Gå til innhold

Om å ta barna ut av skolen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av den andre tråden..

Mine barn har lyst på en natt i abra havn og en dag i dyreparken. For at vi skal ha mulighet til det, må vi gjøre det nå snart før prisene stiger for da har vi ikke råd.

Det må derfor bli en ukedag før ferien.

Innafor å ta de ut fra skolen en dag? De har ellers svært lite fravær.

Anonymous poster hash: 9d490...ff8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gjorde det i vinter.

Har aldri tatt barna ut av skolen for ukelange ferier og de har nesten ikke sykefravær i det hele tatt. 

Vi hadde ikke råd til å reise på vinterferie, men så fikk vi tilbud om å låne hytta til en kompis av mannen helgen etter vinterferien. Rett ved slalåmbakken i et stort populært alpinanlegg, og vi kunne låne den gratis en langhelg. Da tok vi ungene ut av skolen på fredag og dro på fjellet etter skolen på torsdag.

Anonymous poster hash: 47f4f...763
Skrevet

Det er innenfor. Når voksne kan ta seg fri fra jobb utenom vanlige ferier for barna så er det innenfor å la barna få noen dager fri.

Moren min gjorde det ofte. Vi reiste mye utenom ferier. Hadde med meg lekser og skolebøker på ferie.

Selv fire uker uten skole så mistet jeg ikke noen kunnskaper eller gikk glipp av det sosiale.

Nå la moren min opptil at jeg ikke skulle miste noe lærdom fra skolen. For oss så fungerte det fint.

Anonymous poster hash: dcbed...de7

Skrevet

Jeg synes det er helt forkastelig å ta barna ut av skolen for fornøyelsens skyld!

OG det uansett hvor bra man kan følge opp selv osv. Skolen er barnas jobb. det er vel omtrent 170 dager av 365 dager i året. Bruk skolens ferie og fridager til å reise!

Anonymous poster hash: eb14d...8b7
Skrevet

Helt klart utenfor. Har dere ikke råd til å gjøre det mår barna likevell har fri så har dere ikke råd. Så enkelt er det.

Anonymous poster hash: e2485...b36
Skrevet

Bla bla. Har de lite fravær ellers, og henger greit med er det ytterst få lærere som reagerer på dette. Det er veldig vanlig at barn blir tatt ut en dag her og der i forbindelse med lang ferie,helg,reise etc. God tur! 😊

Anonymous poster hash: b0caf...207

Skrevet

Helt greit!

Gjør det som passer best for dere og ikke gidd spør om råd fra andre.

Er dyreparken åpen hver dag? Jeg ville sjekket at abra havn faktisk er åpen og st det skjer noe der på hverdagene. Det er kipt å betale mye for å komme til en park der det meste er stengt og abra havn uten noe liv.

Anonymous poster hash: 5cef9...41b

Skrevet

Helt greit!

Gjør det som passer best for dere og ikke gidd spør om råd fra andre.

Er dyreparken åpen hver dag? Jeg ville sjekket at abra havn faktisk er åpen og st det skjer noe der på hverdagene. Det er kipt å betale mye for å komme til en park der det meste er stengt og abra havn uten noe liv.

Anonymous poster hash: 5cef9...41b

Vi var der i fjor på denne tiden. Fantastisk! Ingen køer og nydelig sommervær 👍

Anonymous poster hash: 9d490...ff8

Skrevet

Reis! Tenk så koselig for barna. Livet er ikke A4. Mye bedre at de får den opplevelsen tenker jeg.

Skrevet

Selvsagt skal dere gjøre det!

Felles minner og sosialt samvær med egen familie er like viktig lærdom som noen dager på skolen, så dra i vei og NYT dagene sammen!

Anonymous poster hash: f33a7...b97
Skrevet

Man er på skolen for å lære. Om en da tar ansvar og tar inn det forsømte så synes jeg det er greit å ta noen dager fri.

Anonymous poster hash: a2ea2...02a
Skrevet

Har de ellers lite fravär så vil jeg si go for it. På skolen til mine barn har de lov til 10 dager fri utenom fellesferie og sykedager. Veldig praktisk!

Anonymous poster hash: 69484...fc1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...