Gå til innhold

Simo kombi eller duo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å kjøpe en simo til å bruke som sovevogn i barnehagen. Lurer på om det også på de nye modellene etter 2012 er mulig å feste den hetta til bagdelen ved fotenden til sportsvogna slik at den blir litt bagaktig? Ser at man kunne det med eldre modeller (bare kikka på nett), men usikker på om det fremdeles går an??

I så fall er kanskje kombi å foretrekke fremfor duo siden det blir størst bag lengst mulig? Eller? Takknemlig for erfaringer og tips!

Anonymous poster hash: 19a6a...bda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sportdelen på duo og kombi er like, så det er jo hipp som happ. Duobagen blir nok litt liten for en som er begynt i barnehage.

Ikke helt sikker, men mener på det skal gå an å feste kalesjen på som forlenger, men da må du ha en kombivogn.

Anonymous poster hash: 00a75...2cf
Skrevet

Sportdelen på duo og kombi er like, så det er jo hipp som happ. Duobagen blir nok litt liten for en som er begynt i barnehage.

Ikke helt sikker, men mener på det skal gå an å feste kalesjen på som forlenger, men da må du ha en kombivogn.

Ja, ser jeg skrev litt utydelig her. Mente selvfølgelig om det går an å feste den hetta/kalesjen som hører til kombibagen på enden av sportsdelen også på de nye modellene! Min tanke var i så fall at det kanskje er bedre og lunere når man tar i bruk sportsdelen og fester på den hetta enn hvis man har duo og ikke har denne hetta..?

Babyen er nå 6 mnd gammel, men tenkte å kjøpe sovevogn allerede nå så han kan venne seg til å sove i den... Kommer ikke til å bruke den på tur og sånn tror jeg, fornøyd med vogna vi allerede har til det. Barnehagevogn må vi jo kjøpe etterhvert uansett, men ble altså usikker på om vi burde kjøpe kombi eller duo.. 😊

Hi

Skrevet

Og en annen ting jeg lurer på;

Er det slik at med kombi kan du bære bagdelen enkelt inn, mens sportsdelen (kalesjen osv) står igjen på understellet? Mens med duo blir hele greia mer fastmontert på understellet? Tenker på bruk her hjemme frem til barnehagestart -kunne vært praktisk å tatt inn mest mulig av det babyen ligger i, men latt understellet stå ute

Skrevet

Og en annen ting jeg lurer på;

Er det slik at med kombi kan du bære bagdelen enkelt inn, mens sportsdelen (kalesjen osv) står igjen på understellet? Mens med duo blir hele greia mer fastmontert på understellet? Tenker på bruk her hjemme frem til barnehagestart -kunne vært praktisk å tatt inn mest mulig av det babyen ligger i, men latt understellet stå ute

Ja. Kombi har løs bag i sportsdelen.

Duo har bag fastmontert på understellet. Og separat sportsdel som man bytter til når bagen er for liten. Felles kalesje(hvertfall på simo)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...