poster hash: 319fa...e97 Hvorfor er dette så viktig for deg? Her er en definisjon på hva en parasitt er, det trenger IKKE være to arter. NHI sier at en parasitt er "snylter som tar næring fra en annen skapning ved å leve på eller inne i denne". Altså. Ja. En baby er en parasitt. Derfor senkes immunforsvaret slik at kroppen ikke skal kunne støte ut fremmedlegemet. Å si at et foster er en parasitt er ikke det samme som å si at det ikke er ønsket eller at prosessen på noen måter er feil. Men at det er en parasitt er det liten tvil om. Anonymous poster hash: af23f...e67
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #14 Skrevet 8. mai 2015 De 2 første sv.skapene var jeg ikke syk en dag, og konkluderte med at jeg hadde et supert immunforsvar når jeg er gravid. Men denne vinteren, på tredjemann har jeg hatt ALT. Omgangsyken- influensa(den ordentlige som dukker opp hvert 10-15 år)kraftig forkjølelse- omgangsyken igjen- og nå har jeg sår hals. Jeg tenker som så at en eller annet gang må man jo få dette, og at det var tilfeldig at jeg er gravid denne gang.. Anonymous poster hash: 7d4fc...b29
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #15 Skrevet 8. mai 2015 Immunforsvaret slapper av slik at man ikke støter fra seg fosteret. Det er mange som har kroniske sykdommer som blir bedre når de er gravide nettopp av denne grunn.. Anonymous poster hash: 82d2c...2ae
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #16 Skrevet 8. mai 2015 Jeg har blitt smittet av omgangssyken to ganger i mitt liv. En gang i hver graviditet... KanSkje det er noe i det...? Anonymous poster hash: 6415e...ef2
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #17 Skrevet 8. mai 2015 Det er ett velkjent fenomen at immunforsvaret er svakere under graviditeten (står vel i samtlige bøker som omhandler graviditet) så om man er uheldig så kan man være mye syk og det varer lenger enn ellers. Anonymous poster hash: ce555...0ce Korrekt. Redusert immunforsvar tillater parasitten/fosteret å vokse inni oss. Anonymous poster hash: adb4e...7d2 Et foster er ingen parasitt Anonymous poster hash: 319fa...e97 Et foster er per definisjon en parasitt. En svært velkommen parasitt Anonymous poster hash: af23f...e67 Nei, det er ikke en parasitt, at du er så påståelig, da? Du vet tydeligvis ikke hva en parasitt er... Hvorfor et foster ikke er en parasitt: http://www.l4l.org/library/notparas.html Anonymous poster hash: 319fa...e97 Ingenting er som å bruke amerikanske pro-life (eller hva søren de nå hevder å kalle seg) som kilder. Liker spesielt godt setningen "new evidence..." som refererer til en artikkel fra 1974... Anonymous poster hash: cc107...e75
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #18 Skrevet 8. mai 2015 Det er ett velkjent fenomen at immunforsvaret er svakere under graviditeten (står vel i samtlige bøker som omhandler graviditet) så om man er uheldig så kan man være mye syk og det varer lenger enn ellers. Anonymous poster hash: ce555...0ce Korrekt. Redusert immunforsvar tillater parasitten/fosteret å vokse inni oss. Anonymous poster hash: adb4e...7d2 Et foster er ingen parasitt Anonymous poster hash: 319fa...e97 Et foster er per definisjon en parasitt. En svært velkommen parasitt Anonymous poster hash: af23f...e67 Nei, det er ikke en parasitt, at du er så påståelig, da? Du vet tydeligvis ikke hva en parasitt er... Hvorfor et foster ikke er en parasitt: http://www.l4l.org/library/notparas.html Anonymous poster hash: 319fa...e97 Ingenting er som å bruke amerikanske pro-life (eller hva søren de nå hevder å kalle seg) som kilder. Liker spesielt godt setningen "new evidence..." som refererer til en artikkel fra 1974... Anonymous poster hash: cc107...e75 Ja, det var virkelig kilden sin det Anonymous poster hash: af23f...e67
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #19 Skrevet 9. mai 2015 Her var det noen fintfølende, hormonelle gravide gitt. Fosteret ter seg om en parasitt, og parasitten i magen min er svært velkommen. Må være slitsomt å ikke kunne kalle en spade for en spade. Anonymous poster hash: adb4e...7d2
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #20 Skrevet 9. mai 2015 Det er ett velkjent fenomen at immunforsvaret er svakere under graviditeten (står vel i samtlige bøker som omhandler graviditet) så om man er uheldig så kan man være mye syk og det varer lenger enn ellers. Anonymous poster hash: ce555...0ce Korrekt. Redusert immunforsvar tillater parasitten/fosteret å vokse inni oss. Anonymous poster hash: adb4e...7d2 Et foster er ingen parasittAnonymous poster hash: 319fa...e97 Et foster er per definisjon en parasitt. En svært velkommen parasitt Anonymous poster hash: af23f...e67 Nei, det er ikke en parasitt, at du er så påståelig, da? Du vet tydeligvis ikke hva en parasitt er...Hvorfor et foster ikke er en parasitt:http://www.l4l.org/library/notparas.htmlAnonymous poster hash: 319fa...e97 Ingenting er som å bruke amerikanske pro-life (eller hva søren de nå hevder å kalle seg) som kilder. Liker spesielt godt setningen "new evidence..." som refererer til en artikkel fra 1974...Anonymous poster hash: cc107...e75 Tviler ikke på at du er ganske treg i knotten Anonymous poster hash: 319fa...e97
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #21 Skrevet 9. mai 2015 Jeg har blant annet en autoimmun sykdom ( uc)og ble bedre i store deler av svangerskapene, men mot slutten og 3 mnd etter fødsel ble jeg verre. Ellers hadde jeg omgangssyke, lungebetennelse, div forkjølelser og bihulebetennelse. ++ Det var virkelig verdt det Anonymous poster hash: c3ea5...7ef
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #22 Skrevet 9. mai 2015 Det er ett velkjent fenomen at immunforsvaret er svakere under graviditeten (står vel i samtlige bøker som omhandler graviditet) så om man er uheldig så kan man være mye syk og det varer lenger enn ellers. Anonymous poster hash: ce555...0ce Korrekt. Redusert immunforsvar tillater parasitten/fosteret å vokse inni oss. Anonymous poster hash: adb4e...7d2 Et foster er ingen parasittAnonymous poster hash: 319fa...e97 Et foster er per definisjon en parasitt. En svært velkommen parasitt Anonymous poster hash: af23f...e67 Nei, det er ikke en parasitt, at du er så påståelig, da? Du vet tydeligvis ikke hva en parasitt er...Hvorfor et foster ikke er en parasitt:http://www.l4l.org/library/notparas.htmlAnonymous poster hash: 319fa...e97 Ingenting er som å bruke amerikanske pro-life (eller hva søren de nå hevder å kalle seg) som kilder. Liker spesielt godt setningen "new evidence..." som refererer til en artikkel fra 1974...Anonymous poster hash: cc107...e75 Tviler ikke på at du er ganske treg i knotten Anonymous poster hash: 319fa...e97 Hm. Det er vel ikke helt det inntrykket oss andre sitter igjen med... Anonymous poster hash: af23f...e67
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #23 Skrevet 9. mai 2015 Jeg blir syk med jevne mellomrom, men i min graviditet var jeg bemerkelsesverdig frisk hele veien. Ihvertfall med tanke på smittsomme sykdommer! Var generelt slapp og sliten, men merket ikke så mye som en liten forkjølelse en gang. Anonymous poster hash: 20b06...b0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå