Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #1 Skrevet 8. mai 2015 Jeg er i midten av 30-årene og har fått ADHD-diagnosen Jeg skal straks starte med medisin Er det noen her som kan fortelle meg hva jeg kan forvente? Psykiatreren sa at jeg kanskje måtte lære sosiale ting på nytt, og at jeg ville miste matlysten. Er det noen her som har erfaring? Anonymous poster hash: 6a770...220
valkyrien Skrevet 8. mai 2015 #2 Skrevet 8. mai 2015 Det kommer an på hvilke medisiner du skal ha. Jeg prøvde Strattera, de virket ikke for meg. Går på Ritalin nå, de virker godt. Mister en del av matlysten ja, men for meg som har nok å ta av så er det en klar fordel Usikker på hva han mener med å lære sosiale ting på nytt?
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #3 Skrevet 8. mai 2015 Nei, det vet jeg ikke. Jeg skal spørre neste gang jeg skal dit Er ikke Ritalin veldig korttidsvirkende? Anonymous poster hash: 6a770...220
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #4 Skrevet 8. mai 2015 Nei, det vet jeg ikke. Jeg skal spørre neste gang jeg skal dit Er ikke Ritalin veldig korttidsvirkende? Anonymous poster hash: 6a770...220 Du kan få tabletter som virker i 3-4 timer, eller kapsler som virker i ca 8 timer. Sønnen min går på kapsler, da varer de hele skoledagen+ litt til. Det er passe for ham siden hovedproblemet hans er konsentrasjonsvansker. Selv om han er hyperaktiv, så er han ikke sånn man tenker på som hyperaktiv, og han fungerer veldig godt uten medisin på alt utenom skolen. Her var bivirkningene ille i starten. Det er visst ganske vanlig å ha mye bivirkninger de første 5-7 ukene, men så pleier de å avta. Sønnen vår ble en helt annen gutt undertilvenningen. Voldsomme humørsvingninger, mye lei seg, spiste nesten ikke osv, men så avtok symptomene og det eneste som var igjen etter 6-7 uker er nedsatt appetitt akkurat når medisinen virker. Anonymous poster hash: 77ded...d6b
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #5 Skrevet 8. mai 2015 Har fått et nytt liv med medisin. Er mer rolig og tålmodig og har bedre impulskontroll. Er mye mer fokusert og kan ha en samtale uten å spore av. Og forstår hva jeg leser. Jeg tok høyskoleutdanning etter jeg fikk diagnose jeg. begynte på masterstudie i fjor. Begynte for 6 år siden med medisin. etter em lang utredning. Hadde aldri trodd det var ADHD, trodde jeg hadde dysleksi jeg. Vel går på concerta for de varer jevnt hele dagen. 12 timer. Har ingen matlyst da så tvangspiser hver 3-4 Time for å ikke bli uvel og tynn. Lykke til. Anonymous poster hash: b9257...2bd
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #6 Skrevet 8. mai 2015 Har du bivirkninger fra concerta hele tiden eller går de over? Anonymous poster hash: 6a770...220
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå