Gå til innhold

Hvordan fortelle barnefar om ny kjæreste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å date en kjempekoselig mann, som jeg håper og tror at det kan bli noe mer med. Vi har truffet hverandre i noen måneder nå, og er vel så godt som kjærester.

Jeg føler jeg burde fortelle pappaen til datteren min om dette nye bekjentskapet, men kjenner at jeg gruer meg veldig... Han er litt ustabil og jeg tror ikke han kommer til å ta nyheten så greit.

Det er ca havvannet år siden vi gikk fra hverandre, og ingen av oss har truffet noen før nå.

Når burde jeg fortelle han det? Og har noen et tips til en skånsom måte å det opp på?

Takk for eventuelle svar😊

Anonymous poster hash: ed9f6...daa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du meldeplikt til han da?

Det har han overhode ikke noe med.

Det hadde vært annerledes dersom du byttet hver andre mnd. Da hadde jeg skjønt det om han brydde seg.

Anonymous poster hash: 8e687...e43

Skrevet

Vanskelig eks her og.

Fikk ny kjæreste etter 3 mnd jeg, har ikke sagt noe til eks.

Barna har ikke møtt han nye,men vet om han.

Han får nok snart vite.

Anonymous poster hash: c4804...fb7

Skrevet

Nei, jeg har jo selvfølgelig ikke noe plikt til å gi han beskjed. Men er vel mer redd for at det skal komme ut uansett. Vi bor på en lite sted, så er jo sannsynlig at han uansett vil finne ut av det ganske snart.

Det jeg er mest bekymret for er vel at han skal få mistanke om noe og begynne å spørre ut datteren vår. Da er det vel bedre at jeg har vært i forkant?

Skrevet

Heisan, jeg har forresten fått meg ny kjæreste.... Trenger det være mer avansert? 

Anonymous poster hash: 1cfe9...684
Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Syns det er fint at du vil si det selv, jeg! Syns det er viktig at foreldre kommuniserer og snakker sammen selvom de ikke er et par lenger.

Jeg var den første av eksmannen og meg som fikk kjæreste. Jeg fortalte det første gangen vi skulle på date, rett og slett fordi han spurte hva jeg skulle den helgen. Han tok det ikke kjempebra sånn med en gang, men det gikk seg fort til og det ble ikke noe krangling av det :)

Skrevet

Skjønner den. Jeg mener at hvis kjæresten din skal ha noe å gjøre med ungene så synes jeg at han har "rett" på å få vite det. Prøv å tenk ut hvordan du ville at x-mannen skulle fortalt deg om en ny kjæreste og så gjør du det på den måten. 

Anonymous poster hash: a3e67...990
Skrevet

Hehe.. Nei, trenger vel ikke det. Mulig at jeg legger litt mer i det enn nødvendig 😊

Gjest Antarctica
Skrevet

Si det når dere skal begynne å trekke barnet inn i det. Hvis dette blir en person barnet snakker om hos pappa, bør han være informert først.

Skrevet

Nå har ikke barnet mitt truffet han enda. Og det blir sikkert en stund til uansett. Men er så dumt om pappaen begynner å spørre ut datteren min om hun vet om jeg treffer noen, eller om jeg har fått noen nye venner i det siste. Jenta mi er fem år, og utrolig lojal ovenfor oss begge. Jeg vil helst unngå å sette henne i en vanskelig situasjon😊

Tusen takk for svar dere! Jeg får prøve å manne meg opp til en liten prat.

Gjest Sommerfuggel
Skrevet

Hvis hun ikke har møtt ham så har hun jo ikke så mye å sladre om heller ;)

Hvis hun vet om han, og eksen spør om mamma har fått ny kjæreste, det eneste hun kan si er jo at du har det men at hun ikke kjenner ham.. Trenger jo ikke bli noen store greier ut av det ;)

Fortell eksen om den nye kjæresten når du har tenkt å involvere barnet i ditt nye forhold, tenker jeg :)

Skrevet

Hadde skrevet en mld og informert. MYE bedre og mer voksent enn å la være å si noe.

Hadde skrevet noe ala "Hei. Jeg vil bare informere deg om at jeg har fått meg kjæreste. Barnet har ikke møtt ham ennå og det blir nok ikke aktuelt før vi har vært sammen en stund, men jeg ville bare du skulle få vite det først. "

Anonymous poster hash: bdd0c...1a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...