Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #2 Skrevet 8. mai 2015 Eiendomsmeglere Anonymous poster hash: 1ea32...3b8
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #3 Skrevet 8. mai 2015 Da må du først definere "samfunnet". Steinaldermenneskene levde også i et samfunn, og det er vel knapt noen av dagens yrker som fantes den gangen. Vi kunne selvsagt overlevd uten de aller fleste yrker, spørsmålet blir vel heller hvilke grupper vi ikke føler at vi som moderne mennesker i et industrialisert og bortskjemt land helst ikke vil unnvære. For min del: Proffe idrettsutøvere. Anonymous poster hash: bd441...d8d
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #5 Skrevet 8. mai 2015 Eiendomsmeglere Anonymous poster hash: 1ea32...3b8 Kan jeg aldri tenke meg at hadde gått bra Anonymous poster hash: bd441...d8d
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #7 Skrevet 8. mai 2015 Konsulenter og byråkrater... Anonymous poster hash: ece46...5e4
rytme Skrevet 8. mai 2015 #8 Skrevet 8. mai 2015 De fleste yrker som er i kultur og underholdningsbransjen kunne vi vel strengt talt klart oss uten. Det betyr ikke at de ikke tilfører noe til samfunnet, men at det ikke er like viktig.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #9 Skrevet 8. mai 2015 Bartendere? Eller kanskje ikke. De er jo gull verdt som psykolog også 😂 Men sånne spa-ansatte, massører ol. Anonymous poster hash: 3ab43...876
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #10 Skrevet 8. mai 2015 ansatte på bensinstasjon, sirkuartister, Anonymous poster hash: b8972...93a
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #11 Skrevet 8. mai 2015 Heller spør, hvilke yrker hadde vi ikke klart oss uten??! Jeg vil påstå at vi trenger folk som kan produsere mat, skaffe oss tak over hodet og helst noen som kan behandle syke. Trenger vi mer sånn egentlig? Anonymous poster hash: dec59...fd9
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #12 Skrevet 8. mai 2015 Heller spør, hvilke yrker hadde vi ikke klart oss uten??! Jeg vil påstå at vi trenger folk som kan produsere mat, skaffe oss tak over hodet og helst noen som kan behandle syke. Trenger vi mer sånn egentlig? Anonymous poster hash: dec59...fd9 Sikkerhet, det vil si politi og rettsvesen + forsvaret. Infrastrukturarbeidere. Det er viktig å kunne ringe til legen, få fraktet maten fra bonden til forbrukeren ol. Utdanningsinstitusjoner for å holde kunskap ved like/utvikle ny kunskap. Anonymous poster hash: 6eb1f...99f
Jezebel Skrevet 8. mai 2015 #13 Skrevet 8. mai 2015 Ting hadde gått til helvete VELDIG raskt uten renovasjon, vann og avløp. Så de yrkene er blant de viktigste. Yrker vi hadde klart oss uten (men som mange er glade for at vi har) er yrker som negldesigner, boligstylist, frisør, lifecoach, personlig trener osv.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #14 Skrevet 8. mai 2015 kunstnere for å si det sånn, jeg trenger skuespillere, men ikke de som tegner/maler og lager rare skulpturerer Anonymous poster hash: 9f91d...dc9
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #15 Skrevet 8. mai 2015 Vi hadde definitivt klar oss uten meg! Eller mitt yrke da 😉 Jobber som rekrutterer, og det er helt ærlig ikke et nødvendig yrke. Praktisk og enkelt for oppdragsgiverene våre ja, men nødvendig, nei 😄 Anonymous poster hash: 7c2e8...12b
Sint naken biltyv Skrevet 8. mai 2015 #16 Skrevet 8. mai 2015 Eiendomsmeglere Anonymous poster hash: 1ea32...3b8 Haha, da kunne alle meglerne utdanne seg til å bli advokater isteden. Vi hadde trengt maaaange advokater for å rette opp i alt kålet det hadde blitt når alle skulle selge boliger på egenhånd😊
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #17 Skrevet 8. mai 2015 Ca halvparten av alle som har lederstilling i Fredrikstad kommune Anonymous poster hash: 55a4c...a2b
Gjest Antarctica Skrevet 8. mai 2015 #19 Skrevet 8. mai 2015 kunstnere :pfor å si det sånn, jeg trenger skuespillere, men ikke de som tegner/maler og lager rare skulpturerer Anonymous poster hash: 9f91d...dc9 Fordi noen passer din "smak", mener du? Jeg tror verden hadde vært veldig mye fattigere uten Picasso, van Gogh, Kafka og Eisenstein, selv om tingene de lagde verken var vakre eller lett tilgjengelige.
