Gå til innhold

Hjelp en festjomfru..!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vokst opp på bedehuset, og aldri festet. Har smakt alkohol tre ganger eller noe. Nå er jeg i ny jobb, og skal ha vårfest nå i helgen. Da har jeg ikke lyst å være hun kjipe dom ikke drikker, men heller ikke bli dritings. Tips og råd noen? Hva og hvor mye drikker jeg? Takk😃

Anonymous poster hash: 3a4d6...cd1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tåler ikke mye alkohol og blir full på 1 flaske vin, dritings på 2. 6 cider pleier også å holde i massevis. Da drikker jeg jevnt fra rundt kl 19 til 23-24. Drar vi på byen blir det to tre drinker der. Er det hjemmefest pleier jeg å drikke mer. Ikke drikk for mye på en gang, da smeller det, særlig hvis det er sprit ;)

Anonymous poster hash: 3205b...6e1
Skrevet

Jeg drikker gjerne et par glass vin i løpet av kvelden, man er ikke helt festbrems og sær selv om man ikke drikker seg full altså.

Om du har smakt alkohol tre ganger i ditt liv vil du kjenne alkoholens virkning på kroppen etter bare ett glass, du trenger ikke drikke mer enn at du kjenner det.

Pass på at du ikke sitter rolig og drikker glass etter glass, da smeller det i hodet når du reiser deg og vips er du dritings og blir ukas snakkis på jobb neste uke.

Anonymous poster hash: aa7bc...905
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg tror ikke du skal satse på 6 cider altså...kanskje to-fire glass vin alt etter hvor lenge festen varer? En vin uten for høy alkoholprosent? Drikk vann til, og ta et glass vann mellom hvert glass også, så tror jeg nok du beholder kontrollen :) for all del, spis mat, både tidligere på dagen og på kvelden :)

Skrevet

Hold deg til 2-3 øl eller annet med lavt alkoholinnhold, ikke drikk sprit. Husk å drikke masse vann, da blir du verken brisen eller fyllesyk.

Anonymous poster hash: 196dd...2d5

Skrevet

Drikk sakte, vann mellom hvert glass og sett deg en maksgrense for kvelden(f.eks 4 glass vin). Det er veldig lett å bli revet med når promillen stiger... Dessuten hjelper det å spise om det serveres mat. Lykke til og kos deg!

Anonymous poster hash: 2a88b...36c
Skrevet

Kjøp en flaske blue nun på polet. Ha den fra tidlig kveld til langt på natt.

Skrevet

Peach canei (er det dét den heter??)

Mener å huske det er en god og veldig svak vin 😊

Ellers holder der jo å kjøpe et par rusbrus/cider.

Men helt ærlig - om du ikke vil drikke på denne festen, så syntes jeg du skal droppe det. Man kan fint kose seg uten alkohol 😉

Skrevet

Tusen takk dere! Har lyst å drikke noe, da det er så ubehagelig med alle spørsmål og usikkerhet fra folk om jeg ikke drikker.

Hi

Skrevet

Kos deg, ha det gøy! Og for all del, ikke kjøp blue nun, rusbrus eller peach canei.

Anonymous poster hash: 69944...d4c

Skrevet

Hvitvin blandet med sprite (brusen altså ;) )er både godt og det senker jo alkoholprosent. Dr. Loosen er en god vin, ikke tørr, men heller ikke dessertvin. En flaske vin og en flaske sprite, bland 50/50. Det er helt stuerent å blande også blant viderekommen, jeg fikk tipset fra noen som reiser rundt på vinreiser.

Skrevet

Er dere ute, bestill øl og vann, er dere hjemme hos noen kan du ta med alkoholfritt. Etter en (liten) stund, ser ingen hva du drikker eller ikke. Har en venninne som ikke drakk noe i sitt eget bryllup ( mistenkte graviditet) uten at noen merket det.

Anonymous poster hash: 2c315...8be

Skrevet

Jeg har vokst opp på bedehuset, og aldri festet. Har smakt alkohol tre ganger eller noe. Nå er jeg i ny jobb, og skal ha vårfest nå i helgen. Da har jeg ikke lyst å være hun kjipe dom ikke drikker, men heller ikke bli dritings. Tips og råd noen? Hva og hvor mye drikker jeg? Takk

Hold deg til "enhånds regelen" om du ikke har drukket særlig. MAX 5 enheter, du kan sikkert gi deg på 3 eller 4 hvis du ikke vil bli bakis eller ta den helt ut. Fort gjort når man har fått i seg litt.. Og slutt hvis du ikke husker hvor mye du har drukket :P Ikke drikk drinker, drikk cider/rusbrus/øl så har du mer kontroll. Drinker blir gjerne blandet i hytt og gevær og for at folk skal bli så bli så fulle som mulig.

