Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #1 Skrevet 8. mai 2015 http://m.db.no/2015/05/07/kultur/debatt/kronikk/meninger/skole/39048675/?www=1 Anonymous poster hash: e7051...d2a
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #4 Skrevet 8. mai 2015 Virker helt logisk. Sier seg vel selv egentlig? Anonymous poster hash: e3822...15c
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #5 Skrevet 8. mai 2015 Skjønner ikke helt hvorfor de velger å bruke bra-kort på en ungdomsskole, PALS er jo så mye mer enn det og bra-kortene passer nok bedre for de yngste elevene dersom skolen vil bruke de. Anonymous poster hash: 99070...3d9
Gjest Antarctica Skrevet 8. mai 2015 #6 Skrevet 8. mai 2015 Skjønner ikke helt hvorfor de velger å bruke bra-kort på en ungdomsskole, PALS er jo så mye mer enn det og bra-kortene passer nok bedre for de yngste elevene dersom skolen vil bruke de.Anonymous poster hash: 99070...3d9 Hvis de vil manipulere dem mens de er helt unge, ja.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #7 Skrevet 8. mai 2015 Er ikke PALS noe en bruker for å endre uønsket atferd hos enkeltpersoner? Altså et barn, gjerne i hjemmet? Driver skoler med dette kollektivt?? Helt idiotisk! Anonymous poster hash: bb11c...77e
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #8 Skrevet 8. mai 2015 Er ikke PALS noe en bruker for å endre uønsket atferd hos enkeltpersoner? Altså et barn, gjerne i hjemmet? Driver skoler med dette kollektivt?? Helt idiotisk! Anonymous poster hash: bb11c...77e Ja dessverre jobber skoler med pals fra 1. til 7. klasse Anonymous poster hash: e7051...d2a
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #9 Skrevet 8. mai 2015 Er ikke PALS noe en bruker for å endre uønsket atferd hos enkeltpersoner? Altså et barn, gjerne i hjemmet? Driver skoler med dette kollektivt?? Helt idiotisk! Anonymous poster hash: bb11c...77e PALS er ganske mye mer enn det... Trenger selvfølgelig ha positiv virkning på alle skoler, men kan absolutt ha god effekt om det gjennomføres riktig! Anonymous poster hash: 99070...3d9
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #10 Skrevet 8. mai 2015 Er ikke PALS noe en bruker for å endre uønsket atferd hos enkeltpersoner? Altså et barn, gjerne i hjemmet? Driver skoler med dette kollektivt?? Helt idiotisk! Anonymous poster hash: bb11c...77e PALS er ganske mye mer enn det... Trenger selvfølgelig ha positiv virkning på alle skoler, men kan absolutt ha god effekt om det gjennomføres riktig! Anonymous poster hash: 99070...3d9 Trenger selvfølgelig ikke, skulle det stå... Anonymous poster hash: 99070...3d9
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #11 Skrevet 8. mai 2015 Hos oss er det PALS fra barnehagen til ung.skolen. Det er kommunen som har bestemt det, og alle som jobber med barna i denne kommunen må skrive under på at de skal jobbe etter PALS-reglene. Jeg liker det ikke for å si det mildt, men som ansatt har jeg ikke mye jeg skulle sagt. Når det er sagt bruker vi bare brakort om man har en spesiell utfordring/situasjon. Anonymous poster hash: a0dcb...973
vetra Skrevet 8. mai 2015 #12 Skrevet 8. mai 2015 Pals handler hovedsakelig om god klasseledelse og hvordan en skal lære barn prososiale ferdigheter. Bra kort er en bitte liten del av Pals. Synes det er rart at dere som skriver inn og som er lærere ikke opplever dette.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #13 Skrevet 8. mai 2015 Pals handler hovedsakelig om god klasseledelse og hvordan en skal lære barn prososiale ferdigheter. Bra kort er en bitte liten del av Pals. Synes det er rart at dere som skriver inn og som er lærere ikke opplever dette. Joda, det er mye bra selvsagt. Samtidig ser man situasjoner der barna gjør ting utelukkende pga ytre motivasjon. Hvor mye sosial læring ligger det i det? Hva med den indre motivasjonen? Det er mange måter å oppnå de resultatene en vil på. Det betyr ikke at alle måter er gode. Dessuten bruker vi en mengde med tid på PALS-møter og jall om selvsagte ting. Tid er ikke noe jeg har for mye av som lærer. Anonymous poster hash: a0dcb...973
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #14 Skrevet 8. mai 2015 Dere som jobber med PALS og ikke trives med dette burde be rektor om et kurs med en PALSveileder. Mye som tres over hodet på ansatte, uten at man får innføring om hvordan man skal nyttegjøre seg av systemet. Da kan det sees som "et ork" uten at man får de gode resultatene. Forfatteren av dette innlegget er forresten en drivende dyktig lærer/PALSveileder. Anonymous poster hash: 81aa0...3fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå