Gå til innhold

dine beste sparetips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble inspirert av fattigtråden. Hvilke små og store grep kan mmb gjøre for å spare penger? Jeg er alt for sløsete. Særlig med husholdning.

Anonymous poster hash: be647...250

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følg handlelisten slavisk og ikke handle når du er sulten. Lag meny på forhånd

Anonymous poster hash: 35a02...27d
Skrevet

Last ned appen Mattilbud og gå gjennom den hver søndag kveld. Lag handeliste og meny for hele uken etter hva som er på tilbud og handle alle basisvarer (melk, mel o.l.) på Rema. Mandag kveld har du en runde etter handlelisten, jeg er gjerne innom 2-3 butikker på den runden og tar med meg bare tilbudene fra butikker som Meny, Obs! o.l. og basisvarene fra Rema.

Er det ekstra gode tilbud på mat som brukes ofte, f.eks kyllingfilet, karbonadedeig, håndsåpe, oppvaskmiddel, dopapir o.l. handler jeg inn ganske mye og fyller fryser og skap.

Sparer mye penger på dette altså. Etter at jeg begynte med storhandel hver mandag, uten barn etter at de har lagt seg og fikk handle i fred i 2-4 butikker har husholdningsbudsjettet sunket med rundt 3000 kr i måneden (vi er 2 voksne og 4 barn)

Anonymous poster hash: 3e71b...3f0
Skrevet

Mattilbud appen ja 👍

Anonymous poster hash: 0731a...42d

Gjest Zaria
Skrevet

Se etter mat som snart går ut på dato i butikken. Det selges de fleste steder for minimum halv pris. Fint å fryse😃 lag store porsjoner av feks spaghettisaus og lapskaus og frys ned. Bruk ALLE rester! Det kan bli noen interessante men velsmakende middagskombinasjoner! Skjær opp brødet i butikken og frys ned i mindre porsjoner😃

Skrevet

Kjøp frossent. Frossen fisk og frosne bær er fulle av næringsstoffer. Men kjøp helst grønnsaker ferskt. Ofte billig brokkoli og blomkål på Rema! Og Kiwi har 1 kg "uperfekte" norske gulrøtter til 13 kroner. Kjempegode:)

Anonymous poster hash: 3c45c...569

Skrevet

Takk for tips :) skal laste ned appen :)

Anonymous poster hash: be647...250

Skrevet

Storhandle!

Man bruker unødvendig mye penger på å stadig måtte på butikken. 

Jeg handler for en uke, og gjerne to i slengen, og går ellers sjeldent på butikken om det ikke er noe jeg "må" ha, eller har glemt.

Anonymous poster hash: 55380...bc7
Gjest MiffaBlir3Barnsmor
Skrevet

Handle kjøtt i Sverige hvis du har muligheten :)

Skrevet

Jeg bruker bare eddik og natron for å vaske alt mulig. Ingen jif, ingen klorin...

Jeg lager min egen såpe for vaskemaskin (super enkelt). Det koster 1.5 dollar for tre liter såpe og jeg sparer mye ved å ikke kjøpe OMO eller Comfort.

Kjøper Dr. Woods såpe på nettet og bruker det som sjampoo, som oppvaskemiddel, håndsåpe...

Handler nesten bare for mat.

Anonymous poster hash: dd5d8...521
Skrevet

Storhandle!

Jeg handler for en uke, og gjerne to i slengen, og går ellers sjeldent på butikken om det ikke er noe jeg "må" ha, eller har glemt.

Trenger tips om det. Klarer ikke å kjøpe frukt og grønt for en uke. Klarer du å gjøre det og ikke kaste masse ting som ikke blir spist før det blir ødelagt?

Skrevet

Storhandle!

Trenger tips om det. Klarer ikke å kjøpe frukt og grønt for en uke. Klarer du å gjøre det og ikke kaste masse ting som ikke blir spist før det blir ødelagt?

Jeg kjøper frukt, og stort sett trenger jeg ikke kaste noe av det, så sant det ikke var et uheldig kjøp og frukten blir dårlig typ en dag eller to etter kjøp. 

Men frukten pleier ikke vare i 2 hele uker da, men kan godt holde en ukes tid før det er tomt. 

Desverre kjøper jeg lite grønt, utenom når jeg vet jeg skal bruke det, for det er slikt som blir ødelagt før jeg får spist halvparten. Er alene foreløpig, og ikke så flink til å inkludere grønnsaker i kostholdet mitt til daglig, så det er ett område jeg må bli bedre på til baby som snart melder sin ankomst også skal begynne å spise normal kost. 

Men fryste grønnsaker/grønnsaksblandinger har jeg jo i frysen.

Alt som kan fryses er gull verdt! Det samme med tørrvarer.

Men tenker man kan fint gå på butikken utenom storhandel for å fylle på frukt og grønt, så lenge man holder seg til det da, og ikke handler masse annet i tillegg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...