Skrevet

Mer vann enn vin!! Fyll opp vannglasset hele tiden, men bare smak på vinglasset innimellom.det gir inntrykk av at du håndtere alkoholen godt, mens sannheten er at du bare drikker 1, kanskje 2 glass hele kvelden.

Skrevet

Jeg tåler ikke mye alkohol og blir full på 1 flaske vin, dritings på 2. 6 cider pleier også å holde i massevis. Da drikker jeg jevnt fra rundt kl 19 til 23-24. Drar vi på byen blir det to tre drinker der. Er det hjemmefest pleier jeg å drikke mer. Ikke drikk for mye på en gang, da smeller det, særlig hvis det er sprit ;)

Anonymous poster hash: 3205b...6e1

Du tåler ikke mye alkohol, med inntak av 6 cider fra kl 19 til 23?

Jeg påstår gjerne at jeg tåler en del alkohol og jeg hadde vært full på det...

Skrevet

Takk, dere! Tror jeg satser på noe vin. Prosecco er det greit? Og så drikker jeg mest vann, slik at totalen blir ett eller to glass vin.

Hi

Skrevet

Høres lovende ut :) Prosecco er jo så godt også! Og rosa! :D Lykke til!

Skrevet

Jeg skjønner veldig godt ubehaget av at alle skal stille spørsmål ved at man ikke drikker, og følelsen av at man skiller seg ut (vært der selv), men ikke la det begrense deg og kontrollere hva du gjør/ikke gjør! Hvis du vil drikke, så for all del drikk. Men hvis ikke, så er du like flott, koselig, artig og hyggelig som du sikkert alltid er! :)

Anonymous poster hash: b58f8...f25
Skrevet

Jeg skjønner veldig godt ubehaget av at alle skal stille spørsmål ved at man ikke drikker, og følelsen av at man skiller seg ut (vært der selv), men ikke la det begrense deg og kontrollere hva du gjør/ikke gjør! Hvis du vil drikke, så for all del drikk. Men hvis ikke, så er du like flott, koselig, artig og hyggelig som du sikkert alltid er! :)

Anonymous poster hash: b58f8...f25

Jeg har vært på mange jobbfester uten å drikke, og da blir kvelden bestående av samtaler om hvorfor jeg ikke drikker, at det er så bra osv, og så ender det opp med at folk blir usikre på meg fordi jeg kommer til å huske alt som skjer. Om jeg drikker noe unngår jeg dette...

Hi

Skrevet

Jeg er ikke noen stor alkoholdrikker, så når jeg er på fest, tar jeg med meg en flaske prosecco og en flaske med mineralvann naturell. Så blander jeg disse 50/50. Da får du en mild drikk, liten alkoholprosent og har drikke til hele kvelden :-) og ha en maksgrense på hvor mange enheter du skal drikke, maks 4-5

Anonymous poster hash: 3b9a1...d21

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg skjønner veldig godt ubehaget av at alle skal stille spørsmål ved at man ikke drikker, og følelsen av at man skiller seg ut (vært der selv), men ikke la det begrense deg og kontrollere hva du gjør/ikke gjør! Hvis du vil drikke, så for all del drikk. Men hvis ikke, så er du like flott, koselig, artig og hyggelig som du sikkert alltid er! :)Anonymous poster hash: b58f8...f25

Jeg har vært på mange jobbfester uten å drikke, og da blir kvelden bestående av samtaler om hvorfor jeg ikke drikker, at det er så bra osv, og så ender det opp med at folk blir usikre på meg fordi jeg kommer til å huske alt som skjer. Om jeg drikker noe unngår jeg dette...

HiAnonymous poster hash: 3a4d6...cd1

Huff, at det skal være press mellom voksne på dette!

http://politiken.dk/debat/ECE2652733/hvorfor-maa-man-ikke-takke-nej-til-alkohol-i-danmark/

Skrevet

Men du, jeg håper du velger å kose deg med litt vin fordi du har lyst på, og ikke fordi du er redd for reaksjoner på at du ikke drikker?

Skrevet

Hi her.

I bunn og grunn har jeg null behov for å drikke alkohol. Jeg synes ikke det er særlig godt, og har ikke noe behov for å bli brisen. Men jeg er lei av å være på sidelinjen. Om folk ser at jeg ikke deikker blir det alltid en greie ut av det, og jeg blir ikke med i den fortroligheten som dannes mellom de andre, rett og slett fordi de blir usikre på meg. Om jeg har med noe alkohol og drikker bittelitt, vil saken stille seg annerledes. Det er det jeg er ute etter.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...