Gjest Antarctica Skrevet 8. mai 2015 #20 Skrevet 8. mai 2015 Ting hadde gått til helvete VELDIG raskt uten renovasjon, vann og avløp. Så de yrkene er blant de viktigste. Yrker vi hadde klart oss uten (men som mange er glade for at vi har) er yrker som negldesigner, boligstylist, frisør, lifecoach, personlig trener osv. Kommer jo an på hvordan vi velger å leve våre liv. Da våre besteforeldre var barn, gikk innholdet fra utedassen ned i møkkerkjelleren. Og det å lage søppel er jo et valg: http://zerogarbagechallenge.info
Jezebel Skrevet 8. mai 2015 #21 Skrevet 8. mai 2015 Ting hadde gått til helvete VELDIG raskt uten renovasjon, vann og avløp. Så de yrkene er blant de viktigste. Yrker vi hadde klart oss uten (men som mange er glade for at vi har) er yrker som negldesigner, boligstylist, frisør, lifecoach, personlig trener osv.Kommer jo an på hvordan vi velger å leve våre liv. Da våre besteforeldre var barn, gikk innholdet fra utedassen ned i møkkerkjelleren. Og det å lage søppel er jo et valg:http://zerogarbagechallenge.info Det funker nok ikke i dagens samfunn. Folk bor for tett. Jeg tviler på at det finnes nok utedasser i Oslo-området til å ta unna avføringen til en halv million innbyggere. Det kan hende at ting hadde gått seg til på sikt, men kaos hadde vært uungåelig i den første perioden og det hadde betydd slutten på samfunnet vi har i dag.
Gjest Antarctica Skrevet 8. mai 2015 #22 Skrevet 8. mai 2015 Ting hadde gått til helvete VELDIG raskt uten renovasjon, vann og avløp. Så de yrkene er blant de viktigste. Yrker vi hadde klart oss uten (men som mange er glade for at vi har) er yrker som negldesigner, boligstylist, frisør, lifecoach, personlig trener osv.Kommer jo an på hvordan vi velger å leve våre liv. Da våre besteforeldre var barn, gikk innholdet fra utedassen ned i møkkerkjelleren. Og det å lage søppel er jo et valg:http://zerogarbagechallenge.info Det funker nok ikke i dagens samfunn. Folk bor for tett. Jeg tviler på at det finnes nok utedasser i Oslo-området til å ta unna avføringen til en halv million innbyggere. Det kan hende at ting hadde gått seg til på sikt, men kaos hadde vært uungåelig i den første perioden og det hadde betydd slutten på samfunnet vi har i dag. Fins en sånn Askepotte som gjør lort om til aske
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #23 Skrevet 8. mai 2015 Konsulenter og byråkrater... Anonymous poster hash: ece46...5e4 Oj. Du har ikke helt skjønt hvordan samfunnet henger sammen... Anonymous poster hash: 63655...4f8
Jezebel Skrevet 8. mai 2015 #24 Skrevet 8. mai 2015 Ting hadde gått til helvete VELDIG raskt uten renovasjon, vann og avløp. Så de yrkene er blant de viktigste. Yrker vi hadde klart oss uten (men som mange er glade for at vi har) er yrker som negldesigner, boligstylist, frisør, lifecoach, personlig trener osv.Kommer jo an på hvordan vi velger å leve våre liv. Da våre besteforeldre var barn, gikk innholdet fra utedassen ned i møkkerkjelleren. Og det å lage søppel er jo et valg:http://zerogarbagechallenge.info Det funker nok ikke i dagens samfunn. Folk bor for tett. Jeg tviler på at det finnes nok utedasser i Oslo-området til å ta unna avføringen til en halv million innbyggere. Det kan hende at ting hadde gått seg til på sikt, men kaos hadde vært uungåelig i den første perioden og det hadde betydd slutten på samfunnet vi har i dag.Fins en sånn Askepotte som gjør lort om til aske Jeg tror nesten jeg må ha en slik ene og alene på grunn av navnet. Ser for meg min datters ansikt når jeg sier at en dings som gjør avføring til aske heter Askepotte.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #25 Skrevet 8. mai 2015 Den norske småbonden! Anonymous poster hash: 129e5...064
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå