Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #1 Skrevet 8. mai 2015 Synes dere leietakere er vanskelige dersom de vil at depositum skal settes på egen depositumskonto? Altså en slik som hverken utleier eller leietaker kan disponere alene? Mannen mener vi ikke skal be om dette, men bare godta å sette depositumet inn på utleiers konto, ellers blir vi sett på som vanskelige leietakere som ingen vil ha. Men vi har rett og slett ikke råd til å satse mange tusen kroner på at utleier er en ærlig person... Anonymous poster hash: 1c6fc...9c3
Gustav Klitt Skrevet 8. mai 2015 #2 Skrevet 8. mai 2015 Jeg synes ikke dere bare skal godta noe som helst. Er det ikke lovpålagt med egen konto? Alle seriøse utleiere tar det som en selvfølge.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #3 Skrevet 8. mai 2015 Ugh, ikke hør på mannen! En utleier som ikke er villig til å sette opp en depositumskonto høres veldig useriøs ut! Anonymous poster hash: c9505...ac4
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #4 Skrevet 8. mai 2015 Utleier er lovpålagt å opprette en felles konto der ingen får tatt ut penger. Utleier skal betale for på opprette kontoen. Anonymous poster hash: eaf25...d5c
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #5 Skrevet 8. mai 2015 Utleier er pålagt å opprette en depositumskonto som pengene skal settes inn på. En sperret konto som ingen bare kan gå å ta ut penger fra. Renter som kommer på denne summen er dessuten leietakers, så om utleier skulle hatt pengene inn på sin konto så måtte han/hun ta høyde for å regne ut dette. Samt at at de rentene ikke inngår i depositumet og skal heller ikke gå til utleier dersom han/hun krever depositumet utbetalt på grunn av skader. Om utleier ikke er villig til å opprette en slik konto og ikke ønsker å gjøre dette etter normale former så burde varsel lampene hos leietaker. Er dette et problem kan man vær 90% sikker at det kommer til å oppstå andre problemer. Anonymous poster hash: 0aa59...50f
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #6 Skrevet 8. mai 2015 Depositumskonto er en selvfølge! Anonymous poster hash: 8f6d2...c52
Graciegirl Skrevet 8. mai 2015 #7 Skrevet 8. mai 2015 Har tidligere leid ut. Som det sier ovenfor: Depositumskonto skal benyttes. Utleier må betale for å opprette depositumskonto (det måtte hvertfall vi), det kan være grunnen til at noen vegrer seg. Helt enig i at dere bør styre unna utleiere som ikke ønsker å opprette depositumskonto (eller ikke ønsker å opprette leiekontrakt etc). Lykke til på leiemarkedet!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #8 Skrevet 8. mai 2015 Depositumskonto er en selvfølge for meg som utleier. Anonymous poster hash: eba3e...927
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #9 Skrevet 8. mai 2015 Depositumskonto er en selvfølge for meg som utleier! Vi følger da norsk lov! Anonymous poster hash: d7959...092
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #10 Skrevet 8. mai 2015 Tusen takk for svar, da er det som jeg trodde (og håpet). Vi har vært borti et firma som leier ut en god del leiligheter i den byen vi skal flytte til, som ikke var interessert i å leie ut til oss da vi ville opprette egen konto. De sa rett ut at vi fikk sette det inn på deres konto eller finne oss et annet sted å bo, for de hadde mer enn nok leietakere å velge mellom. Det siste er jo sant og gjelder også for alle andre utleiere i denne byen. Derfor ble mannen redd for at vi risikerer å bli husløse hvis vi ikke gir oss på dette. HI Anonymous poster hash: 1c6fc...9c3
rytme Skrevet 8. mai 2015 #11 Skrevet 8. mai 2015 Tusen takk for svar, da er det som jeg trodde (og håpet). Vi har vært borti et firma som leier ut en god del leiligheter i den byen vi skal flytte til, som ikke var interessert i å leie ut til oss da vi ville opprette egen konto. De sa rett ut at vi fikk sette det inn på deres konto eller finne oss et annet sted å bo, for de hadde mer enn nok leietakere å velge mellom. Det siste er jo sant og gjelder også for alle andre utleiere i denne byen. Derfor ble mannen redd for at vi risikerer å bli husløse hvis vi ikke gir oss på dette. HI Anonymous poster hash: 1c6fc...9c3 Det opplevde vi også. Den første leiligheten vi leide (vi var tenåringer da, og burde selvfølgelig visst bedre) der nektet utleier oss å ha egen depositumkonto pga han eide så mange utleieleiligheter. Det viste seg å være et faresignal vi burde tatt på alvor. Det var mye som ikke var riktig under det leieforholdet og vi endte opp med å flytte etter mindre enn et år. I andre leiligheter vi har leid etter det har det aldri vært noe problem for utleier å ha det på egen depositumkonto, tvert i mot, de har tatt det som en selvfølge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå