Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #1 Skrevet 8. mai 2015 Jeg er nybegynner og hadde blitt veldig glad dersom noen kunne svare på noen av spørsmålene mine 1. De silikonformene man kan bruke til å lage f.eks. roser, funker de egentlig? Jeg ser for meg at mmf eller marsipanen vil bli sittende litt fast i de små foldene, og/eller at det vil bli vanskelig å dem løs fra formen uten å ødelegge rosen. Noen tips i så fall? 2. Finnes det noen måte å få mmf til å holde seg i noen uker i det minste uten å tørke helt ut? Eller må jeg lage ny ved hver bursdag? Har to barn som har bursdag med 3 ukers mellomrom, så hadde vært greit å kunne spare litt 3. Hvordan får man marsipan til å bli helt hvit? 4. Er det fysisk mulig å legge lokk på en firkantet kake uten å få folder/skrukker i lokket i hjørnene? Anonymous poster hash: 9ab3e...3aa
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #2 Skrevet 8. mai 2015 Jeg kan ikke svare på alt her, men mitt svar dytter i alle fall opp tråden 1. Jeg har dårlig erfaring med silikonformene, at marsipan/MMF setter seg fast, ja. Mulig det funker bra hvis du putter MMF i og så avkjøler før du tar det ut.... Men jeg har sjelden så god tid Jeg har veldig god erfaring med utstikkere da, slike med en "knapp" på som dytter ut den ferdige blomsten/figuren. Geniale, og enkle å masseprodusere. 2. Jeg har ikke prøvd, men mener at det skal gå an å lagre det lufttett og mørkt ganske lenge... (har ikke ordentlig svar til deg) 3. Man kjøper helt hvit marsipan.... 4.Aner ikke... Anonymous poster hash: 2c7d7...3a6